Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Dzień dobry.

Witam serdecznie w moim pierwszym poście na forum i proszę o poradę.

Na załączonym zdjęciu widać konstrukcję, która przygotowuję pod drewniany taras.

I chyba popełniłem błąd, bo pod drzwiami tarasowymi i na lewo od nich, belki do których będą mocowane legary przymocowałem bezpośrednio do konstrukcji ścian z betonu komórkowego.

I tu moje pytanie: czy wystarczy, jak pomiędzy styropian, który jest na fundamencie (zakryty teraz folią bąbelkową) a belki dołożę paski styropianu i zapianuję, ew jeszcze zaciągnę to klejem/zabezpieczę folią/otynkuję?

Pod konstrukcją tarasu nie będzie dosypywana ziemia, całość tylko wyrównam i przykryje geowłókniną/przysypie żwirkiem.

Jeżeli źle kombinuje, to proszę o wskazówki, jak to właściwie wykonać, żeby wilgoć nie podchodziła.

Pozdrawiam

 

 

IMG_20201003_181450.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek powiem, że ten "ganek" jest super. Konstrukcja zadaszenia potężna, robi wrażenie. To tak na marginesie.

Tam jest jeszcze kilka cm zapasu i masz obawy, że ta część cokołu będzie gorzej ocieplona niż reszta. Dobrze rozumiem? Możesz te belki dodatkowo jeszcze ocieplić styropianem tylko w obrysie wnęki. Możesz je przecież odizolować folią (zrobic taką nieckę) i zasypać ja np. keramzytem.

Wracając do izolacji tych belek - przecież możesz tam nawet dac 20 cm styropianu w obrysie wnęki. I tak to wszystko zostanie wypełnione podsypką pod taras. Możesz tu nawet dać ciepłe bloczki z betonu komórkowego itd itp.

Ja bym dał opaskę z twardego styropianu lub XPS.

Tutaj podrzucam film z montażu tarasu kompozytowego, jak już skończyć z podsypką.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. 

Chodzi mi głównie o to, że belki przykręciłem bezpośrednio do gołego bloczka H+H, nie dałem na niego żadnej folii/papy/dysperbitu/kleju z siatką itp. 

Do tych belek będą na wieszakach montowane legary, więc pomiędzy wieszaki mogę rzeczywiście powklejać kawałki styro czy XPSa. 

I co dalej? Zaciągnąć to potem klejem razem z tym wystającym ociepleniem fundamentu? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Jestem właścicielem działki położonej w atrakcyjnym miejscu nad jeziorem. Gmina jest na etapie zmiany MPZP i przyjmowania wniosków. Według aktualnego MPZP dopuszcza się budowę małych domków wypoczynkowych. Wraz z innymi właścicielami wnioskujemy o możliwość zabudowy jednorodzinnej. Słabo znam się na temacie, stąd mój post. Chodzi mi o Wasze porady, co uwzględnić i jak argumentować wnioski, aby pozwolić sobie na większą dowolność niż narzucona dotychczas i nie borykać się różnymi przeszkodami przy budowie. O co warto zadbać na tym etapie? Proszę o wasze sugestie, uwagi. Dodatkowo nieprzekraczalna linia zabudowy (100 m od jeziora) przecina działkę w połowie. Da się jakoś temat ugryźć, aby zyskać trochę "pola"? W załącznikach część aktualnego planu.
    • Są to 2 pomieszczenia przedpokój i kuchnia połączone oba po ~4m2. Największe pęknięcie jest na łączeniu gdzie kiedyś były drzwi, teraz jest odrobinę poszerzone. Zaznaczylem je na zdjeciu. Dylatacji nie było robionych w ogóle.  Pytanie co z tym teraz zrobić?  Czy po nacieciu pęknięć i uzupełnieniem odpowiednim środkiem żywica dałaby radę? Fachowiec poleca rezygnację z żywicy i zrobienie kafelków.  I w razie czego lepiej żywice poliuretanową czy epoksydową?  
    • Dzień dobry,   wygląda to tak, jakby nie było dylatacji i pęknięcie poszło od narożnika ściany. Czy pomieszczenie ma kształt litery "L" i czy została zrobiona dylatacja? Jeżeli nie ma dylatacji obwodowych to może pękać dalej. Jeśli dylatacje są, ale ich nie widać na zdjęciu, to jeśli wylewka się trzyma, pęknięcie należy skleić żywicą z laminatem a potem naciąć dylatację w odpowiednim miejscu. Jeśli to jest pomieszczenie w kształcie L to bez dylatacji w tym miejscu będzie pękać.   Dokładne wykonanie laminatu, krok po kroku, można zobaczyć na filmie o naprawie posadzki i aplikacji żywicy w garażu a samą pracę wykonać np. przy pomocy żywicy weber.tec EP 10 oraz maty z włókna szklanego.  https://www.pl.weber/zywice-epoksydowe-i-poliuretanowe/zywica-epoksydowa-w-garazu-na-istniejacej-posadzce-betonowej    
    • Co byś polecił do wypełnienia nacięć szlifierką? Czy wszystkie powstałe pęknięcia nacinać? Fachowiec mówi, że będzie to widać. Nawet takie małe u innego klienta stały się widoczne mimo wyrównania. Te pęknięcia są o sporych zakrętach to powinien po pęknięciu iść czy mniej więcej w linii prostej?
    • Witam, W tym roku postanowiłem postawić altanę, pracę będę wykonywał we własnym zakresie, proszę o konsultację czy w założeniach nie ma błędów. Altana ma stać na 6 słupach 10x10 cm, o wysokości 2,15m w rozstawie 3,2 m oraz 2,6m + 2,6m. Dach dwuspadowy kąt 30st. Płatwie stropowe 6x16 cm spięte ze sobą nad słupami takimi samymi deskami. Zastrzały 6x12 cm o długości 50 cm. Płatew kalenicowa 6x16 cm podparta w 3 miejscach. Krokwie 6x12 cm w rozstawie 1m, łaty 2,5x5 cm w rozstawie 45 cm. Dach kryty onduliną wystający 40 cm poza obrys słupów z każdej strony. Wszystko poza łatami będzie wykonane z drewna KVH, połączenia będą wykonane na wkręty ciesielskie w systemie, najprawdopodobniej dmx. Będę wdzięczny za fachową poradę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...