Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Czy ocieplenie przedstawione na zdjęciu jest według Was zgodne ze sztuką?


Recommended Posts

Witam serdecznie!

Budynek drewniany z 1903r. Wspólnota mieszkaniowa na początku roku uchwaliła decyzję na podjęcie kredytu i remont. I się zaczęło. Nie wiem czy wyprowadzać się już, czy jeszcze poczekać.. Co o tym myślicie? Czy takie "ocieplenie" coś da? Oczywiście poza negatywnymi skutkami tj. zawilgocenie drewna.. Pozdrawiam i czekam na opinie! 

20201119_153401.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie, musimy wiedzieć:

-  jakiej grubości jest ocieplenie?

- jakiej grubości jest ściana i z jakich składa się warstw.

Te parametry są potrzebne, żeby obliczyć punkt rosy, bo to od niego zależy, czy drewno ma szansę gnić, czy nic mu nie będzie.

 

Z pewnością lepiej by było, gdyby ścianę z drewna ocieplić wełną, ale nic jeszcze nie jest przesądzone. Podaj w/w parametry.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Marcin Najemnik napisał:

Witam serdecznie!

Budynek drewniany z 1903r. Wspólnota mieszkaniowa na początku roku uchwaliła decyzję na podjęcie kredytu i remont. I się zaczęło. Nie wiem czy wyprowadzać się już, czy jeszcze poczekać.. Co o tym myślicie? Czy takie "ocieplenie" coś da? Oczywiście poza negatywnymi skutkami tj. zawilgocenie drewna.. Pozdrawiam i czekam na opinie! 

20201119_153401.jpg

Moim skromnym zdaniem, za jakiś czas będzie jedna wielka zgnilizna pod tym styropianem. Obym się mylił.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie to raczej czy pomiędzy tym styropianem i istniejącą ścianą pozostawiono szczelinę wentylacyjną, albo chociaż użyto styropianu ryflowanego? Może te widoczne u góry pasy styropianu to taki ruszt dystansowy pod płyty? Szczelina musi być oczywiście drożna - otwarta u dołu i u góry. Bo inaczej nie widzę szans na utrzymanie ścian budynku w stanie suchym. Jakie by nie były ich warstwy, nie ma idealnie szczelnych paroizolacji, a do tego w starym budynku trzeba się liczyć z tym, że miejscowo parametry ściany są zupełnie inne od założonych.

Przy okazji, w lewym dolnym rogu okna styropian jest źle ułożony. Potem tynk może tu pękać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy takim zwentylowaniu tego styro to gdzie tu jakikolwiek sens ocieplenia? :zalamka:

 

ja bym się wyprowadził lub pozwał wspólnotę gdybym do niej należał za taki pomysł

 

moim zdaniem jedyne co to ruszt (drewniany) wełna, wiatroizolacja i ponownie drewno

też na ruszcie

a konserwator zabytków tym się nie interesował?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie rozwiązanie prawidłowe chroniące drewnianą ściaę przed zawilgoceniem, niemniej przydałaby się jeszcze osłona z wiatroizolacji (na drewnie)  zabezpieczająca przed zamakaniem przez elewację w wyniku przenikającej wody oapdowej. Szczelina wentylacyjna pod zasdniczą warstwą ocieplenia nie ma znaczącego wpływu na ciepłochronność przegrody - we wszystkich materiałach termoizolacyjnych izolatorem jest zawarte w nich powietrze, a intesywność cyrkulacji można dostasować do potrzeb wynikajacych z odprowadzenia wilgoci poprzez  regulację przekroju wlotów np. w listwie startowej. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy stan tego poszycia/konstrukcji drewnianej jest OK. O to nie zapytałem w pierwszym poście. Taka termomodernizacja jest ogromnym kompromisem. Tu by się przydało poszycie z desek i unikanie robót mokrych. Oczywiście wiatroizolacja, jak wspomniał Ekspert Cezary, w celu ochrony drewna przed wilgocią.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zwłokę, już odpowiadam na pytania. Dom położony jest około 50 metrów od rzeki. Jest podpiwniczony, jednak fundamenty nie zostały ocieplone. Styropian zwykły 15 cm, nie ryflowany. Te "listwy" przykręcone są na czarne wkręty w miejscach gdzie ściana była krzywa. Czyli połowa domu tak wygląda :-P Budynek nie jest wpisany na listę zabytków, chociaż z racji wieku, zdaje się powinien. Budynek stał od kilku lat z dużymi ubytkami otynkowania, więc drzewo na pewno nie jest suche. O drewnojadach się nie wypowiem, bo nie analizowałem tej kwestii, aczkolwiek kilka miejsc jest/było widocznie zaatakowanych. Aaa.. Ściana kwadratowy bal około 20 cm grubości.

Z tego co się orientuję na styropian będzie położona struktura. 

Ps. Ocieplenie jest do szczytu ścian, na górze zaizolowane pianą :-) 

Edytowano przez Marcin Najemnik (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcinie Najemniku, no więc lekko podłubałem i tak oto masz tutaj wykres Moliera.:

 

gallery_23095_824_62184.jpg

Pozwala on wyznaczyć punkt rosy. Obsługę znajdziesz w sieci na youtube.

A żeby Cię nie zostawić z tą żabą, dodam, jak według mnie sprawa wygląda.

Punkt rosy dla 20 st C w domu i wilgotności powietrza około 50% ( nie wnikajmy co to za wilgotność względna czy inna, bośmy amatorzy) wypada poniżej 10 stC. Twoja ściana ma 20cm i jest z drewna, w niej tak wygląda rozkład temperatury (załączam zrzut z ekranu OZC - drewnodom.jpg - widoczny na dole posta).

 

Wg mnie wychodzi na to, że ta Twoja ściana jest tak gruba, że musiałbyś mieć wilgotność powietrza na poziomie 91%, żeby zacząć się martwić.

No i na zewnątrz musiałoby być -20stC

 

Na załączonym jpegu: patrząc od lewej strony masz wnętrze domu, potem mur z drewna, potem styropian. Liczby to wartości temperatury.

Jak już nauczysz się obsługiwać Moliera, to zobaczysz, że gdzieś przy temperaturze około 9stC i wilgotności rzędu 91% pojawia się skraplanie pary wodnej, czyli to ryzyko zgnilizny. Tobie to nie grozi.

 

Howgh

PeZet

 

 

 

 

 

drewnodom.jpg

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, PeZet napisał:

Marcinie Najemniku, no więc lekko podłubałem i tak oto masz tutaj wykres Moliera.:

 

gallery_23095_824_62184.jpg

Pozwala on wyznaczyć punkt rosy. Obsługę znajdziesz w sieci na youtube.

A żeby Cię nie zostawić z tą żabą, dodam, jak według mnie sprawa wygląda.

Punkt rosy dla 20 st C w domu i wilgotności powietrza około 50% ( nie wnikajmy co to za wilgotność względna czy inna, bośmy amatorzy) wypada poniżej 10 stC. Twoja ściana ma 20cm i jest z drewna, w niej tak wygląda rozkład temperatury (załączam zrzut z ekranu OZC - drewnodom.jpg - widoczny na dole posta).

 

Wg mnie wychodzi na to, że ta Twoja ściana jest tak gruba, że musiałbyś mieć wilgotność powietrza na poziomie 91%, żeby zacząć się martwić.

No i na zewnątrz musiałoby być -20stC

 

Na załączonym jpegu: patrząc od lewej strony masz wnętrze domu, potem mur z drewna, potem styropian. Liczby to wartości temperatury.

Jak już nauczysz się obsługiwać Moliera, to zobaczysz, że gdzieś przy temperaturze około 9stC i wilgotności rzędu 91% pojawia się skraplanie pary wodnej, czyli to ryzyko zgnilizny. Tobie to nie grozi.

 

Howgh

PeZet

 

 

 

 

 

drewnodom.jpg

Dziękuję bardzo za odpowiedź . Przynam, że trochę się uspokoiłem. Czy takie ocieplenie coś da? W sensie. Czy w domu będzie cieplej? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No pewnie! To bardzo uczciwe ocieplenie. Nie tyle będzie cieplej, co... wolniej będzie robić się zimno. Inaczej mówiąc, ogrzewanie będzie mniej kosztować, bo żadziej trzeba będzie dorzucać do przysłowiowego pieca. 

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...