Skocz do zawartości

Wyposażenie kotłowni -gaz


Artur Ł-i

Recommended Posts

Napisano

Witam. Proszę o pomoc. Dom 170m2. Będzie ogrzewanie podłogowe. Mam wstępna propozycję założenia 2 rozdzielaczy po 10 obiegów. Ktoś polecał mi zamontować piec gazowy 24 kw z modulacja mocy od 6.3. do tego sprzęgło hydrauliczne, za sprzęgłem pompę co 25/80-100, naczynie przeponowe 12-18 l . Czlowiek nie każe mi iść w drogi piec z rozbudowaną automatyka tylko wybrać tańszy prosty plus te podzespoły. Podpiera to tym że jest masa pętli i wątpliwe aby pompy wbudowane w piecach radziły sobie bez pomocy. Do tego podobno nie ma sensu iść w piec z bardzo niska modulacją mocy bo przy takim ogrzewaniu nawet nie zejdzie do tak niskich wartości. Proszę o opinie, porady, sugestie oraz ewentualne inne rozwiązania. Z góry dziękuję 

Napisano

Kotły gazowe kondensacyjne pracują z modulacją palnika 1:8 nawet 1:12 i to na niskiej temperaturze, idealnej do podłogówki - np. 30-45 stopni. W tym zakresie prawdopodobnie najlepiej zachodzi kondensacja spalin i wydajność urządzenia jest największa. Jakie masz zapotrzebowanie na ciepło budynku i jak jest ocieplony? Tu na forum ktoś ma duży dom i "obtańcował" go kotłem o mocy 13 kW. Kwestia kosztów kotła - to zależy od modelu, marki, mocy etc. Przykładowo kocioł Viessmann Vitodens 100 o mocy 18 kW można kupić za kwotę max 6 tysięcy. Inne modele np. Vitodens 200 sa droższe, ale nie bez powodu. Popularne są też urządzenia Junkers, Buderus, De Dietrich, Termet. Oczywiście - bierz pod uwagę cenę ale najważniejsza jest moc kotła i modulacja palnika oraz automatyka, która pozwala na płynne zarządzanie wydajnością i temperaturą w pomieszczeniach. Jeżeli ten kocioł jest tylko na podłogówkę to moim zdaniem jest przewymiarowany. W okresie jesienno-zimowym producenci urządzeń grzewczych mają ciekawe promocje. Można coś "trafić" w korzystnej cenie..

Napisano

Oznaczenie pompy jest źle podane, nie wiadomo więc jakie ma mieć parametry. Typowy przykład to 25-40/180, gdzie kolejne liczby  oznaczają:

- 25 - przepływ 2,5 m3/h;

- 40 - wytwarzane ciśnienie podane jako wysokość podnoszenia - 4 m;

- 180 - długość montażowa 180 mm (druga, nieco mniej popularna, to 130 mm).

Żeby coś sensownie dobrać trzeba znać długość poszczególnych pętli, średnicę rurek (najpopularniejsze to PEX-AL-PE 16 mm) i wymagany przepływ wody oraz czy są zawory lub przepływomierze dodatkowo wprowadzające opory. Najważniejsza jest przy tym pętla o największej długości/oporach przepływu. Do niej trzeba dopasować ciśnienie dawane przez pompę (musi być wystarczające). 

Czy pompa wbudowana w kocioł nie wystarczy to wcale nie takie pewne. Trzeba porównać wyżej podane parametry instalacji z charakterystyką konkretnej pompy. O ile nie zrobiono tam czegoś dziwacznego to raczej spodziewałbym się wymaganego sporego przepływu przy wymaganej niewielkiej wysokości podnoszenia. Jednak nie znając konkretnej instalacji możemy sobie pogdybać. Powiem tyle, u mnie na ok. 100 m2 ogrzewania podłogowego wystarcza praca pompy 25-40 na pierwszym biegu (ustawienie stałego przepływu). Ale wymagane ciśnienie (wysokość podnoszenia) jest bardzo niskie, poniżej 1 m.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...