Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 Potrzebuje pomocy w sprawie jak to dobrze zrobić.
  Mam ganek,nad gankiem jest taras,została z kuta posadzka i zdjęta papa i warstwa szlaki.
  Fachowiec miał zrobić ocieplenie izolacje na tarasie i wylać posadzkę.
  Niestety zrobił izolacje powiedzmy że średnio dobrze i ślad po nim zaginą.
  Zostałem z tym bajzlem sam i nie wiem jak się za to zabrać.
  Chodzi mi o kolejność prac,jak zamocować rynny,jakie rynny,opierzenie,izolacja itd.
  Na tarasie wystają metalowe ceowniki jakieś 7 cm

Pozdrawiam  Piotr.

 

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

pytanie w jakim stanie jest podłoże i jakie warstwy jeszcze chciałby Pan położyć (jaka jest wysokość, którą można zabudować) i jakie chciałby Pan finalne wykończenie? :) 

Jak napisał wyżej Pan Redaktor, brakuje spadku, więc jest kwestia tego, czy jest miejsce na np. folię plus styropian XPS i docisk ze spadkiem czy samą warstwę spadkową (można do tego wykorzystać jastrych np. webere.floor RAPID). Dalej, zależy od wykończenia - można wykonać system żywiczny np. weber.dry balkon (więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/zywica-poliuretanowa-na-balkonie-system-weberdry-balkon ale tu pod warstwą spadkową powinna być hydroizolacja) lub panele tarasowe czy deski kompozytowe lub po prostu płytki - w tych przypadkach idealna do zabezpieczenia przed wodą jest hydroizolacja dwuskładnikowa np. webertec Superflex D3, o której może Pan przeczytać na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3

 

Jeśli obecna płyta balkonowa wymaga naprawy, to może Pan wykorzystać do tego system weberep duo z zaprawą wyrównującą weberep R4 duo. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/beton-jak-nowy-z-systemem-weberep-duo-naprawa-betonu

 

Zachęcamy do kontaktu

Pozdrawiamy!

Link do komentarza

Witam

Miejsca jest dużo mogę ,dać nawet 20 cm styropianu.

Ale tyle nie trzeba chyba .Pod spodem jest część mieszkalna to jakaś termo izolacja musi być.

Na posadzce wystają mi  jakieś  metalowe ceowniki ok 7  cm  zresztą jest ich 3 o różnej wysokości.

Budynek  był stawiany w latach kryzysowych więc budowano z czego było a nie z czego powinno

Musiał bym w warstwie termo izolacji schować te ceowniki.

Gość który mi robił ocieplenie wyjechał mi  10 cm ponad płytę.

Nie wiem co miał na myśli i nie wiem jak to teraz powiązać.

 

Link do komentarza

Panie Piotrze, pytanie ile wystają ceowniki. Może warto je zabezpieczyć weberrep KB duo i wyrównać do posadzki weberep R4 duo?

Na to folia, styropian XPS i wylewka dociskowa (np. z weber.floor RAPID).

I w zależności od tego, co ma być na wierzchu, dalsze rekomendacje co do zabezpieczenia płyty dociskowej, ale wykorzystanie webertec Superflex D3 do wykonania hydroizolacji może być bardzo dobrym pomysłem - będzie to dobra podstawa do płytek, podestów tarasowych czy deski kompozytowej.

Link do komentarza

Witam

Wolał bym nadmiernie nie obciążać płyty bo nie wiem jak jest zrobiona.

Ewentualnie mogę wyrównać płytę i zrobić spadki przed położeniem styropianu

Ceowniki muszę schować w warstwie styropianu. 

A ta folia ma być budowlana czy jakaś w płynie

A jeszcze jedno cała płyta jest posmarowana chyba abizolem. 

Czyli mniej więcej musi to tak wyglądać folie,styropian XPS 100  i płytę dociskową potem hydroizolacje i jakieś płytki .

Teraz kwestia opierzenia kiedy ją dać i rynny jak zamocować czy styropian XPS ma się kończyć na równo ze ścianą czy ociepleniem czy jeszcze wcześniej np 10cm przed  końcem ściany żeby płyta dociskowa opierała się o płytę stropową

Pozdrawiam Piotrek

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...