Skocz do zawartości

Wylewka samopoziomująca na mate grzejną w łazience - błędy


Recommended Posts

Napisano

Witajcie. Popełniłem chyba wszystkie możliwe błędy.
Zostały mi po remoncie 3 worki wylewki samopoziomującej ATLAS Sam 100 - wylałem ją na matę grzewczą w łazience. Po fakcie doczytałem, że ta wylewka nie nadaję się ani do łazienki ani do zatapiania mat grzejnych. Dodatkowo brakło w jednym rogu ok 0,5m2.

Co najlepiej zrobić? 
Skuwać całość? Czy dolać brakującą cześć a nową matę grzewczą zatopić w kleju pod płytkami a o starej macie zapomnieć?

Napisano (edytowany)

Z tym Atlasem to będziesz miał same problemy, bo żeby się coś do niego przykleiło to trzeba go szlifować a potem gruntować. Bo po wylaniu wytrąca się na powierzchni takie mleczko, które trzeba usunąć i to jest kłopot.

Nigdzie nie pisze że nie nadaje się do ogrzewania podłogowego, wręcz przeciwnie, pisze że można zastosować jako warstwę wyrównującą do podłogówki. Więc i chyba można nim zalać maty bo dobrze przewodzi ciepło.

Dla mnie to najgorsza wylewka samopoziomująca z jaką miałem do czynienia.

 

Cytat

Samopoziomujący podkład podłogowy to materiał, który wykorzystasz podczas robót remontowo-budowlanych. Szybkowiążący produkt znajdzie zastosowanie w pomieszczeniach suchych do wyrównania podłoża. Podkład sprawdzi się w wnętrzach mieszkalnych, ale także pomieszczeniach o charakterze publicznym – hotelach, biurach lub poczekalniach. Materiał odznacza się doskonałą odpornością na ściskanie. Zaprawa jest uniwersalna, ponieważ możesz ją wykorzystać jako podkład pod panele oraz parkiety, wykładziny z PVC, a także pod płytki ceramiczne. Produkt jest także odpowiedni do ogrzewania podłogowego. W szerokim asortymencie znajdziesz także inne zaprawy samopoziomujące, które dostosujesz do charakteru wykonywanych prac budowlanych.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Myślę, że zaryzykuję, brakują wylewkę zakleję klejem elastycznym do płytek- jest spory wybór - można kleić warstwę 2-15mm, dobra folia w płynie i na to gres. Jeśli odparzy będę miał mniej do skuwania. To domek wypoczynkowy na działce więc nie musi być idealnie. 

Edytowano przez zarrix (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Mat i tak nie da się odzyskać - najprostsze rozwiazanie to uzupełnić podkład i ułożyć następną warstwę maty grzewczej mocowanej na kleju do  plytek.

No dobra, ale zostawiając tę wylewkę co to zmieni?, ona i tak tam będzie i będzie się grzać od tych mat. No i co wtedy?, popęka?. A jak popęka to co się stanie?, prawdopodobnie na 99% nic. To po co w takim razie dawać nowe maty i spisywać na straty te stare.

Ja bym nic nie kombinował z nowymi matami tylko zostawił tak jak jest i skupił się na tym żeby wierzchnia wykładzina z np. płytek, dobrze się skleiła z tym SAM 100. Bo to uważam jest największy problem.

Dlatego należy bardzo dokładnie usunąć tę wierzchnią warstwę tego pyłku, odkurzyć porządnie i potem zagruntować tym co tam Atlas zaleca (Atlas Uni Grunt Plus).

Nie licz też na to że bez usuwania tego pyłku i tylko gruntując, ten grunt przesiąknie przez ten pyłek i sklei razem wszystko z tym gipsem wylewkowym - bo nie przesiąknie! i utworzy się na powierzchni taka powłoka z gruntu, całkowicie nie sklejona z tą wylewką. Wiem to bo sam to przerabiałem i po wyschnięciu gruntu, przy chodzeniu ta wyschnięta "ceratka" z gruntu, odrywała się pod stopami.

 

21 minut temu, zarrix napisał:

, dobra folia w płynie i na to gres. 

A po co Ci ta folia?, masz zagruntować tym gruntem który Atlas poleca i skupić się na tym żeby to się porządnie skleiło jedno z drugim, tak jak piszę wyżej.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzwoniłem na infolinię Atlasa, i Pani powiedziała, że ten typ wylewki puchnie od wody. Nie była zbyt przekonująco. Dlatego myślałem dać folię w płynie, no ale przez same płytki i klej chyba tak bardzo nie nasiąknie? 

Napisano (edytowany)

Jak tam sobie chcesz, ale jako pierwszą warstwę potraktuj to tym ich Uni-Gruntem Plus, bo to niby jest jakiś drobnocząsteczkowy grunt właśnie do takich podłoży. Osobiście nie za bardzo wierzę w tę "drobnocząsyeczkowość", ale może faktycznie coś w tym jest, bo ja stosowałem zwykły grunt głeboko penetrujący Atlasa. Może to był błąd, bo się wcale nie skleił z tym gipsem. Dlatego uczulam Ciebie żebyś to zrobił poprawnie, usuwając to mleczko powierzchniowe i stosując to co polecają czyli Uni-Grunt Plus.

W sumie taka warstwa gruntu, jedna lub dwie, też jest barierą dla wilgoci.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Potencjalnie największy problem jest taki, że to akurat wylewka do pomieszczeń suchych. Na co dokładnie została wylana? Szczerze mówiąc to uwzględniając użytą ilość i dopuszczalną minimalną grubość wychodzi, że to pomieszczenie ma do 4 m2. Uwzględniając specyfikę elektrycznej podłogówki nie sądzę żeby funkcjonowała źle, a tym bardziej groziło jakieś uszkodzenie wylewki lub mat.  Po zrobieniu bardzo starannie izolacji przeciwwodnej ta podłogówka może być normalnie eksploatowana.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzień dobry,

 

najlepiej byłoby zapytać bezpośrednio producenta.

 

Warto dobierać rozwiązania do wykończenia. Nie każda wylewka czy produkt samopoziomujący nadaje się do każdego wykończenia posadzki. Przykładem jest tu na przykład parkiet klejony czy deska. Takie wykończenie wymaga odpowiedniego podkładu. Przykładowe rozwiązania produktów samopoziomujących Weber można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/wylewka-samopoziomujaca-krok-po-kroku-jak-zrobic-wylewke-wyrownujaca

 

Mleczko można zeszlifować zwykłą szlifierką oscylacyjną.

 

Pozdrawiamy!

Napisano (edytowany)
48 minut temu, zarrix napisał:

Czym zeskrobać to mleczko? Zwykłą szpachelką czy jakoś mechanicznie?

można tak:

Albo tak:

 

A tu jeszcze jeden materiał o usuwaniu tego mleczka, albo warstwy tego spieku, ale SAM 100 z tego co wiem nie tworzy aż takiej dużej warstwy do usunięcia.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Potencjalnie największy problem jest taki, że to akurat wylewka do pomieszczeń suchych. Na co dokładnie została wylana? Szczerze mówiąc to uwzględniając użytą ilość i dopuszczalną minimalną grubość wychodzi, że to pomieszczenie ma do 4 m2. Uwzględniając specyfikę elektrycznej podłogówki nie sądzę żeby funkcjonowała źle, a tym bardziej groziło jakieś uszkodzenie wylewki lub mat.  Po zrobieniu bardzo starannie izolacji przeciwwodnej ta podłogówka może być normalnie eksploatowana.

3,6m2 - pod samopoziomem jest 7cm zaprawy M12 z betoniarni

Napisano
2 godziny temu, zarrix napisał:

 a jak odparzy to będzie łatwiej usunąć :)

Nic nie odparzy, porządnie usuń ten pył, potem impregnat UniGrunt Plus ze dwa razy, na to izolacja jak radzi BD, bo to łazienka na co nie zwróciłem wcześniej uwagi i będzie cacy.

Napisano
4 godziny temu, zarrix napisał:

:)  4m2 to jeszcze nie takie wielkie koszta, a jak odparzy to będzie łatwiej usunąć :)

Dlatego nie warto przy tym tańcować, to się zemści, ale wtedy będą płytki i inne  takie do rozbiórki, wtedy koszt remontu zaboli. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...