Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam..Mam 15cm miejsca na wylewke podłogówkę i styropian..Co najlepiej zrobić 2x4cm styropian grafitowy o lambdzie 0,30 na to podłogówkę i wylewkę anhydrytową, czy może jednak pomyśleć nad płytą pir tylko czy w jednej warstwie czy w dwóch.Jeżeli Pir czy jest to oplacalne czy faktycznie koszty sie zwrócą po jakimś czasie czy dopiero po 20 latach

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj nie ocieplić podłogi na gruncie i wtedy każdą zaoszczędzoną złotówkę wydasz na ogrzewanie. Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA. Asortyment jednej z firm jest pod linkiem https://termoorganika.pl/styropian-dach-podloga

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zastosować styropian TERMONIUM PLUS dach-podłoga, który posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i współczynnik lambda 0,031 W/mK - to gwarantowana wartość potwierdzona dodatkowo przez Instytut Techniki Budowlanej w postaci rekomendacji technicznej (Rekomendacja) dla tego produktu oraz innych płyt styropianowych produkowanych przez firmę Termo Organika.  Dla spełnienia wymagań ochrony cieplnej dla podłóg na gruncie według nowych Warunków Technicznych na 2021, wystarczy 8 cm (np. 2x 4 cm lub 3 cm + 5 cm). Koszt zakupu będzie zapewne znacznie mniejszy niż płyt typu PIR. Odnośnie okresu zwrotu w porównaniu obu produktów, to trzeba było by wykonać audyt energetyczny przy obu założeniach by można było prognozować szacunkowy okres zwrotu.  Strumień ciepła będzie zawsze skierowany  w miejsce o mniejszym oporze cieplnym, stąd ciepło z podłogówki, będzie miało łatwiej pokonać warstwę podłogi w kierunku wnętrza niż "przepychać" się w kierunku gruntu, przez warstwę skutecznej izolacji.     

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Spróbuj nie ocieplić podłogi na gruncie i wtedy każdą zaoszczędzoną złotówkę wydasz na ogrzewanie. Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA. Asortyment jednej z firm jest pod linkiem https://termoorganika.pl/styropian-dach-podloga

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Damian Kwolek napisał:

Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Nie grafitowego, tylko:

9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA.

styropian dach-podłoga, który posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i współczynnik lambda odpowiedniej wartości...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2020 o 20:15, Damian Kwolek napisał:

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Ten styropian grafitowy 10 cm to na elewację czy podłogę bo się pogubiłem właśnie w tej chwili :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2020 o 20:15, Damian Kwolek napisał:

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Podnieś się te 3 cm i zwiększ grubość izolacji cieplnej.

Dodatkowo zamiast wylewki moższ na podłogowe styropian, XPS lub PIR dac OSB frezowany grubszy (np 4- 5 cm), zamiast betonu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby potem nie było, że ciągnie od podłogi :) Wszystko zależy od izolacyjności termicznej podłogi, jaką chcesz uzyskać. Najcieplejsze styropiany podłogowe wskazał Ekspert Termo Organika. Niski współczynnik lambda + dodatkowe centymetry = lepsza izolacja termiczna.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat. 

Remontuję łazienki (na dole łazienka jest nad piwnicą a druga jest na piętrze nad nią). Po skuciu płytek i posadzek okazało się że podłogi były izolowane jedynie papą na lepiku. Tak że mam na grubości 12 cm zmieścić izolację termiczną, podłogówkę wodną, jastrych i płytki. Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, drzanudz napisał:

Tak że mam na grubości 12 cm zmieścić izolację termiczną, podłogówkę wodną, jastrych i płytki. Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? 

Nad piwnicą daj jak najlepszą izolację termiczną, ale twardą, podlogową, jak najgrubiej. I nie dawaj podłogowki w tym jednym pomieszczeniu. 

Możesz zamienić na ścienne, lub grzejnik - łazienka to nie duże pomieszczenie,otoczone innymi - ją wystarczy dogrzać.

 

Na piętrze wystarczy 5 cm XPS wg mnie + warstwy posadzki z ogrzewaniem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie łazienki są na rogu domu, więc 2 ściany są zewnętrznymi. Co do podłogówki na dole, jest teoretyczna możliwość elektrycznej, tylko muszę skonsultować z gościem od fotowoltaiki, czy się wyrobi z mocą, bo na wiosnę będzie montowana. A dało by coś ocieplenie od piwnicy? Gdybym kleił steropian na suficie pod łazienką... 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, drzanudz napisał:

A dało by coś ocieplenie od piwnicy? Gdybym kleił steropian na suficie pod łazienką... 

Tak - jak najbardziej prawidłowe jest ocieplenie od zimnej strony przegrody.

24 minuty temu, drzanudz napisał:

No właśnie łazienki są na rogu domu, więc 2 ściany są zewnętrznymi.

Ściany narożne będziesz miał ocieplone, pwnic pewnie też - więc to nie problem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, zenek napisał:

Tak - jak najbardziej prawidłowe jest ocieplenie od zimnej strony przegrody.

Czyli jeśli ocieplę od dołu, to mogę na górze dać 5 cm styroduru i wystarczy? A co do styroduru, czytałem że nie wolno go uszkodzić... Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Materiał izolacyjny działa w taki sposób, że posiada dużo porów wypełnionych np powietrzem. Dzięki temu ciepło (lub „zimno”) które chce się przez niego przedostać ma do wyboru drogę długą (omijając pory) lub nieefektywną (raz przez szkielet materiału a raz przez pory). Jeśli przebijesz styrodur lub inną izolację cieplną metalowym elementem (dobrze przewodzącym ciepło) to utworzysz tzw mostek cieplny przez co efektywność izolacji spadnie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, drzanudz napisał:

A co do styroduru, czytałem że nie wolno go uszkodzić... Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

NT instalacji ogrzewania to tu są inni fachowcy, ale wydaje mi się, że rurki muszą być na wylewce a nie bezpośrednio na XPS.

Pewnie ktos fachowy się odezwie w temacie.

 

Jak od dołu ocieplisz i dasz dodatkowo na plytę 5 cm XPS - to wydaje mi się, że nie będzie źle.

Też ciekawy jestem, co na to inni?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, drzanudz napisał:

Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

Nie przejmować się i wbijać. Spinki mają 50mm długości. Odejmując średnicę rurki 16-18mm - nie przebijesz się na wylot przez 5cm płytę xps. 

 

Ewentualnie (jeśli nam za bardzo nie wierzysz) możesz pokusić się o kombinację 3cm xps i np 2 cm płyty knauf floor heating. Wszystko pod wodne ogrzewanie podłogowe. 

 

Natomiast alternatywnych możliwości jest wiele. 

Chociażby maty elektryczne w połączeniu z suchym jastrychem. 

 

Ogranicza Cię tylko zasobność portfela i tempo, w jakim chcesz wykonać remont. 

 

Pamiętaj, że zwykły jastrych sezonuje się około 1cm na tydzień. Przy grubości 6cm to minimum miesiąc oczekiwania. Do tego powinno się go wygrzać przed układaniem płytek. Harmonogram takiego procesu to minimum 2 tygodnie, zwykle ponad 3.

 

Łącznie, od momentu rozłożenia zwykłego jastrychu do rozpoczęcia klejenia płytek upływa około dwóch miesięcy. 

Znajdą się oczywiście fachowcy, co to zapewnią, że po tygodniu-dwóch już wejdą z klejeniem okładziny, ale takich już bym przy rozmowie wstępnej pogonił... 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...