Skocz do zawartości

Murłata na belkach stropowych


Recommended Posts

Proszę o poradę. Zerknijcie proszę na wykonanie mojego dachu. Niepokoi mnie pewna kwestia. Czy nie jest błędem to, że murłata nie opiera się bezpośrednio na wieńcu tylko na belkach stropowych? Miedzy wieńcem a murłatą są wolne przestrzenie. Czy nie trzeba ich jakoś zabudować. Co druga belka jest spięta z wieńcem szpilką 16tką. Projektant, Dekarz twierdzą, że wszystko jest ok. Jednak spotkałam się z kilkoma opiniami, które mówią, że dach zerwie przy pierwszej lepszej burzy. Kierownik będzie dopiero za tydzień. Dzięki. Życzę wszystkim dużo zdrowia.

122666426_10217100493520922_4670359212891683141_o.jpg

122864129_10217100450479846_2839994770987848467_o.jpg

122964523_10217100450799854_7068919691616506793_o.jpg

IMG_20201026_215634.jpg

Link do komentarza

Apropos spięcia murłaty. Widziałem zwykły drut wiązałkowy, który był okręcony wokół cegieł. Podobno tak dziadek budował i ojciec i ten syn. :) Niby to teraz na wesoło mówię bo chałupa stoi już dobre kilka lat i wichury były też konkretne na wiosnę i jesienią. Te kotwy są OK, przecież projektant wie, co robi.

Te wolne przestrzenie pod okapem trzeba zabudować i jest na to kilka sposobów.

Link do komentarza

W projekcie jest fi 16 i ma 60 cm w rozstawie co 1.2 m. Więźba dachowa jest jeszcze dodatkowo usztywniona i stężona przez odpowiedni układ elementów konstrukcyjnych. Na pierwszym rysunku z lewej strony widać również kotwy, ale krótsze. Dach nie jest zbyt stromy, czyli nie ma 45 stopni. Nie ma prawa się to rozjechać. To znaczy - nieszczęścia się zdarzają, ale do tego trzeba chyba trąby powietrznej, a projektant wie w jakiej strefie obciążenia wiatrem jest zlokalizowany budynek. Wyrocznia - kierownik budowy.

2 minuty temu, Katarzyna Włoch napisał:

IMG-20201026-WA0013.jpg

IMG-20201026-WA0019.jpg

IMG-20201026-WA0020.jpg

Ta murłata - jak zwał, tak zwał - nie lezy bezpośrednio na wieńcu. Tu być może wykonawca upatruje jakieś zagrożenie. Tak zgaduję. Swoja drogą nie rozumiem, czemu to nie jest odwrotnie - czyli murłata na murze, na murłacie krokwie, a ta konstrukcja z podkładkami nie spoczywa na murłacie?

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

W projekcie jest fi 16 i ma 60 cm w rozstawie co 1.2 m. Więźba dachowa jest jeszcze dodatkowo usztywniona i stężona przez odpowiedni układ elementów konstrukcyjnych. Na pierwszym rysunku z lewej strony widać również kotwy, ale krótsze. Dach nie jest zbyt stromy, czyli nie ma 45 stopni. Nie ma prawa się to rozjechać. To znaczy - nieszczęścia się zdarzają, ale do tego trzeba chyba trąby powietrznej, a projektant wie w jakiej strefie obciążenia wiatrem jest zlokalizowany budynek. Wyrocznia - kierownik budowy.

Ta murłata - jak zwał, tak zwał - nie lezy bezpośrednio na wieńcu. Tu być może wykonawca upatruje jakieś zagrożenie. Tak zgaduję. Swoja drogą nie rozumiem, czemu to nie jest odwrotnie - czyli murłata na murze, na murłacie krokwie, a ta konstrukcja z podkładkami nie spoczywa na murłacie?

 

Te podkładki są tylko w tym zaznaczonym miejscu i tam ta konstrukcja nie spoczywa na murłacie tylko opiera się na ścianach nośnych. Na pozostałej długości ściany są belki stropowe.

IMG_20201103_163245.jpg

Link do komentarza

Dziwne to "posadowienie" dachu. Ale rysunki są przejrzyste, bogato opisane. Projektant chyba wiedział co robi.

Nie wiem jaki jest powód takiego podniesienia dachu? 

Nie wiem, co przeszkadzało oprzeć murlatę na wieńcu bezpośrednio?

Czy inwestorka wie? Warto spytać o to projektanta. 

Link do komentarza

dla mnie lipa, murłata na wieńcu, na to belki stropowe i z nimi mocowane krokwie, ewentualnie każda belka z krokwią mocowana do wieńca, coś a'la wiązar, wtedy bez murłaty

a tak - w skrajnym przypadku może to się złożyć wzdłuż murłaty, bo ta zamocowana na mimośrodzie i to mało stabilnym bo wąskim

:scratching:

Link do komentarza
Dnia 3.11.2020 o 16:39, Katarzyna Włoch napisał:

Te podkładki są tylko w tym zaznaczonym miejscu i tam ta konstrukcja nie spoczywa na murłacie tylko opiera się na ścianach nośnych. Na pozostałej długości ściany są belki stropowe.

IMG_20201103_163245.jpg

Czy nie można tego podmurować cegłą pełną na mocnej zaprawie - zamiast tych podkładek lub dać dodatkową belke drewnianą pod spód. Zakotwić ją w wieńcu i dowiązac do niej istniejącą murłatę na płytki kolczaste. To tak na szybko. Skoro jednak to jest poprawnie konstrukcyjnie, pozostają nam tylko obawy wykonawcy, które musi rozwiać kierownik budowy.

Czyli w pozostałej części zgodnie z rzutem jest tak jak na rysunku poniożej?

216715-4817-800x0-sc1x0_porada-jak-mocow

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...