Skocz do zawartości

tynkowanie a kafelki i osadzenie puszek


Recommended Posts

Cześć,

 

Jestem w trakcie remontu mieszkania. Jedna ze ścian, na której tynk był słabej jakości została wyczyszczona do samej cegły i mam już na niej ułożoną nową elektrykę ale puszki są nieosadzone.

Przymierzam się do tynkowania i rozważam późniejsze położenie kafelków, stąd moja prośba o pomoc do bardziej doświadczonych forumowiczów.

 

1. Jaki rodzaj tynku wybrać, który pozwoli wyrównać ścianę (cegły są wybitnie niechlujnie ułożone) i będzie odpowiednim podkładem pod kafelki?

2. Jaka jest najlepsza praktyka osadzania puszek w takim przypadku?

Osadzić puszki na etapie tynkowania? Jeśli tak czy powinny być równo z tynkiem czy wystawać o te kilka milimetrów grubości przyszłych kafelków?

Czy może lepiej wstrzymać się z osadzaniem do momentu układania kafelków i dopasować wszystko pod układ kafelków (np. żeby puszki nie były pomiędzy kafelkami). Jeśli tak to czy w tej metodzie można wykorzystać klej do płytek również przy osadzaniu puszki czy lepszy będzie inny materiał np. klej gipsowy?

Link do komentarza
Dnia 4.12.2020 o 23:43, Piiotrek Pe napisał:

Jeśli tak to czy w tej metodzie można wykorzystać klej do płytek również przy osadzaniu puszki czy lepszy będzie inny materiał np. klej gipsowy?

Gips szpachlowy do osadzania puszek, bo na kleju do płytek będzie puszka tańcować.

Link do komentarza

Przewody do gniazdek umieszczonych w pokryciach ściany z płytek ceramicznych należy prowadzić pod tynkiem w rurkach osłonowych - peszlu. doprowarzonych w w miejsce przewidziane do  osadzenia puszek (po wstępnym rozmierzeniu układu płytek).  Po opłytkowaniu można za pomocą otwornicy diamentowej wywiercić otwór pod puszkę, osadzić ją i przeciągnąć  przez peszel  przewód  elektryczny. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Zwykle najpierw osadza się puszki.

To zależy od układacza...

Kładłem przewody elektryczne z niewielkim nadmiarem, wystającym z tynku, wiedziałem z grubsza - z dokładnością do kilku centymetrów - gdzie punkt ma być położony, ale otwory pod puszki nawiercałem w trakcie kładzenia płytek, przeważnie tak, aby puszka nie wylądowała w fudze i mocowałem ją w kleju, którym kleiłem płytki.

Bez peszela, ale ten sposób z peszelem - którego nie praktykowałem - wydaje mi się interesujący, z zastrzeżeniem, że można nie trafić na peszel :icon_mrgreen:...

Link do komentarza

Peszel jest bardzo dobry i można go ułożyć tak żeby dało się wymienić kable bez skuwania płytek. Osobiście lubię też jeszcze jeden wariant. Przewody układamy po drugiej stronie ściany obłożonej płytkami. przez ścianę przewiercamy się tylko na wprost i robimy otwory pod puszki. Mam tak na jednej ścianie łazienki, bo po drugiej stronie ściany jest kotłownia. W drugiej łazience za ścianą jest pokój. Tu przewody są pokryte tylko tynkiem. Choć po stronie pomieszczeń technicznych dopuszczalne jest nawet ułożenie przewodów w listwach maskujących.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mniej niż 90 cm nie uda się uzyskać niestety bo niebezpiecznie blisko będę zbliżał się do zbrojenia ławy. Kanalizacja jest głęboko a do tego mam działkę w dołku i muszę zrobić wysoki fundament żeby zrównać się z drogą. Stąd te problemy.   rewizja w postaci studzienki kanalizacyjnej jest właśnie tym miejscem do którego muszę zrobić ten większy spadek i ona jest na mojej działce więc mam dostęp. Nie do końca w linii proste, myślę że 2 kolana 30 stopni będą potrzebne Jak zmienię trochę projekt wewnętrzny to uda mi się zwiększyć odległość do 9.5 metra Ewentualnie mogę jeszcze przesunąć o 1.5 metra rewizję i uzyskam między domem a rewizją 11 metrów 
    • [url=http://zmkshop.ru/uslugi/stroitelstvo-avtomoyki-i-stantsii-avtozapravki-azs/]завод металлоконструкций здания азс[/url]
    • Chcesz przez to powiedzieć, że bardziej poziomo, zapewne przez różnicę poziomów na działce, nie da się zrobić? Ten siedmiometrowy odcinek z domu do rewizji jest w linii prostej? Rewizja przy wyjściu z domu jest wykonana i dostępna? Dopuszczalny, ale według moich nauczycieli - nieco ryzykowny... Bardziej stałe "odpadki" nie są porywane cieczą, przyklejają się do dna rury, ciecze przepływają nad nimi... Na tych przyklejonych tworzą się zatory i korki... Dlatego pytam o rewizję, które pozwalają na udrażnianie kanalizacji...
    • Cześć,   chciałbym poradzić się w kwestii kanalizacji. Otóż mój problem wygląda tak, że pomiędzy domem a studzienką rewizyjną kanalizacji, którą mam na działce uda mi się maksymalnie uzyskać różnice wysokości 90 cm na 7 metrach odległości.  Daje to spadek rury na tym odcinku około 13%.    Reasumując, na domu spadek 2%, pomiędzy domem a studzienką (7 metrów) 13% i pomiędzy studzienką a główną nitką 4%   Ja wiem, że optymalny spadek to 2% natomiast interesuje mnie czy ktokolwiek był zmuszony użyć tak dużego spadku i u niego to funkcjonuje. Znalazłem kilka informacji, że dopuszczalny jest spadek 15%.   Pozdrawiam Mikołaj.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...