Skocz do zawartości

Czy robić drenaż opaskowy?


AlsoPaul

Recommended Posts

Witam. Niedługo rozpoczynam budowę domu. Dom będzie stał na gruncie dobrze przepuszczalnym, niestety poziom wód gruntowych jest bardzo wysoki (w najgorszym okresie 1-1,2m). Podobno można podnieść trochę ławy tak, by nie sięgały wody, ale jestem pełen obaw. Czy podniesienie ław i izolacja przeciwwilgociowa fundamentów wystarczy, czy może lepiej wykonac drenaż?
Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Dom nie jest podpiwniczony. Dziękuję za odpowiedź. Trochę sie uspokoiłem icon_smile.gif


Witam mam podobne pytanie jeśli chodzi o drenaż opaskowy z tym że budynek jest nie podpiwniczony na gliniastym gruncie i po 2-3 dniowych opadach wygląda jak by stał na wodzie ławe fundamentową wylałem z hydro-betonu a sam fundament jest z bloczków betonowych zaizolowanych dysperbitem w następnym etapie chcę fundament okleić styropianem fundamentowym no i myslałem o drenazu. Moje pytanie jest takie czy w tym wypadku drenaz ma jakieś zastosowanie i czy jest potrzeba takiz drenaż wykonywać.
prosze o pomoc pilne.
Link do komentarza
Cytat

Witam mam podobne pytanie jeśli chodzi o drenaż opaskowy z tym że budynek jest nie podpiwniczony na gliniastym gruncie i po 2-3 dniowych opadach wygląda jak by stał na wodzie ławe fundamentową wylałem z hydro-betonu a sam fundament jest z bloczków betonowych zaizolowanych dysperbitem w następnym etapie chcę fundament okleić styropianem fundamentowym no i myslałem o drenazu. Moje pytanie jest takie czy w tym wypadku drenaz ma jakieś zastosowanie i czy jest potrzeba takiz drenaż wykonywać.
prosze o pomoc pilne.



jeśli nie masz piwnicy to również nie trzeba robić drenażu mimo że masz grunty plastyczne.
Jedyne o czym musisz pamiętać, to przy obsypywaniu budynku, musi on być obsypany tym samym gruntem rodzimym aby się nie zrobiła wanna. Nie można budynku posadowionego na glinie obsypywać później gruntem przepuszczalnym (piaskiem) bo woda opadowa będzie wsiąkała w taki grunt i zatrzymywała się na gruntach nieprzepuszczalnych zalegając w takich warstwach.
Link do komentarza
Cytat

jeśli nie masz piwnicy to również nie trzeba robić drenażu mimo że masz grunty plastyczne.
Jedyne o czym musisz pamiętać, to przy obsypywaniu budynku, musi on być obsypany tym samym gruntem rodzimym aby się nie zrobiła wanna. Nie można budynku posadowionego na glinie obsypywać później gruntem przepuszczalnym (piaskiem) bo woda opadowa będzie wsiąkała w taki grunt i zatrzymywała się na gruntach nieprzepuszczalnych zalegając w takich warstwach.


dziękuję za szybką odpowiedz.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...