Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Paroprzepuszczalność ściany z luster klejonych do tynku w piwnicy


Recommended Posts

Cześć,

 

Robię sobie siłownię w piwnicy.

A jak siłownia to i przydałyby się duże lustra.

W piwnicy nigdy nie było grzyba i chciałbym, żeby tak pozostało.

Czy przyklejenie na część ścian luster o grubości około 0.5 mm spowoduje utratę paroprzepuszczalności ściany?

Jeśli tak, to jakie mamy alternatywy? Montaż na jakichś kołkach i dylatację plus szczeliny na krawędziach (tak, aby lustro nie dotykało ściany)?

 

Pozdrawiam,

Grzegorz

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kbhit napisał:

Czy przyklejenie na część ścian luster o grubości około 0.5 mm spowoduje utratę paroprzepuszczalności ściany?

Myślę że lepiej osadzić te lustra na dystansach ze szczeliną dolem i gorą, tak, by swobodnie tam przelatywał sobie powietrze. o wystarczy 15 - 30 mm odleglości od sciany. I zdrowiej (wilgoć) będzie dla lustra, byle w niego nie uderzyć :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kbhit napisał:

Cześć,

 

Robię sobie siłownię w piwnicy.

A jak siłownia to i przydałyby się duże lustra.

W piwnicy nigdy nie było grzyba i chciałbym, żeby tak pozostało.

Czy przyklejenie na część ścian luster o grubości około 0.5 mm spowoduje utratę paroprzepuszczalności ściany?

Jeśli tak, to jakie mamy alternatywy? Montaż na jakichś kołkach i dylatację plus szczeliny na krawędziach (tak, aby lustro nie dotykało ściany)?

 

Pozdrawiam,

Grzegorz

Grzegorzu, przecież tak na dobrą sprawę od środka daje się w budynkach paroizolację w celu ograniczenia ekspansji nasyconego wilgocią powietrza z pomieszczenia do przegrody. Jeśli jest to siłka i zaprosisz kumpli (lub koleżanki na fit) będzie trochę potu, wilgoci etc. Wentylacja i tylko wentylacja a najlepiej sprawdzic, czy kanały wentylacyjne w piwnicy są drożne. Można nawet zrobić wyciąg chwilowy taki turbo niczym wentylator w łazience. Nie wierz w bajki o oddychaniu ścian. Paroprzepuszczalonść na poziomie takim lub innym to jeszcze nie "oddychanie". Załóż sobie reklamówkę z folii paroprzepuszczalnej dachowej na głowę i szczelnie owiń pod brodą. Potem "oddychaj" :) Powodzenia.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, kbhit napisał:

luster o grubości około 0.5 mm

A cóż to za półmilimetrowe lustra - folia chyba jakaś...

 

14 godzin temu, kbhit napisał:

W piwnicy nigdy nie było grzyba i chciałbym, żeby tak pozostało.

Szczeliny pomiędzy lustrami i odsunięcie ich od ściany nie pomogą, jeśli nie zapewnisz - jak napisał wyżej profesjonalista - sprawnej wentylacji!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dziękuję za odpowiedzi. Lustra oczywiście mają grubość nie 0.5mm jak napisałem tylko 0.5cm (chyba dokładnie 4mm).

W każdym pomieszczeniu w piwnicy jest kratka wentylacyjna i są osobne ciągi kominowe (w domu mam 7 kominów - takich mniejszych - to dom parterowy 420mkw licząc z piwnicą więc pewnie dlatego że jest tak szeroki).

 

Jak rozumiem chodzi tylko o to, żeby okresowo zapraszać kominiarza aby to mierzył i ewentualnie przeczyszczał i powinno być wszystko dobrze.

Tak na oko to coś "ciągnie" jednak zdecydowanie słabiej niż w innych pomieszczeniach, np. w spiżarni na parterze aż wieje niemal jak jest otwarta na maxa.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaprosił kominiarza, poradził się i on ci podpowie, jak najlepiej rozwiazać wentylację w tym pomieszczeniu. Możliwe, że nie obejdzie się bez chwilowego wspomagania wymuszonym obiegiem czyli wentylacja mechaniczne ale to kwestia do przemyślenia. Przecież nie ćwiczy tam jednocześnie 100 chłopa :)

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kbhit napisał:

w spiżarni na parterze aż wieje niemal jak jest otwarta na maxa.

A jak jest zamknięta? Tu akurat chodzi o spiżarnię - powinny być otwory w drzwiach do niej - o powierzchni ok. 200 cm2 i powinna być cyrkulacja powietrza - nawet przy zamkniętych drzwiach...

Ale podobna sytuacja powinna być w piwnicy/siłowni - nie wietrzenie przy otwartych drzwiach i oknach, tylko ciągła cyrkulacja...

2 godziny temu, kbhit napisał:

Tak na oko to coś "ciągnie" jednak zdecydowanie słabiej niż w innych pomieszczeniach,

Bo nie ma napływu świeżego powietrza, nawiewników...

 

Wentylacja to nie tylko kratka w kominie...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2020 o 09:15, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Grzegorzu, przecież tak na dobrą sprawę od środka daje się w budynkach paroizolację w celu ograniczenia ekspansji nasyconego wilgocią powietrza z pomieszczenia do przegrody. Jeśli jest to siłka i zaprosisz kumpli (lub koleżanki na fit) będzie trochę potu, wilgoci etc. Wentylacja i tylko wentylacja a najlepiej sprawdzic, czy kanały wentylacyjne w piwnicy są drożne. Można nawet zrobić wyciąg chwilowy taki turbo niczym wentylator w łazience. Nie wierz w bajki o oddychaniu ścian. Paroprzepuszczalonść na poziomie takim lub innym to jeszcze nie "oddychanie". Załóż sobie reklamówkę z folii paroprzepuszczalnej dachowej na głowę i szczelnie owiń pod brodą. Potem "oddychaj" :) Powodzenia.

Moim zdaniem nie pomijałbym zjawiska oddychania ścian - oczywiście, nie tyle w zakresie przenikania powietrza co przenikania wilgoci. Wystarczy spojrzeć na zazieleniałe elewacje niektórych budynków. Wiadomo, że wilgoć na ogół podąża za ciepłem i ma ono znacznie większą swobodę w przenikaniu niż wilgoć, szczególnie kiedy zewnętrzna strona stawia dla niej opór. Samo pojęcie oddychania, to nie tylko wymiana powietrza ale również wydzielanie wilgoci z organizmu. Moim zdaniem warto by ten temat fachowo i zrozumiale opisać aby każdy zainteresowany pojął "o co chodzi".

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2020 o 14:46, kbhit napisał:

Co można z tym zrobić żeby było jak najmniej inwazyjnie? Rozumiem że standardowo te nawiewniki są w oknach.

W moich, zdaje się, są, tyle że tam w piwnicy chyba nie ma.

Jak nie masz nawietrzników - to zrób wentylację nawiewną. Możesz to zrobić nawet w okiennej szybie, osadzając nawiew. Albo w ścianie.

 

19 godzin temu, Parkiet Komplex napisał:

Moim zdaniem nie pomijałbym zjawiska oddychania ścian - oczywiście, nie tyle w zakresie przenikania powietrza co przenikania wilgoci.

Oczywiście - że wilgoć wnika i przenika przez sciany. Proste dowody - grzyb na ścianie, przemarzanie. Bez wilgoci w ścianie nie byłoby tych zjawisk.

Wilgoć nie wnikałaby w tynk - tylko by ściekała po ścianie, jak po rurze zimnej wody np.

 

Poza tym przecież liczymy dyfuzje pary wodnej w ścianie - prawda?

 

Dla jasności :takaemotka: ściany nie mają płuc.

"oddychanie ściany" - to potoczne określenie zdolności sciany do przyjęcia, ale przede wszystkim do oddania zalegającej wilgoci. 

Tak ja to rozumiem prosto.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2020 o 20:02, kbhit napisał:

Cześć,

 

Robię sobie siłownię w piwnicy.

A jak siłownia to i przydałyby się duże lustra.

W piwnicy nigdy nie było grzyba i chciałbym, żeby tak pozostało.

Czy przyklejenie na część ścian luster o grubości około 0.5 mm spowoduje utratę paroprzepuszczalności ściany?

Jeśli tak, to jakie mamy alternatywy? Montaż na jakichś kołkach i dylatację plus szczeliny na krawędziach (tak, aby lustro nie dotykało ściany)?

 

Pozdrawiam,

Grzegorz

Hydroizolacja dwuskładnikowa na ścianę przed przyklejeniem luster, inaczej po pewnym czasie lustro zacznie obłazić.

Przy intensywnych treningach większej grupy, wypada zamontować wentylację mechaniczną.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, zenek napisał:

 

 

Oczywiście - że wilgoć wnika i przenika przez sciany. Proste dowody - grzyb na ścianie, przemarzanie. Bez wilgoci w ścianie nie byłoby tych zjawisk.

 

 

Wilgoć i grzyb na ścianie nie jest efektem przenikania wilgoci przez ściany, tylko jej roszenia na wewnętrznej stronie ze względu na jej niską temperaturę - poniżej TPR.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Montowałem kiedyś lustra w klubie fitness u znajomej ....180cm wysokie i chyba 130 szerokie...Wykroiłem takie pasy z blachy do obróbek dekarskich pasy 5cm i metrowej długości , na końcu takiego pasa robiłem odgięcie i w tym odgięciu otwór na hak . dwa takie uchwyty na jedno lustro wystarczyły , klejone te blachy na klej montażowy z tyłu lustra .Odstawały od ściany jakieś 10mm , więc wntylacja  była pod spodem .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, zenek napisał:

 

Wilgoć nie wnikałaby w tynk - tylko by ściekała po ścianie, jak po rurze zimnej wody np.

 

 

Ściana powinna mieć taką temperaturę wewnętrzną aby nie rosiła się na niej wilgoć, szczególnie w rogach  czy kątach gdzie wilgoci łatwiej dotrzeć niż ciepłu, o mostkach cieplnych nie wspomnę.

41 minut temu, zenek napisał:

 

 

Poza tym przecież liczymy dyfuzje pary wodnej w ścianie - prawda?

 

 

No właśnie, najlepiej wychodzi kiedy w stronę zewnętrzną maleje opór dyfuzyjny.

51 minut temu, zenek napisał:

 

 

Dla jasności :takaemotka: ściany nie mają płuc.

 

Ale mają je użytkownicy pomieszczeń stąd, między innymi, większa ilość wilgoci wewnątrz pomieszczenia niż na zewnątrz.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Parkiet Komplex napisał:

Wilgoć i grzyb na ścianie nie jest efektem przenikania wilgoci przez ściany, tylko jej roszenia na wewnętrznej stronie ze względu na jej niską temperaturę - poniżej TPR.

Przecież tak nie napisałem.

Staram sie pisać precyzyjnie :12_slight_smile:

 

Wilgoć i grzyb to następstwo wnikania wilgoci do ściany. 

Tynku, jeśli to jest wilgoć wewnętrzna, albo całej ściany, jeśli to jest wilgoć zewnętrzna.

Gdyby ściana nie miała zdolności przyjęcia tej "wody" (czyli była nieprzepuszczalna przynajmniej w części albo w całości) - nie byłoby grzyba ani wilgoci. Woda skroplona by spłynęła po powierzchni ściany, jak po szkle - i zgłowy.

 

Powodem roszenia ściany są oczywiście różnice temperatury (pomieszczenia i ściany).

A powodem przenikania wilgoci do środka z zewnątrz jest zdolność nasiąkania ściany.  Gdyby ściana nie była nasiąkliwa - wilgoć z zewnątrz nie przeniknęłaby przez nią.

 

W ten sposób mamy co najmniej dwa powody wilgoci i grzyba na wewnętrznej stronie muru.

 

A "oddychanie" to jest wtedy kiedy ściana jest w stanie oddać to wilgoć w sprzyjających warunkach temperatur czy ruchu powietrza.

 

Czyli chyba się zgadzamy?:)

 

 

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, zenek napisał:

.

"oddychanie ściany" - to potoczne określenie zdolności sciany do przyjęcia, ale przede wszystkim do oddania zalegającej wilgoci. 

Tak ja to rozumiem prosto.

Do oddawania wilgoci na zewnątrz służy wentylacja. Ściana nie będzie musiała niewiele oddawać, szczególnie kiedy nie będzie miała skąd i jak brać. Przedmiotowe lustra mogą być idealną barierą dla wnikania wilgoci w ścianę, bez obawy o wilgoć, grzyb itd, oby miała ona odpowiednią izolację termiczną. Takie lustra podobnie jak meble dostawione do ściany mogą się przyczynić do powstawania wilgoci ale tylko w sytuacji kiedy słabo działa wentylacja lub ściany są nieocieplone.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Parkiet Komplex napisał:

Do oddawania wilgoci na zewnątrz służy wentylacja. Ściana nie będzie musiała niewiele oddawać, szczególnie kiedy nie będzie miała skąd i jak brać. Przedmiotowe lustra mogą być idealną barierą dla wnikania wilgoci w ścianę, bez obawy o wilgoć, grzyb itd, oby miała ona odpowiednią izolację termiczną. Takie lustra podobnie jak meble dostawione do ściany mogą się przyczynić do powstawania wilgoci ale tylko w sytuacji kiedy słabo działa wentylacja lub ściany są nieocieplone.

1. Nigdy nie wiesz, czy wentylacja jest wystarczająca, a powietrze wewnątrz, żeby było zdatne do oddychania, musi mieć odpowiednią wilgoć. Stąd nawilżacze powietrza szczególnie w zimie :12_slight_smile:

2. Wigoć ma to do siebie, że łatwiej wnika i zalega, niż odchodzi.

Szpary za lustrem są idealne do zalegania - i jeśli ściana nie będzie odpowiednio ciepła - pozostanie tam. Poza tym może wnikać z obszarów obok lustra.

3. Dlatego np. jeśli sie wykładało płycinami drewnianymi ściany  (oczywiście te ściany były "zimniejsze", niż teraz), to tak je instalowano - by zostawiać możliwość wentylowania szczelin między płyciną i ścianą.

Wtedy często to nie wystarczalo - teraz przy ocieplonych domach - i tak bym to zastosował :)

Przy okazji:

4. Już pisałem kiedyś, że były badania kilkanaście lat temu na Politechnice katowickiej które wykazaly, że ok. 3 % wilgoci wewnętrznej wnika w ściany zewnętrzne  - mimo wentylowania pomieszczeń - co rodzi pewne kłopoty jej samoistnego usuniecia w wypadku np długich okresów deszczowych wiosną i latem. W czasie suchych takich pór następuje całkowite wyschnięcie ściany.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to mam piwnicę nieocieploną, ale mam grzejniki.

Dom był kupiony, nie ja budowałem, jakbym budował, to pewnie bym docieplił.

Ale to było 20 lat temu. Jak są wyłączone to nie jest zimno, jakieś 10-15 stopni cały rok.

Jak są włączone to odpowiednio cieplej.

 

Generalnie zastanawiałem się czy grzejniki powinienem mieć włączone na "1" (lub wyżej) lub na antyzamarzanie jedynie.

Oczywiście, że spodziewam się że włączanie ogrzewania w nieocieplonej piwnicy znacząco wpłynie na rachunki za gaz, ale z drugiej strony co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o uniknięcie grzyba?

 

Ponadto zauważyłem, że mam tak szczelne okna, że do jednej z kratek powietrze zamiast wlatywać, to całkiem mocno wylatuje.

No i to czuć bo powietrze po jakimś czasie staje się mało przyjemne.

Dlatego zastanawiam się nad montażem nawietrzników w domu.

Są firmy które się w tym specjalizują, mają odpowiednią frezarkę i zajmuje to podobno 20 minut na okno.

 

Czy mógłbym tak samo postąpić w piwnicy po prostu? Nawietrzniki na oknach?

W 2 pomieszczeniach nie mam okien, ale zakładam że są w stanie "zassać" z sąsiadujących, gdzie mam okna.

Co myślicie?

 

Może po prostu trzeba się upewnić, że wentylacja działa prawidłowo, a problem luster jest wtórny?

Edytowano przez kbhit (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kbhit napisał:

Generalnie to mam piwnicę nieocieploną, ale mam grzejniki.

Dom był kupiony, nie ja budowałem, jakbym budował, to pewnie bym docieplił.

Ale to było 20 lat temu. Jak są wyłączone to nie jest zimno, jakieś 10-15 stopni cały rok.

Jak są włączone to odpowiednio cieplej.

 

Generalnie zastanawiałem się czy grzejniki powinienem mieć włączone na "1" (lub wyżej) lub na antyzamarzanie jedynie.

Oczywiście, że spodziewam się że włączanie ogrzewania w nieocieplonej piwnicy znacząco wpłynie na rachunki za gaz, ale z drugiej strony co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o uniknięcie grzyba?

 

Ponadto zauważyłem, że mam tak szczelne okna, że do jednej z kratek powietrze zamiast wlatywać, to całkiem mocno wylatuje.

No i to czuć bo powietrze po jakimś czasie staje się mało przyjemne.

Dlatego zastanawiam się nad montażem nawietrzników w domu.

Są firmy które się w tym specjalizują, mają odpowiednią frezarkę i zajmuje to podobno 20 minut na okno.

 

Czy mógłbym tak samo postąpić w piwnicy po prostu? Nawietrzniki na oknach?

W 2 pomieszczeniach nie mam okien, ale zakładam że są w stanie "zassać" z sąsiadujących, gdzie mam okna.

Co myślicie?

 

Może po prostu trzeba się upewnić, że wentylacja działa prawidłowo, a problem luster jest wtórny?

Po pierwsze - zainwestuj w naprawę wentylacji, po drugie - zleć to firmie, która ogarnie całość i weźmie odpowiedzialność za wykonaną robotę.

W temacie luster i  nieocieplonych ścian, sprawa jest prosta - lustra powinny być zdystansowane względem ściany, z możliwością przepływu powietrza, które omywając chłodną ścianę, ogrzeje ją, a tym samym ograniczy osiadanie i roszenie wilgoci z powietrza, które Ty nasycisz wilgocią prężąc swoje muskuły. Można też ocieplić ściany od środka ale to odmienny temat.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kbhit napisał:

Jak są wyłączone to nie jest zimno, jakieś 10-15 stopni cały rok.

Jak są włączone to odpowiednio cieplej.

Do silowni w sam raz 15 - nie ma po co grzać. Jak niżej - możesz dogrzać.

 

5 godzin temu, kbhit napisał:

co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o uniknięcie grzyba

Uważać że by temperatura nie zeszła poniżej 12stC i wentylować pomieszczenie - dbać o wymiane powietrza. Co w siłowni w czasie ćwiczeń i tuż przed  i tak jest niezbędne trochę więcej niż w zwykłym pokoju.

 

5 godzin temu, kbhit napisał:

do jednej z kratek powietrze zamiast wlatywać, to całkiem mocno wylatuje.

Może masz jakić odbiornik tego powietrza - piec?

Albo jak jesteś wpiwnicy, to nie zamykasz drzwi, i powietrze ucieka w górę do mieszkania, a wciąga za sobą powietrze z komina.

Albo jednym kominem ci wywiewa, a drugim nawiewa.

Musisz sprawdzić :12_slight_smile:

5 godzin temu, kbhit napisał:

Czy mógłbym tak samo postąpić w piwnicy po prostu? Nawietrzniki na oknach?

możesz

 

5 godzin temu, kbhit napisał:

Może po prostu trzeba się upewnić, że wentylacja działa prawidłowo

To najpierw - najpierw sprawdź, co masz, a czego nie, gdzie masz nawiew, gdzie wylot - dlaczego śmierdzi.

Potem napisz tu - i zobaczymy, czy uradzimy:)

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kbhit napisał:

Generalnie to mam piwnicę nieocieploną, ale mam grzejniki.

Dom był kupiony, nie ja budowałem, jakbym budował, to pewnie bym docieplił.

Ale to było 20 lat temu. Jak są wyłączone to nie jest zimno, jakieś 10-15 stopni cały rok.

Jak są włączone to odpowiednio cieplej.

 

Generalnie zastanawiałem się czy grzejniki powinienem mieć włączone na "1" (lub wyżej) lub na antyzamarzanie jedynie.

Oczywiście, że spodziewam się że włączanie ogrzewania w nieocieplonej piwnicy znacząco wpłynie na rachunki za gaz, ale z drugiej strony co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o uniknięcie grzyba?

 

Ponadto zauważyłem, że mam tak szczelne okna, że do jednej z kratek powietrze zamiast wlatywać, to całkiem mocno wylatuje.

No i to czuć bo powietrze po jakimś czasie staje się mało przyjemne.

Dlatego zastanawiam się nad montażem nawietrzników w domu.

Są firmy które się w tym specjalizują, mają odpowiednią frezarkę i zajmuje to podobno 20 minut na okno.

 

Czy mógłbym tak samo postąpić w piwnicy po prostu? Nawietrzniki na oknach?

W 2 pomieszczeniach nie mam okien, ale zakładam że są w stanie "zassać" z sąsiadujących, gdzie mam okna.

Co myślicie?

 

Może po prostu trzeba się upewnić, że wentylacja działa prawidłowo, a problem luster jest wtórny?

Wentylacja grawitacyjna kiedy jest potrzebna to wtedy nie działa, tylko mechaniczna w trakcie eksploatacji pomieszczeń. 

Przy ogrzewaniu  takich pomieszczeń, najgorsze są stany szybkich zmian temperatury, ściana z taką bezwładnością, bez ocieplenia + bezpośredni kontakt - fundamenty, nie poradzi sobie i wystąpi punkt rosy. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 29.11.2020 o 14:34, zenek napisał:

Do silowni w sam raz 15 - nie ma po co grzać. Jak niżej - możesz dogrzać.

 

Uważać że by temperatura nie zeszła poniżej 12stC i wentylować pomieszczenie - dbać o wymiane powietrza. Co w siłowni w czasie ćwiczeń i tuż przed  i tak jest niezbędne trochę więcej niż w zwykłym pokoju.

 

Może masz jakić odbiornik tego powietrza - piec?

Albo jak jesteś wpiwnicy, to nie zamykasz drzwi, i powietrze ucieka w górę do mieszkania, a wciąga za sobą powietrze z komina.

Albo jednym kominem ci wywiewa, a drugim nawiewa.

Musisz sprawdzić :12_slight_smile:

możesz

 

To najpierw - najpierw sprawdź, co masz, a czego nie, gdzie masz nawiew, gdzie wylot - dlaczego śmierdzi.

Potem napisz tu - i zobaczymy, czy uradzimy:)

 

 

 

 

To trochę skomplikowane, bo mam 7 kominów a w każdym dwa lub trzy ciągi wentylacyjne. Niezła łamigłówka. Sprowadzę kominiarza który oceni gdzie wlatuje i jak mocno a gdzie wylatuje potem narysuję szkic i wrzucę tutaj do oceny. Dodam, że mam normalne kominy, bez tych metalowych "strażaków", z plastikową kratką z boków, jedynie ten od pieca ma metalowy daszek. Może to jest problemem? Da się zamiast tych kratek zamontować te obrotowe blaszane kominki które zapewniają stały ciąg niezależnie od wiatru? Pewnie trzeba by tylko w tej brasze wiercić i zatkać kratki?

 

image.png.3561541ef5fc8286f8d0016b0cf3864b.png

Edytowano przez kbhit (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, kbhit napisał:

Da się zamiast tych kratek zamontować te obrotowe blaszane kominki które zapewniają stały ciąg niezależnie od wiatru?

Jak nie masz nawiewu w piwnicy, to nic ne da kombinowanie na kominach.

najpierw znajdź istniejące wentylacje w piwnicach, zastanów się skad ta cofka (wiejące do środka zimne powietrze z komina), napisz, czy nie masz tam jakiegoś pieca - i dopiero wtedy można coś powiedzieć.

 

Kominiarz - b. dobry pomysł - on też ci dużo na ten temat powie i fachowo. Powinien.

 

Możesz też w razie czego rozpatrzeć opcję nawiewu i wywiewu mechanicznego  przez ściane - na czas treningu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • daggulka,   Wszystko się zgadza  Działki są takie same (1700m2 każda), ale jedna będzie miała oddaną drogę w służebność. Rodzice są ok, więc to nie problem. Największym problemem będzie tutaj koszt przyłączy oraz zrobienie drogi dojazdowej. Co do odśnieżania też racja, jak zasypie to trzeba będzie z łopatą biegać... Ciężki wybór, obie mają swoje plusy i minusy. 1 działka ma dojazd bezpośredni, druga ma lepsze widoki
    • Ostatnio tak dosyć pobierznie robilem research po firmach i wybrałem akurat trzy, ale od razu wiedziałem że coś śmierdzi w Drutexie, bo w sumie są najtańsi, opinie chyba też niezbyt mieli ciekawe. Różnica na zwykłym oknie PCV była chyba 30% od tej najdroższej firmy. No i po zwykłym zapytaniu po prostu o cenę od razu słychać jak "wykfalifikowany" jest pracownik. Wiem że cena to ważne kryterium, ale ta różnica w cenie gdzieś zwykle jest ukryta. Nie odkryję Ameryki jak napiszę że w jakości. Najlepsze jest to, że 16 lat temu kiedy był głównie Oknoplast i pewnie długo nic, ja wybrałem z polecenia ze względu na znajomość z vice prezesem Oknostar, którego już pewnie nie ma i przez te 16 lat regulowałem tylko jedno okno z 13tu, bo ma największe skrzydło, a reszta żadnej usterki. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Obecnie mam tak jeśli jakaś pompka się włączy kominek ustawione 43stopnie lub system solarny temperatura na górnym czujniki kolektorów wyższa niż na dole bufora piec  ma odcienie zasilanie kompletnie go wyłącza. Myśle że dobre by było zamiast go odcinać blokować tylko i dać czas aby jakieś inne źródło mogło się wykazać tak jak ma być jeśli ma się sterownik od kolektorów wiessmanna.  wiec jeśli bym podłączył napięcie z pomp od kolektorów i kominka pod styki d1/d2 w module  am1 W kodowaniu ustawiamy, że przełączanie jest w tryb zredukowanyi ustawiamy niską temperaturę wymaganą pomieszczenia. czyli rozumiem ze moduł  am1 będzie pośrednikiem do komunikacji z piecem. Na piecu ustawiam zmieniam to kodowanie zredukowanej temp. ?  Czyli jeśli dobrze rozumiem jeśli będzie spełniony warunek włączy się któraś pompka piec dostanie informacje aby pracował na zredukowanej temp.  mam jeszcze pytanie odnośnie mojego regulatorów piecu czy ja jakoś mogę wykorzystać ustawiać jakieś opcje pracy  wiem ze posiada troszkę opcji sterowania obiegami grzewczymi jak to wyglada w praktyce. Teraz mam tylko 2 termostaty pokojowe jeden do podłogówki drugi na grzejniki  co na nich ustawie włączają pompki i tyle. cyrkulację tez mam zewnętrza pompę  kupiłem dostatnio tez czujnik auratona bezprzewodowy który wkoncu steruje cyrkulacja. Zamieszczę zdjęcia mojej kotłowni. Jedno zdjęcie  pieca druga rurka od lewej nie jest nigdzie podłączana do bufora 
    • Gość Bartek
      Można prosić kontakt do architektów
    • Obie działki mniej więcej tych samych rozmiarów, jak widzę na obrazku. Działka numer 2 ma dwie zalety. Pierwszą jest większa odległość od rodziców ... drugą - więcej ciszy, bo nie przy samej drodze. Jej wadą jest więcej do odśnieżenia do przejezdnej drogi, kiedy was śnieg zimą zasypie . No i przyłącza.  Pierwsza działka naprzeciwko rodziców - może nie przeszkadza ci, że rodzice na podwórko i do okien zaglądają ... pełna kontrola. Ale to zależy od tego, jakich masz rodziców . A serio - niewątpliwą zaletą są pewnie przyłącza w granicy działki.  Wadą - głośniej będzie. Decyzja zależy od priorytetów.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...