Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Drewniany nosny strop kasetonowy


Recommended Posts

Witam . jesli kogoś interesuje drewniany nośny a zarazem ozdobny strop kasetonowy to zapraszam do rozmowy.posiadam nigdzie jeszcze nie znaną koncepcję na wykonanie takiego stropu. Zapraszam do rozmowy.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesiące temu...
Cytat

Witam . jesli kogoś interesuje drewniany nośny a zarazem ozdobny strop kasetonowy to zapraszam do rozmowy.posiadam nigdzie jeszcze nie znaną koncepcję na wykonanie takiego stropu. Zapraszam do rozmowy.
Pozdrawiam




Czy możesz zamieścić jakiś rysunek. Bo strop kasetonowy to znana koncepcja.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Przedstawiam wzór do budownictwa szkieletowego. Wzór ten polega na łączeniu krótkich identycznych elementów drewnianych np.( wydłużone prostopadłościany ) za pomocą klejów, wkrętów, śrub czy blaszek. Dwa takie same elementy nakładamy osiowo na siebie na krzyż łącząc je, co jest podstawowym składnikiem konstrukcji. Zestawiając krzyże ze sobą w odpowiedni sposób tworzy się krata z gładką płaszczyzną po obu stronach. Kratę tą można powiększać w czterech kierunkach bez ograniczeń. Największą zaletą jest to, ze krata składa się z jednego wielokrotnie powtarzalnego elementu, bez żadnych nacięć więc łatwo go wyprodukować. W zależności od wymiaru tego pojedynczego elementu powstają różne wymiary oczek kraty. Metoda ta ma tą zaletę, ze możemy proste elementy drewniane produkować przemysłowo i na budowie w łatwy sposób montować. Można stosować mniej dosuszone drewno ponieważ elementy są stosunkowo krótkimi odcinkami. Wzór ten można wykorzystywać do innych celów ponieważ wymiary i przekrój prefabrykatów mogą być okrągłe lub półkoliste.
Szczególnie metoda ta nadaje się na nośne drewniane kasetonowe stropy budowlane, ponieważ działają na cztery ściany nośne tak jak zbrojenie krzyżowe w płycie żelbetowej.
W wykorzystaniu w budownictwie możemy dołączyć między krzyżaki klocek wtedy między warstwami będzie pusta przestrzeń co daje nam grubszą przegrodę do wykorzystania na ocieplenie , przewody instalacji elektrycznej czy wodnej.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Myślałem że będę się cieszył po zalaniu stropu ale wyszła bolesna prawda. Mam sporo nadciągów i belek narożnych z którymi majster chyba sobie nie poradził. Beton zamówiony B30 (drobnoziarnisty) za poradą kierownika, ale przyszedł tak gęsty i szybko wiążący że nie wypełnił góry nadciągów dobrze. Oczywiście majster mógł sobie go rozcieńczyć przed całą operacja ale wolał to zrobić później gdy zalewał górę nadciągów żeby ich nie wibrować bo wypływało dołem. Poprzedni strop na garażu też był z B30 w dodatku gruboziarnisty, robiła to inna ekipa i jakos poradziła sobie z dwoma nadciągami. Tutaj coś poszło nie tak. Tam gdzie góra narzucana była z rzadszego jest w miarę ok, ale gdzie poszło gęste jest baranina, dziury i po rozszalowaniu wykruszyło się. Polecenie kierownika "skuć co luźne, zagruntować i wypełnić CX20". Mam cos innego co prawda, Sika Repair 10F i 13F ale chyba musiało by na to iść kilka worków bo to nie są raki ale wielkie ubytki. Wyglada to tak:           Najgorzej jest chyba w metrowym wsporniku gdzie widać wyraźną granicę wibrowanego i narzuconego ręcznie:       Jest tu wielka jama, przez którą leci woda do środka. Widać też wyraźną nieszczelność tej "czapy". Nalałem na balkonik wody i wyciekła sobie dziurkami aż do wnętrza domu:             Ponadto zobaczyłem w nadciągu niewielką dziurkę, ładnie zamaskowaną przez cienką gładką warstwę betonu wyrównanego szalunkami. Po rozkuciu okazało się że tam też woda:       Moim zdaniem przez brak wibracji beton nie otulił spodu prętów i powstały kanały przez co leci woda. Aż strach pomysleć gdzie tam jeszcze mogą być jamy. Nie wiem czy przejmować się tym, czy z tym żyć? Jak sądzicie: 1.  Czy teraz skuwać to co zostało narzucone, czy zalać czymś rzadszym żeby wypełnić kanały.  2. Jaka gruba musiała by być warstwa gdybym chciał skuć górę nadciągów i zalać ją ponownie? 3. Jak sprawdzić pozostałe nadciągi? Ja opukuje młotkiem i sprawdzam czy gdzieś się nie rusza, czy dzwoni metal. Nie wiem czy tak jest ok. Myślę że jakbym skuł to co zostało ręcznie narzucone to ładnie by się oddzieliło od zawibrowanego. Wiem że nadciągi można zalewać na dwa razy po dniu czy dwóch. Ja chciałem zalać to w jednym etapie żeby było mocniejsze ale teraz chyba lepiej było by to zrobić na dwa razy? Przecież takie rowy i baranina chyba tylko osłabiają? Kierownik uważa że dół wspornika balkonu jest dobrze zawibrowany a on działa na ściskanie wiec jest ok, a rozciągana góra musi mieć tylko otuline. Tylko czy aby na pewno ją ma. Wspornik wspornikiem ale przecież w nadciągach stropu jest odwrotnie, to góra jest ściskana?
    • Tylko gdzie w tym interes jest, przed zmianą prąd był o połowę tańszy przez 20 lat, potem jeżeli instalacja nie generowała kosztów remontu to prąd był prawie za darmo, teraz można zainwestować pieniądze w coś innego, starczy na prąd i jeszcze zostanie.      
    • Gość bubu
      przecież wnet palić nie będzie można
    • Gość Gość
      Stronę DC mam zabezpieczoną ds60vgpv-1000 typ 1+2
    • Gość Gość
      Potrzebuje pomocy. Chcę zakopać basen w pobliżu mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie. Odległość od uziomu pionowego i metalowych filarów wynosi ok 3,5m. Czy odległość tak jest wystarczająca. Martwi mnie jeżeli napięcie z DC pójdzie na ramę i do gruntu. Stronę AC mam zabezpieczoną różnicówką i ogranicznik przepięć. Strona DC ma ogranicznik przepięć specjalny do paneli ds60vgpv-1000 typ 1+2
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...