Skocz do zawartości

Wylewka samopoziomująca na mate grzejną w łazience - błędy


Recommended Posts

Witajcie. Popełniłem chyba wszystkie możliwe błędy.
Zostały mi po remoncie 3 worki wylewki samopoziomującej ATLAS Sam 100 - wylałem ją na matę grzewczą w łazience. Po fakcie doczytałem, że ta wylewka nie nadaję się ani do łazienki ani do zatapiania mat grzejnych. Dodatkowo brakło w jednym rogu ok 0,5m2.

Co najlepiej zrobić? 
Skuwać całość? Czy dolać brakującą cześć a nową matę grzewczą zatopić w kleju pod płytkami a o starej macie zapomnieć?

Link do komentarza

Z tym Atlasem to będziesz miał same problemy, bo żeby się coś do niego przykleiło to trzeba go szlifować a potem gruntować. Bo po wylaniu wytrąca się na powierzchni takie mleczko, które trzeba usunąć i to jest kłopot.

Nigdzie nie pisze że nie nadaje się do ogrzewania podłogowego, wręcz przeciwnie, pisze że można zastosować jako warstwę wyrównującą do podłogówki. Więc i chyba można nim zalać maty bo dobrze przewodzi ciepło.

Dla mnie to najgorsza wylewka samopoziomująca z jaką miałem do czynienia.

 

Cytat

Samopoziomujący podkład podłogowy to materiał, który wykorzystasz podczas robót remontowo-budowlanych. Szybkowiążący produkt znajdzie zastosowanie w pomieszczeniach suchych do wyrównania podłoża. Podkład sprawdzi się w wnętrzach mieszkalnych, ale także pomieszczeniach o charakterze publicznym – hotelach, biurach lub poczekalniach. Materiał odznacza się doskonałą odpornością na ściskanie. Zaprawa jest uniwersalna, ponieważ możesz ją wykorzystać jako podkład pod panele oraz parkiety, wykładziny z PVC, a także pod płytki ceramiczne. Produkt jest także odpowiedni do ogrzewania podłogowego. W szerokim asortymencie znajdziesz także inne zaprawy samopoziomujące, które dostosujesz do charakteru wykonywanych prac budowlanych.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Mat i tak nie da się odzyskać - najprostsze rozwiazanie to uzupełnić podkład i ułożyć następną warstwę maty grzewczej mocowanej na kleju do  plytek.

No dobra, ale zostawiając tę wylewkę co to zmieni?, ona i tak tam będzie i będzie się grzać od tych mat. No i co wtedy?, popęka?. A jak popęka to co się stanie?, prawdopodobnie na 99% nic. To po co w takim razie dawać nowe maty i spisywać na straty te stare.

Ja bym nic nie kombinował z nowymi matami tylko zostawił tak jak jest i skupił się na tym żeby wierzchnia wykładzina z np. płytek, dobrze się skleiła z tym SAM 100. Bo to uważam jest największy problem.

Dlatego należy bardzo dokładnie usunąć tę wierzchnią warstwę tego pyłku, odkurzyć porządnie i potem zagruntować tym co tam Atlas zaleca (Atlas Uni Grunt Plus).

Nie licz też na to że bez usuwania tego pyłku i tylko gruntując, ten grunt przesiąknie przez ten pyłek i sklei razem wszystko z tym gipsem wylewkowym - bo nie przesiąknie! i utworzy się na powierzchni taka powłoka z gruntu, całkowicie nie sklejona z tą wylewką. Wiem to bo sam to przerabiałem i po wyschnięciu gruntu, przy chodzeniu ta wyschnięta "ceratka" z gruntu, odrywała się pod stopami.

 

21 minut temu, zarrix napisał:

, dobra folia w płynie i na to gres. 

A po co Ci ta folia?, masz zagruntować tym gruntem który Atlas poleca i skupić się na tym żeby to się porządnie skleiło jedno z drugim, tak jak piszę wyżej.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jak tam sobie chcesz, ale jako pierwszą warstwę potraktuj to tym ich Uni-Gruntem Plus, bo to niby jest jakiś drobnocząsteczkowy grunt właśnie do takich podłoży. Osobiście nie za bardzo wierzę w tę "drobnocząsyeczkowość", ale może faktycznie coś w tym jest, bo ja stosowałem zwykły grunt głeboko penetrujący Atlasa. Może to był błąd, bo się wcale nie skleił z tym gipsem. Dlatego uczulam Ciebie żebyś to zrobił poprawnie, usuwając to mleczko powierzchniowe i stosując to co polecają czyli Uni-Grunt Plus.

W sumie taka warstwa gruntu, jedna lub dwie, też jest barierą dla wilgoci.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Potencjalnie największy problem jest taki, że to akurat wylewka do pomieszczeń suchych. Na co dokładnie została wylana? Szczerze mówiąc to uwzględniając użytą ilość i dopuszczalną minimalną grubość wychodzi, że to pomieszczenie ma do 4 m2. Uwzględniając specyfikę elektrycznej podłogówki nie sądzę żeby funkcjonowała źle, a tym bardziej groziło jakieś uszkodzenie wylewki lub mat.  Po zrobieniu bardzo starannie izolacji przeciwwodnej ta podłogówka może być normalnie eksploatowana.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzień dobry,

 

najlepiej byłoby zapytać bezpośrednio producenta.

 

Warto dobierać rozwiązania do wykończenia. Nie każda wylewka czy produkt samopoziomujący nadaje się do każdego wykończenia posadzki. Przykładem jest tu na przykład parkiet klejony czy deska. Takie wykończenie wymaga odpowiedniego podkładu. Przykładowe rozwiązania produktów samopoziomujących Weber można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/wylewka-samopoziomujaca-krok-po-kroku-jak-zrobic-wylewke-wyrownujaca

 

Mleczko można zeszlifować zwykłą szlifierką oscylacyjną.

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Potencjalnie największy problem jest taki, że to akurat wylewka do pomieszczeń suchych. Na co dokładnie została wylana? Szczerze mówiąc to uwzględniając użytą ilość i dopuszczalną minimalną grubość wychodzi, że to pomieszczenie ma do 4 m2. Uwzględniając specyfikę elektrycznej podłogówki nie sądzę żeby funkcjonowała źle, a tym bardziej groziło jakieś uszkodzenie wylewki lub mat.  Po zrobieniu bardzo starannie izolacji przeciwwodnej ta podłogówka może być normalnie eksploatowana.

3,6m2 - pod samopoziomem jest 7cm zaprawy M12 z betoniarni

Link do komentarza

No to bym się specjalnie nie obawiał. Jaką moc mają te maty na 1 m2? Najważniejsza jst teraz dobra izolacja, żeby uniknąć zawilgocenia.

Koniecznie trzeba też zadbać o dobrą wentylacje łazienki. Bo jeżeli będzie się w niej utrzymywać stale wysoka wilgotność to i najlepsza izolacja nie wystarczy.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...