Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
piotr-kaczor

brama skrzydłowa jak zrobić ??

Recommended Posts

Witam, szykuję się do ogrodzenia działki na razie na kilka lat dopóki nie postawię domu, dlatego chcę ogrodzić siatką a bramę wjazdową chcę samemu pospawać. Chcę zrobić bramę na ok. 6m szerokości i 1,5m wysokości. Zrobię dwa skrzydła 3mX1,5m. Znalazłem profil zamknięty 27mmX40mmx3mm (chyba taki wystarczy ??), jako słupki użyję rur okrągłych o średnicy zewn. 108mm (grubość ścianki ok.4mm), bo chyba o średnicy 90mm to trochę za mało jak na taką rozpiętość. Tylko nie wiem za bardzo jak pospawać poprzeczki w skrzydle, czy (wg linka poniżej) zrobić tak jak narysowałem z lewej strony czy lepiej jak z prawej strony. Dolną część chcę wypełnić jakąś blachą a górną drutem śr. 6-8mm. Ta brama ma służyć na czas budowy, jak zakończę (kilka lat, budowa bez kredytu z własnych oszczędności) to kupię sobię jakąś kutą bramę i zmienie całe ogrodzenie. Na razie estetyka jest mniej ważna. Może ktoś ma jakieś sugestie, nie chcę zbyt zmniejszać szerokości ponieważ droga nie jest zbyt szeroka a nie chcę aby auta ciężarowe miały kłopoty ze wjazdem na moją działkę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61b44d93eb53732c.html

piotr Edytowano przez piotr-kaczor (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

nikt nie miał doświadczeń z takimi bramami, albo może ktoś widział u kogoś bramę o takiej rozpiętości??



Rozwiązanie to po prawej będzie lepsze.
Bo ten kształtownik czy tez pręt dany po przekatnej będzie usztywniał konstrukcję.
A żeby takie skrzydło sie nie odkształcało i biorąc pod uwagę, że to brama 'tymczasowa" to zamiast tycz pretów i blachy daj po prostu siatkę i tyle.
Brama taka jest stosunkowo lekka i będzie zapewne tańsza w wykonaniu niz wypełniona pretami i blacha.

A na pewno będzie sprawiać sie dobrze. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozwiązanie to po prawej będzie lepsze.
Bo ten kształtownik czy tez pręt dany po przekatnej będzie usztywniał konstrukcję.
A żeby takie skrzydło sie nie odkształcało i biorąc pod uwagę, że to brama 'tymczasowa" to zamiast tycz pretów i blachy daj po prostu siatkę i tyle.
Brama taka jest stosunkowo lekka i będzie zapewne tańsza w wykonaniu niz wypełniona pretami i blacha.

A na pewno będzie sprawiać sie dobrze. icon_smile.gif



ale to z lewej też może być dobrym rozwiązaniem, widywałem czasami takie bramy bez jakich kolwiek porzeczek ?? Wiem że ta brama będzie na jakiś czas ale przewiduje na jakieś 7-8 lat i chciałem aby jakoś miała wygląd, bo też pewnie od razu po wprowadzeniu się do domku nie będzie kasy na nowe ogrodzenie i bramę. Przeliczyłem że na pręty 8-6mm wydam około 70zł, więc to nie jest kosmiczna cena, profile na bramę ~290zł, na słupki 108mm ~290zł, arkusz blachy to ~100zł, więc koszt takiej bramy nie jest wielki (około 1000PLN). Więc chciałbym zastosować wersję z lewej, ładniej wygląda, tylko czy utrzyma sztywność na szerokości 3m i wysokości 1,5 ???? Ewentualnie może zastosować do tej wersji takie krótkie poprzeczki w narożnikach przy słupku lub tylko chociaż w górnym narożniku ???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3047142bb0e670e0.html


piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam

wieksze bramy się da zrobić bez problemu.

najważniejsze to solidny fundament na całej długości łączący dwa słupy w jedna całość(ciągłość)
tu nie ma mowy o wylanie fundamenciku pod każdy słup osobno !!!Zrobi pan tak to sie słupy zejdą do środka i skrzydła bramy się zklinują.
Brama wiekszą ilość czasu jest zamknieta i słupy maja tendencję do schodzenia się szczególnie jak skrzydło bramy jest spore.

Moja rada planujesz coś na przyszłość zrób fundament najlepiej jak możesz bo napotkasz problem i to spory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

witam

wieksze bramy się da zrobić bez problemu.

najważniejsze to solidny fundament na całej długości łączący dwa słupy w jedna całość(ciągłość)
tu nie ma mowy o wylanie fundamenciku pod każdy słup osobno !!!Zrobi pan tak to sie słupy zejdą do środka i skrzydła bramy się zklinują.
Brama wiekszą ilość czasu jest zamknieta i słupy maja tendencję do schodzenia się szczególnie jak skrzydło bramy jest spore.

Moja rada planujesz coś na przyszłość zrób fundament najlepiej jak możesz bo napotkasz problem i to spory.



tak sobie rozważam, czy może lepiej zrobić bramę na 5m szerokości, to chyba wystarczy aby z drogi mógł wjechać jakiś ciężarowy samochód dostawczy z materiałem, droga ma około 9m szerokości więc pole skrętu jest wtedy chyba wystarczające aby zmieścić się w bramie 5 metrowej. A czy ten profil zamknięty (30x40x3) i słupki o średnicy 90mm wystarczą na taką bramę ??? Wydaje mi się że profil jest ok, ale czy słupki nie dać większych o średnicy 110mm ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ta brama ma służyć na czas budowy, jak zakończę (kilka lat, budowa bez kredytu z własnych oszczędności) to kupię sobię jakąś kutą bramę ;... Wiem że ta brama będzie na jakiś czas ale przewiduje na jakieś 7-8 lat


Uważam, że to zły pomysł budować dom 7 lat - bardzo zły. Lepiej weź kredyt jeśli masz taką możliwość. Bo przez te 7 lat będziesz cały czas wydawał wszystkie pieniądze na budowę, a nadal nie będziesz mógł zamieszkać w tym domu. Gdy weźmiesz jakiś kredyt - wybudujesz przez rok i się wprowadzisz. A zamiast składać pieniądze na kupkę - po prostu będziesz spłacał kredyt. Skoro umiesz sam zrobic wiele rzeczy - to nie potrzebujesz dużego kredytu.
Przemyśl to jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

[i]

Uważam, że to zły pomysł budować dom 7 lat - bardzo zły. Lepiej weź kredyt jeśli masz taką możliwość. Bo przez te 7 lat będziesz cały czas wydawał wszystkie pieniądze na budowę, a nadal nie będziesz mógł zamieszkać w tym domu. Gdy weźmiesz jakiś kredyt - wybudujesz przez rok i się wprowadzisz. A zamiast składać pieniądze na kupkę - po prostu będziesz spłacał kredyt. Skoro umiesz sam zrobic wiele rzeczy - to nie potrzebujesz dużego kredytu.
Przemyśl to jeszcze raz.



po pierwsze nie mam umowy na czas nieokreslony, czyli nasza zdolność kredytowa jest mała z jednej pensji, jak pani na wyliczyłą kredyt chyba 250tys zł na 30 lat w PLN to oddałbym chyba z tego co pamiętam 150tyś dodatkowo !!!!!! Mam mieszkanie więc nie śpieszy mi się aż tak bardzo, jestem jeszcze młody więc mam czas, będę chciał budować etapami, w jednym roku fundament a później reszta. Sam sobie będę murował więc sporo mogę zaoszczędzić. dlatego wolę budować się 7 lat i wtedy i tak więcej zaoszczędzę niż na kredycie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moze być kłopot z pozwoleniem na budowę. To nie będzie jedna i ta sama ekipa więc każźdy będzie robił po swojemu zwalając na poprzedników jeśli coś nie wyjdzie. Wszystke naprężenia osiadania itp będą nierównomiernie.. Najlepiej byłoby doprowadzić do stanu surowego a potem dawkować prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moze być kłopot z pozwoleniem na budowę. To nie będzie jedna i ta sama ekipa więc każźdy będzie robił po swojemu zwalając na poprzedników jeśli coś nie wyjdzie. Wszystke naprężenia osiadania itp będą nierównomiernie.. Najlepiej byłoby doprowadzić do stanu surowego a potem dawkować prace.



Czemu może być kłopot z pozwoleniem, przecież budowę muszę rozpocząć w cięgu chyba 2 lat, tzn. muszą być zrobione fundamenty, a z tego co wiem to nie ma jakiegoś ogranieczenia co do czasu trwania inwestycji, jeśli się mylę to poprawcie mnie. Tak jak napisałem wyżej to ja sam sobie będę wszystko robił, z wyłączeniem instalacji i więźby dachu. Byłem murarzem więc wiem co i jak robić. Kierownik budowy jest moim znajomym więc problemów nie będzie. Jeśli chodzi o ten czas budowy (6-7 lat) to chodziło mi o wprowadzenie się do domu za 7 lat lub wcześniej, wszystko zależy od finansów. Będę chciał w jednym roku zrobić fundament, a w drugim resztę łącznie z przykryciem dachu, albo ewentualnie pierwsze mury a strop i dach w trzecim roku.

piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czemu może być kłopot z pozwoleniem, przecież budowę muszę rozpocząć w cięgu chyba 2 lat, tzn. muszą być zrobione fundamenty, a z tego co wiem to nie ma jakiegoś ogranieczenia co do czasu trwania inwestycji, jeśli się mylę to poprawcie mnie. Tak jak napisałem wyżej to ja sam sobie będę wszystko robił, z wyłączeniem instalacji i więźby dachu. Byłem murarzem więc wiem co i jak robić. Kierownik budowy jest moim znajomym więc problemów nie będzie. Jeśli chodzi o ten czas budowy (6-7 lat) to chodziło mi o wprowadzenie się do domu za 7 lat lub wcześniej, wszystko zależy od finansów. Będę chciał w jednym roku zrobić fundament, a w drugim resztę łącznie z przykryciem dachu, albo ewentualnie pierwsze mury a strop i dach w trzecim roku.

piotr


To tylko pozorne oszczędności .
Jeżeli sam będziesz budował przez te 6-7 lat (po pracy - tak zrozumiałam) to rodziny nie będziesz widywał. A skoro masz mieszkanie - to sprzedaj i wybuduja za te pieniądze dom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To tylko pozorne oszczędności .
Jeżeli sam będziesz budował przez te 6-7 lat (po pracy - tak zrozumiałam) to rodziny nie będziesz widywał. A skoro masz mieszkanie - to sprzedaj i wybuduja za te pieniądze dom.




nie miałem na myśli że będę budował po pracy, gdy będę robił np. fundamenty czy też mury cz też dach to przeciez mam urlop. Dlatego tez chcę zrobić to na 2 lub 3 etapy aby mi urlopu wystarczyło, poza tym co roku drugie tyle mam nadgodzin w firmie które muszę odebrać bo płacić za nie niechcą, więc mogę mieć nawet do 35-40 dni urlopu rocznie. Nie wiem ile teraz dokładnie biorą murarze za robotę ale ja kiedyś ze 3 lata temu brałem za postawienie domu w stanie surowym 20-30 tyś zł, a teraz pewnie jest dwa razy tyle. Po prostu co roku planuję cos robić , jak nie mury to instalacje elektryczne, co, wodne, to znowu za rok tynkowanie itd aż zakończę całoś aby móc się wprowadzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czesc PIOTR-KACZOR czy zrobiłes juz ta brame wjazdowa. ja tez na dniach chce takową zrobic. moja ma 4m długosci . icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif



niestety nie zrobiłem, moja sytuacja z działką się skąplikowała, dokupuje ziemie za sobą i dzielę to później na dwie inne działki, tak więc na razie nic nie robię w tej sprawie, po drugie to przemyślałem sobie i stwiedziłem że całość grodzę siatką a brame robię już na gotowo taka jak ma być na stałe.

piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No to zależy od sterownika - nie wiem czy na twoim można. Ja mam sterownik pokojowy nie dietricha, tylko taki dość prosty polski. Ale jeśli masz fabryczny, powinien mieć więcej możliwości. Stale mowięo sterowniku w pokoju, nie na piecu!
    • Można jeszcze politurę nałożyć dla większej pewności   Mooooooooże maszynowo, kiedy sztachety mamy jeszcze luzem, mooooże. Ale na gotowym już ogrodzeniu, przy jego odnawianiu i konserwowaniu - robienie tego wszystkiego.....czarno widzę.
    • To niestety taktyka renotechu, wpisy na forach jako "niezadowolony klient" lub propaganda bez pokrycia w faktach... ... No i ich kosmiczna, rodem z NASA lub DARPA a co najważniejsze "nowoczesna" z 1986 roku haha! metoda renowacji wanien. Tak się składa, że posiadam największe doświadczenie i wiedzę na temat Pouring Metchod w Polsce i poprawiam wanny po renotechu. Ściągam powłoki ths przed nałożeniem Ekopel 2k.    Teraz może trochę faktów:   1. "Dzięki zastosowaniu specjalnej warstwy sklejającej powłokę z podłożem, jej doskonałej współpracy termicznej z wanną oraz hydrofobowości, powłoka THS doskonale zespala się z wanną - znacznie lepiej, niż konkurencyjne powłoki."   Tak doskonale zespala się z wanną powłoka ths: Jak widać na zdjęciu w technologii ths jest więcej szpachli niż powłoki.    Gwarancja oczywiście nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych co jest zrozumiałe ale zapytajcie renotech ile kosztuje u nich naprawa 1cm2 odprysku na wannie bo również i taką usługę oferują...  VID_20200125_012507.mp4       Grubość powłoki ths na dnie wanny to 0,1 - 0,2mm   Grubość powłoki polimerowej Ekopel 2k Pouring Metchod na dnie wanny to 3-5mm. Jest nawet 30sto krotnie grubsza.   Oto test wytrzymałości naszej powłoki przeprowadzony w USA:   I kolejny test:   2. "Polega na wylewaniu emalii na górne partie wanny i jej ociekaniu grawitacyjnym, wspomaganym rozprowadzaniem materiału za pomocą gumowych szpachelek, co praktycznie uniemożliwia precyzyjne nakładanie. Wykonawcy wspominają o samopoziomowaniu się emalii, ale - jak wynika z nazwy - działa to tylko na poziomach, czyli dnie wanny. Problem pojawia się przy dnie profilowanym i ścianach wanny. "   Tak precyzyjnie może być nałożona powłoka Ekopel 2k przez profesjonalistę - przykład moich prac:   3. Cena usługi jest praktycznie na tym samym poziomie. W renotechu płacisz za 8 godzin pracy, na jak-nowa.pl za 3 godziny pracy + nawet 30sto krotnie  grubszą powłokę certyfikowaną przez renomowany Niemiecki instytut badawczy isega - norma DIN EN 71-3. Nie martwisz się o upadek szamponu czy słuchawki prysznicowej a nawet młotka na dno wanny.   4. Ekopel 2k jest bezrozpuszczalnikowy, praktycznie bezwonny, zawiera blisko 100% substancji stałych. Dzięki temu, wszystko co nałożymy na Twoją wannę, zostaje po utwardzeniu, to produkt very high solid. Nie znam dokładnej procentowej ilości rozpuszczalników i lzo (lotnych związków organicznych) w powłoce ths ale sądząc po tym, że muszą stosować specjalne wyciągi(niczym lakiernie samochodowe), by nie potruć domowników, produkt do zbyt ekologicznych nie należy.   5. No ale renotech daje "fugę silikonową w cenie usługi"   No, także ten, no ...   I jeszcze ostrzeżenie przed wykonawcami oferującymi usługi Rosyjskimi podróbkami emalii Ekopel 2k(oczywiście mówią, że pracują na Amerykańskich produktach i różne takie), jest troszkę taniej, niby też 5 lat gwarancji ale gdy po kilku miesiącach wanna wygląda tak:   Kontakt w wykonawcą się urywa a gwarancja okazuje się tylko kawałkiem nic nie znaczącego papieru.   Pozdrawiam Krzysztof Małolepszy jak-nowa.pl
    • Wiesz jak to bywa. Dostali działkę od dziadka w prezencie. Masz działkę z dziada pradziada, nic tam nie robisz, masz swoje lata pewnie jak ten wspominany dziadek i guzik obchodzi cię większość świata i jego problemy, bo pewnie dosyć masz swoich związanych ze zdrowiem na starość. Gmina informuje w prasie o studium czy też o przygotowywanym do realizacji MPZP. Ale Ty prasy używasz jedynie do zawijania w nie świeżutkich jajek, kiedy chcesz ich trochę sprezentować najbliższym. Dlatego ja tam zdziwiony nie jestem.   Ps: strasznie dziwne obwarowania tej działki w stosunku do jej przeznaczenia. Nie mam pojęcia co zrobić w takiej sytuacji i jak zawalczyć o swoje w momencie prawomocnych decyzji.
    • Usługi turystyki i wypoczynku bez możliwości rozbicia chociażby namiotu??? To gdzie byliście jak MPZP uchwalano? Przecież to jest konsultowane, wtedy można i trzeba się wypowiadać (protestować). Teraz obawiam się, że to woda po kisielu. Nie po to gminy uchwalają MPZP aby go zaraz zmieniać.    PS. Jaki to rejon Polski?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...