Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Zmiana dachu na dwuspadzisty


Recommended Posts

Witam. Przymierzam się do wymiany dachu. Aktualnie mam stop betonowy, hasi i znów beton.

Chce wiedzieć czy można upierdzielic trochę rogi i zrobić dach spadzisty

Jak to wygląda z tym stopem betonowym...

Chciałbym tak zrobić żeby na piętrze dach zaczynał się od około 1.2m

Mam też do wymiany okna więc będzie łatwiej.

Wymiary piętra to około 10x13

 

Prosze o pomoc i orientacyjna kwotę takiego dachu..

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kwotę, musisz mieć projekt i rozesłać zapytania ofertowe do firm, które zajmują się zawodowo takimi pracami, firm, które robią gotowe wiązary dachowe wg specyfikacji, samodzielnie wg specyfikacji wysłać zapytanie do tartaku. Tyle ode mnie. Rozumiem, że mówisz o ściance kolankowej. Poza tym te działania prowadzą do wizyty u projektanta i projekcie dachu oraz nadbudowie z istotnymi zmianami konstrukcyjnymi czyli trzeba wydeptać ścieżkę do urzędu, ale dopiero z projektem nadbudowy.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Awek napisał:

Chce wiedzieć czy można upierdzielic trochę rogi i zrobić dach spadzisty

Nie da się upierdzielić rogów  :12_slight_smile:

 

Musisz zdjąć cały stropodach ze stropu i zbudować nowy dach razem ze sciankami kolankowymi, szczytowymi może.).

Wg projektu, jeśli warunki w planie miejscowym na to pozwalają.

 

A więc najpierw pytanie do Urzędu o możliwości zawarte w planie miejscowym, albo WZiZT - potem projekt i realizacja.

 

Pozytywem jest to obecne obciążenie stropu - bo wskazuje, że powinien on unieść aczej bez trudu użytkowe poddasze (ale i tak potrzebna jest ekspertyza konstrukcyjna stropu).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem.

A proszę mi powiedzieć czy jeśli tylko zrzucę jedna warstwę betonu i te hasi i zrobię tylko nowy dach lekko spadzisty... Albo i nawet płaski to czy potrzebne są jakieś zmiany projektowe ? Wizyty w urzędzie badz coś?

 

W sumie 30000 zł zamknę się z tym ? 

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego chyba 

https://www.metalbud.zgora.pl/Warto-wiedziec/Remont-dachu-plaskiego-starego-domu

 

Powiem tak. Miałem remont rok temu..

Nie ściągnąłem płyt gdzie było trochę grzyba i znów wyszedł. Tam gdzie robiłem sam sufit podwieszany jest ok. Nie zrobiłem tego tylko wyczyściłem tego grzyba.

 

Czy można ten dach zrobić bez ściągania tego wszystkiego? Kolejna sprawa to że lato mamy po bardzo ciepło na górze. 

Nie wiem czy najpierw zająć się oknami czy ociepleniem czy dachem.

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wyczyściłem parę razy środkiem do grzyba.. potem podrapałem co mogłem i płyta.

Chodzi mi o miejsca gdzie był na rogu płyty i ściany. Tylko popsikalem i pociągalem, zagipsowalem itd..

Czemu te ściany są przemarznięte?

Co można zrobić? Okna wymienić? Ma na to wpływ dach ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, joks napisał:

Co to jest te ,,hasi''?

haś - żuzel itp.

Z hałd...

3 godziny temu, Awek napisał:

Czy można ten dach zrobić bez ściągania tego wszystkiego? Kolejna sprawa to że lato mamy po bardzo ciepło na górze. 

Nie wiem czy najpierw zająć się oknami czy ociepleniem czy dachem.

Być może masz za słabą izolację, choć ten haś przy grubej warstwie nieźle działał.

Możesz mieć przemarzanie od góry, może nie dogrzewasz tego pomieszczenia, może nie wietrzysz?

23 minuty temu, Awek napisał:

Co można zrobić? Okna wymienić? Ma na to wpływ dach ?

Trudno będzie tak korespondencyjnie to zdecydować. 

Musisz najpierw sprawdzić kilka opcji.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No najwiecej w sypialni a jest tam ok 2 stopnie mniej niż w innych pomieszczeniach. Ale znów jak zwieksze temp to dzieci mają katar rano itd. wietrzymy regularnie.

 Słyszałem że można jakieś płyty na dach nałożyć? Jest to dobre rozwiązanie.

W lato mamy upał na górze. 

Może problem leży w oknach albo coś?

A dach warto zostawić i nie ruszać tego..hmm?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich,   Wykonuję zabudowę okna dachowego i jestem na etapie płytowania, postanowiłem boczne glify rozszerzyć w stronę wnętrza pomieszczenia o w sumie jakieś 5 - 6 cm. Doczytałem kiedyś, że ma to pozytywny wpływ na ilość wpadającego światła do pomieszczenia. Teraz kiedy mam już wszystko wypełnione wełną i zafoliowane okazuje się, że niestety w rowki okna dachowego nie chce wejść płyta GK która jest odchylona na zew, Jak sobie poradzić z tym problemem ? Wydaje mi się, że pozostaje tylko skrobanie płyty od jej lewej strony na tyle, aż pozwoli ona się swobodnie odchylić się na zewnątrz. Tylko czy to nie osłabi płyty ? Kiedy próbowałem na jakimś kawałku GK  to na "siłę", czuć jak odgina się rama okienna, więc tak raczej być nie może.   Dziwne jest to, że nawet wkładając płytę prostopadle do okna też nie chce wejść. Jakby za szeroka płyta albo za wąski rowek w ramie. Próbowałem płyty dwóch różnych producentów i nic, okna to Velux.   Proszę o jakąś sugestię i/lub jakiś link gdzie mogę znaleźć rozwiązanie tej sytuacji.   Pozdrawiam Tadeusz.
    • Do ekspertów Joniec. Proszę podać w którym punkcie OWS piszecie o klasie betonu i konsystencji. Prosze odp na pytanie czy Beton z wytworni C20/25 był za słaby czy za mocny do waszych słabych pustakow (zabudowany oczywiście do 2h o których piszecie w waszych warunkach i temperaturze do 25 stopni)  Proszę napisać jakiej konsystencji ma być Beton S1,2, 3 czy inny.  Ten wasz tekst o odpowiedniej klasie, odp mieszańce kopiujecie na wszystkich forach gdzie ludzie piszą o tym że wasze bloczki nie nadają się do użytku w Polsce.  Odpiszcie tutaj na forum bez owijania w bawełnę bo chyba tylko to potraficie. 
    • daggulka,   Wszystko się zgadza  Działki są takie same (1700m2 każda), ale jedna będzie miała oddaną drogę w służebność. Rodzice są ok, więc to nie problem. Największym problemem będzie tutaj koszt przyłączy oraz zrobienie drogi dojazdowej. Co do odśnieżania też racja, jak zasypie to trzeba będzie z łopatą biegać... Ciężki wybór, obie mają swoje plusy i minusy. 1 działka ma dojazd bezpośredni, druga ma lepsze widoki
    • Ostatnio tak dosyć pobierznie robilem research po firmach i wybrałem akurat trzy, ale od razu wiedziałem że coś śmierdzi w Drutexie, bo w sumie są najtańsi, opinie chyba też niezbyt mieli ciekawe. Różnica na zwykłym oknie PCV była chyba 30% od tej najdroższej firmy. No i po zwykłym zapytaniu po prostu o cenę od razu słychać jak "wykfalifikowany" jest pracownik. Wiem że cena to ważne kryterium, ale ta różnica w cenie gdzieś zwykle jest ukryta. Nie odkryję Ameryki jak napiszę że w jakości. Najlepsze jest to, że 16 lat temu kiedy był głównie Oknoplast i pewnie długo nic, ja wybrałem z polecenia ze względu na znajomość z vice prezesem Oknostar, którego już pewnie nie ma i przez te 16 lat regulowałem tylko jedno okno z 13tu, bo ma największe skrzydło, a reszta żadnej usterki. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Obecnie mam tak jeśli jakaś pompka się włączy kominek ustawione 43stopnie lub system solarny temperatura na górnym czujniki kolektorów wyższa niż na dole bufora piec  ma odcienie zasilanie kompletnie go wyłącza. Myśle że dobre by było zamiast go odcinać blokować tylko i dać czas aby jakieś inne źródło mogło się wykazać tak jak ma być jeśli ma się sterownik od kolektorów wiessmanna.  wiec jeśli bym podłączył napięcie z pomp od kolektorów i kominka pod styki d1/d2 w module  am1 W kodowaniu ustawiamy, że przełączanie jest w tryb zredukowanyi ustawiamy niską temperaturę wymaganą pomieszczenia. czyli rozumiem ze moduł  am1 będzie pośrednikiem do komunikacji z piecem. Na piecu ustawiam zmieniam to kodowanie zredukowanej temp. ?  Czyli jeśli dobrze rozumiem jeśli będzie spełniony warunek włączy się któraś pompka piec dostanie informacje aby pracował na zredukowanej temp.  mam jeszcze pytanie odnośnie mojego regulatorów piecu czy ja jakoś mogę wykorzystać ustawiać jakieś opcje pracy  wiem ze posiada troszkę opcji sterowania obiegami grzewczymi jak to wyglada w praktyce. Teraz mam tylko 2 termostaty pokojowe jeden do podłogówki drugi na grzejniki  co na nich ustawie włączają pompki i tyle. cyrkulację tez mam zewnętrza pompę  kupiłem dostatnio tez czujnik auratona bezprzewodowy który wkoncu steruje cyrkulacja. Zamieszczę zdjęcia mojej kotłowni. Jedno zdjęcie  pieca druga rurka od lewej nie jest nigdzie podłączana do bufora 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...