Skocz do zawartości

Wylewka samopoziomująca na mate grzejną w łazience - błędy


Recommended Posts

Witajcie. Popełniłem chyba wszystkie możliwe błędy.
Zostały mi po remoncie 3 worki wylewki samopoziomującej ATLAS Sam 100 - wylałem ją na matę grzewczą w łazience. Po fakcie doczytałem, że ta wylewka nie nadaję się ani do łazienki ani do zatapiania mat grzejnych. Dodatkowo brakło w jednym rogu ok 0,5m2.

Co najlepiej zrobić? 
Skuwać całość? Czy dolać brakującą cześć a nową matę grzewczą zatopić w kleju pod płytkami a o starej macie zapomnieć?

Link do komentarza

Z tym Atlasem to będziesz miał same problemy, bo żeby się coś do niego przykleiło to trzeba go szlifować a potem gruntować. Bo po wylaniu wytrąca się na powierzchni takie mleczko, które trzeba usunąć i to jest kłopot.

Nigdzie nie pisze że nie nadaje się do ogrzewania podłogowego, wręcz przeciwnie, pisze że można zastosować jako warstwę wyrównującą do podłogówki. Więc i chyba można nim zalać maty bo dobrze przewodzi ciepło.

Dla mnie to najgorsza wylewka samopoziomująca z jaką miałem do czynienia.

 

Cytat

Samopoziomujący podkład podłogowy to materiał, który wykorzystasz podczas robót remontowo-budowlanych. Szybkowiążący produkt znajdzie zastosowanie w pomieszczeniach suchych do wyrównania podłoża. Podkład sprawdzi się w wnętrzach mieszkalnych, ale także pomieszczeniach o charakterze publicznym – hotelach, biurach lub poczekalniach. Materiał odznacza się doskonałą odpornością na ściskanie. Zaprawa jest uniwersalna, ponieważ możesz ją wykorzystać jako podkład pod panele oraz parkiety, wykładziny z PVC, a także pod płytki ceramiczne. Produkt jest także odpowiedni do ogrzewania podłogowego. W szerokim asortymencie znajdziesz także inne zaprawy samopoziomujące, które dostosujesz do charakteru wykonywanych prac budowlanych.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Mat i tak nie da się odzyskać - najprostsze rozwiazanie to uzupełnić podkład i ułożyć następną warstwę maty grzewczej mocowanej na kleju do  plytek.

No dobra, ale zostawiając tę wylewkę co to zmieni?, ona i tak tam będzie i będzie się grzać od tych mat. No i co wtedy?, popęka?. A jak popęka to co się stanie?, prawdopodobnie na 99% nic. To po co w takim razie dawać nowe maty i spisywać na straty te stare.

Ja bym nic nie kombinował z nowymi matami tylko zostawił tak jak jest i skupił się na tym żeby wierzchnia wykładzina z np. płytek, dobrze się skleiła z tym SAM 100. Bo to uważam jest największy problem.

Dlatego należy bardzo dokładnie usunąć tę wierzchnią warstwę tego pyłku, odkurzyć porządnie i potem zagruntować tym co tam Atlas zaleca (Atlas Uni Grunt Plus).

Nie licz też na to że bez usuwania tego pyłku i tylko gruntując, ten grunt przesiąknie przez ten pyłek i sklei razem wszystko z tym gipsem wylewkowym - bo nie przesiąknie! i utworzy się na powierzchni taka powłoka z gruntu, całkowicie nie sklejona z tą wylewką. Wiem to bo sam to przerabiałem i po wyschnięciu gruntu, przy chodzeniu ta wyschnięta "ceratka" z gruntu, odrywała się pod stopami.

 

21 minut temu, zarrix napisał:

, dobra folia w płynie i na to gres. 

A po co Ci ta folia?, masz zagruntować tym gruntem który Atlas poleca i skupić się na tym żeby to się porządnie skleiło jedno z drugim, tak jak piszę wyżej.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jak tam sobie chcesz, ale jako pierwszą warstwę potraktuj to tym ich Uni-Gruntem Plus, bo to niby jest jakiś drobnocząsteczkowy grunt właśnie do takich podłoży. Osobiście nie za bardzo wierzę w tę "drobnocząsyeczkowość", ale może faktycznie coś w tym jest, bo ja stosowałem zwykły grunt głeboko penetrujący Atlasa. Może to był błąd, bo się wcale nie skleił z tym gipsem. Dlatego uczulam Ciebie żebyś to zrobił poprawnie, usuwając to mleczko powierzchniowe i stosując to co polecają czyli Uni-Grunt Plus.

W sumie taka warstwa gruntu, jedna lub dwie, też jest barierą dla wilgoci.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Potencjalnie największy problem jest taki, że to akurat wylewka do pomieszczeń suchych. Na co dokładnie została wylana? Szczerze mówiąc to uwzględniając użytą ilość i dopuszczalną minimalną grubość wychodzi, że to pomieszczenie ma do 4 m2. Uwzględniając specyfikę elektrycznej podłogówki nie sądzę żeby funkcjonowała źle, a tym bardziej groziło jakieś uszkodzenie wylewki lub mat.  Po zrobieniu bardzo starannie izolacji przeciwwodnej ta podłogówka może być normalnie eksploatowana.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzień dobry,

 

najlepiej byłoby zapytać bezpośrednio producenta.

 

Warto dobierać rozwiązania do wykończenia. Nie każda wylewka czy produkt samopoziomujący nadaje się do każdego wykończenia posadzki. Przykładem jest tu na przykład parkiet klejony czy deska. Takie wykończenie wymaga odpowiedniego podkładu. Przykładowe rozwiązania produktów samopoziomujących Weber można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/wylewka-samopoziomujaca-krok-po-kroku-jak-zrobic-wylewke-wyrownujaca

 

Mleczko można zeszlifować zwykłą szlifierką oscylacyjną.

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Potencjalnie największy problem jest taki, że to akurat wylewka do pomieszczeń suchych. Na co dokładnie została wylana? Szczerze mówiąc to uwzględniając użytą ilość i dopuszczalną minimalną grubość wychodzi, że to pomieszczenie ma do 4 m2. Uwzględniając specyfikę elektrycznej podłogówki nie sądzę żeby funkcjonowała źle, a tym bardziej groziło jakieś uszkodzenie wylewki lub mat.  Po zrobieniu bardzo starannie izolacji przeciwwodnej ta podłogówka może być normalnie eksploatowana.

3,6m2 - pod samopoziomem jest 7cm zaprawy M12 z betoniarni

Link do komentarza

No to bym się specjalnie nie obawiał. Jaką moc mają te maty na 1 m2? Najważniejsza jst teraz dobra izolacja, żeby uniknąć zawilgocenia.

Koniecznie trzeba też zadbać o dobrą wentylacje łazienki. Bo jeżeli będzie się w niej utrzymywać stale wysoka wilgotność to i najlepsza izolacja nie wystarczy.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
    • Witam kupiłem wcześniej styropian na fundament EPS 200 parking z firmy eurostyr.  Dzisiaj dorwalem stydopian również EPS z Termo organiki fundament Hydro stop paczke za 70zl połowę ceny sklepowej i myślę nad wymianą, Tylko ten parking jest bardzo twardy a ten z Termo wydaje mi się mięki podobny szary jak ocieplalem dom ;/ mam wysokie wody gruntowe więc wolał bym coś dobrego dać który z Tych będzie lepszy ?? Czy ten EPS Parking przepuści wodę? 
    • I płyta nie bedzie osiadać pośrodku? Może sprecyzuję, że pokój ze zdjęcia ma wymiar ~2900x4800. Więc w tym rozwiązaniu płyta opierałaby się tylko 2 krótszymi krawędziami 🤔   Jeśli przestrzeń pomiędzy płytą gk a OSB byłaby w tym przypadku ~50mm to mogę zrobić tam konstrukcję drewnianą zakotwioną do kilku belek stropowych. Wtedy umożliwi mi to montaż sprzętu bezpośrednio przez płytę gk bez konieczności wycinania i wykańczania w niej otworów 🤔   Na 100% 🤢   15mm od spodu, 22 od góry belek (poddasze)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...