Skocz do zawartości

Izolacja drewnianego domu bez cegły - sufit , poddasze


mielicki

Recommended Posts

Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 23.10.2020 o 14:08, Eksperci Rockwool napisał:

Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.

Dzięki za odpowiedź. W teori znam i dlatego pytam. Wiem że ciężko przepuszcza parę wodną.

 

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?)

 

Dzięki za pomoc !

Link do komentarza
Dnia 21.10.2020 o 12:01, mielicki napisał:

Czy mogę ją spokojnie zastosować jeśli w domu nie ma innej metody wentylacji aniżeli drewniane puste przestrzenie ?

To dodaj jakieś wentylacje na poddaszu - nawiew, wywiew.

Chyba nie chcesz się udusić. Ani grzybów chodować i pleśni.

 

A co to są "drewniane puste przestrzenie"?

11 godzin temu, mielicki napisał:

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?

To są takie mikroprzepuszczania.

Nie służą do wentylowania ani dachu, ani poddasza. Nie zastąpią normalnej wentylacji.

Wg mnie.

Link do komentarza

Nie lepiej zaizolować to tak, aby było na wieki wieków. Przecież w ofercie Rockwool jest też wełna do wdmuchiwania. Trzeba oczywiście odpowiednio zabudować krokwie i stworzyć przestrzeń do wypełnienia.

 

A tutaj masz gotowe płyty z "PIANKI" z okładziną g-k w materiale filmowym. Artykuł podpinałem kilka postów wyżej.

 

Link do komentarza
Dnia 2.11.2020 o 10:23, mielicki napisał:

Dzięki za odpowiedź. W teori znam i dlatego pytam. Wiem że ciężko przepuszcza parę wodną.

 

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?)

 

Dzięki za pomoc !

Ja bym Ci polecał jednak wełnę mineralną np. skalną Toprock w rolce która oprócz tego że jest paroprzepuszczalna to jest również hydrofobizowana. Ewentualnie rozważ nadmuch granulatu skalnego Granrock Super. Wówczas zabudowujesz wszystko płytą gk a nastepnie wdmuchujesz granulat robiąc kilka otworów rewizyjnych

Link do komentarza
Dnia 2.11.2020 o 21:49, zenek napisał:

To dodaj jakieś wentylacje na poddaszu - nawiew, wywiew.

Chyba nie chcesz się udusić. Ani grzybów chodować i pleśni.

 

A co to są "drewniane puste przestrzenie"?

To są takie mikroprzepuszczania.

Nie służą do wentylowania ani dachu, ani poddasza. Nie zastąpią normalnej wentylacji.

Wg mnie.

dzieki za informacje

 

Masz racje , również rozważam odpowiedni nawie i wywiew. Rodzą się pytania z tym związane.

Czy nawiew powinien iść możliwe najwiekszą liczbą aby móc tym według efektów manipulować ? tzn gdzzie lepsze powietrze tędy wpuszczam itp. 

Czy nawiew może iść prosto z kratki .. kanalizacyjnej ? Czy im dłuższcza droga w rurze tym lepiej i wówczas cieple powietrze mamy w mieszkaniu ?

 

Podnie z wywiewem , im więcej rur na suficie tym lepiej ?

Dnia 4.11.2020 o 13:23, Eksperci Rockwool napisał:

nadmuch granulatu skalnego Granrock Super

ile to kosztuje i skąd mam wziąść taką maszyne ??

Link do komentarza
4 godziny temu, mielicki napisał:

Czy nawiew może iść prosto z kratki .. kanalizacyjnej ?

Z jakiej kanalizacji? Chyba nie chcesz smrodu i gazu (np. metanu) sobie wpuszczać do domu.

Na pewno możesz założyć, że część z tego powietrza przyjdzie z doły (klatką schodową?).

Część oknami (rozstrzelnieniami) - a część wentylacją np. zetową nawiewną.

Nie ma co się bawić w jakieś długie rury, bo i tak co ogrzejesz, to i tak tracisz na ogrzewaniu.

Natomiast możesz pomyśleć o rekuperatorze - tam ta wymiana ciepła jest bardziej opłacalna - tylko wtedy przydaje się wcześniejsze skupienie wentylacji blisko siebie, czy w jednym pionie.

4 godziny temu, mielicki napisał:

Czy im dłuższcza droga w rurze tym lepiej i wówczas cieple powietrze mamy w mieszkaniu ?

 

Im dłuższa rura, tym dłużej się powietrze ogrzewa, ale i dłużej wewnetrzne powietrze sie oziębia.

Moim zdaniem na jedno wychodzi.

Ale niech się wypowiedzą specjaliści od takich rzeczy i rekuperacji :icon_biggrin: 

Link do komentarza
Dnia 5.11.2020 o 18:29, zenek napisał:

Im dłuższa rura, tym dłużej się powietrze ogrzewa, ale i dłużej wewnetrzne powietrze sie oziębia.

no tak ale lepiej aby powietrze z zewnatrz jednak mialo jakas droge w murach ?

Dnia 5.11.2020 o 15:07, aru napisał:

tę piankę pod panele podłogowe chcesz kłaść na izolację połaci dachowych?

no wlasnie chyba ta pianka jednak bedzie zla bo nie oddycha. A moze jednak można jej nadmiar jakos sensownie wykorzystać na poddaszu ? W jaki sposób ją wykorzystać ?

Link do komentarza
58 minut temu, mielicki napisał:

no tak ale lepiej aby powietrze z zewnatrz jednak mialo jakas droge w murach ?

wentylację zetową nawiewną robi się po to, by osłabić podmuchy wiatru, który wpycha powietrze do wentylacji - a nie po to, by ocieplić powietrze. Żeby napływ powietrza był bardziej równomierny.

Link do komentarza
Dnia 7.11.2020 o 10:05, zenek napisał:

wentylację zetową nawiewną robi się po to, by osłabić podmuchy wiatru, który wpycha powietrze do wentylacji - a nie po to, by ocieplić powietrze. Żeby napływ powietrza był bardziej równomierny.

czyli upraszczając chodzi o to aby powietrze wchodzocę do budynku miało jakiś łuk na przykład? Widzę zdjęcia kiedy powietrze wchodz górą a wychodzi dołem po ścianie)

Czy tak samo należy zrobić w przypadku pomieszczen na 1 pietrze a nie od fundamentów?

Link do komentarza
7 godzin temu, mielicki napisał:

czyli upraszczając chodzi o to aby powietrze wchodzocę do budynku miało jakiś łuk na przykład? Widzę zdjęcia kiedy powietrze wchodz górą a wychodzi dołem po ścianie)

Znaczy wchodzi górą w ścianę i potem wchodzi dołem do pomieszczenia.

Bo to jest zimne powietrze.

7 godzin temu, mielicki napisał:

Czy tak samo należy zrobić w przypadku pomieszczen na 1 pietrze a nie od fundamentów?

Nie wiem jakie pomieszczenie chcesz wentylować?

Od fundamentów? Nie wiem, jaką sytuacje masz na myśli.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...