Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Po przetarciu widać nacięcia


Recommended Posts

IMG_20200930_134722746_HDR.thumb.jpg.301e0b0c4fcc36cc7eedc85ef4c53f7d.jpgWitam Serdecznie.Mam pewien problem po zaciągnięciu płyt gipsowych i ściany Gładzią (po nacięciu w miejscu pęknięć szpachelka) po wyschnięciu i przeszlifowaniu widać dalej nacięcia w miejscu pęknięć.Czy po malowaniu będzie dalej to widać?Dodaje zdjęcie w załączniku.Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trzeba to uzupełnić, zagruntować i przemalować w taki sposób, aby wyrównać chłonność różnych podłoży i uzupełnień. Ściana i płyty chłoną inaczej - o ile dobrze rozumiem, że to są 2 różne powierzchnie i płyty sa uzupełnieniem jakiejś powierzchni. ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

 

Powierzchnię z ubytkami (porowatą, popękaną) należy najpierw poszpachlować grubszą warstwą masy np. Knauf Uniflott https://knauf.pl/produkty/knauf-uniflott lub Knauf G-K Start https://knauf.pl/produkty/knauf-g-k-start, następnie zagruntować i finiszowo wykończyć nakładając całopowierzchniowo dwie warstwy gładzi.

 

Polecamy gotowe masy cienkowarstowe, np. Super Finish https://knauf.pl/produkty/knauf-super-finish lub https://knauf.pl/produkty/knauf-fillfinish-light Używając Super Finish uzyska Pan twardą powierzchnię, odporną na uszkodzenia.

 

W tym przypadku należy pamiętać, że szlifowanie należy wykonać do 3 dni od nałożenia gładzi, bo potem rozpoczyna się proces twardnienia materiału.

Powodzenia, Knauf

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, PiotruniA napisał:

Po jakim czasie mogę kłaść szpachle na Uniflott ?

Uniflota nie można kłaść na podłoże słabsze od samego Uniflota , to bardzo twarda szpachla , jeżeli położysz na gips miększy od niej to zejdzie po jakimś czasie . Uniflot nie jest przeznaczony do wygładzania ....

 

9 godzin temu, Eksperci Knauf napisał:

należy najpierw poszpachlować grubszą warstwą masy np. Knauf Uniflott

Jprdl z ekspertem....:bezradny:....załamka.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, joks napisał:

Uniflota nie można kłaść na podłoże słabsze od samego Uniflota , to bardzo twarda szpachla , jeżeli położysz na gips miększy od niej to zejdzie po jakimś czasie . Uniflot nie jest przeznaczony do wygładzania ....

 

Jprdl z ekspertem....:bezradny:....załamka.

Ale mi chodzi o coś innego.Po nacieciu pęknięć i zagruntowaniu ,chce w te miejsce dać Uniflott.Tylmo pytanie jest inne czy na Uniglota mogę jednego dnia dać szpachle? A nie na odwrót.Czy poprostu zeszlifować i bez kładzenia szpachli malować?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, PiotruniA napisał:

Tak w innym pomieszczeniu wystarczy dać w pęknięte miejsce samego uniflota i wyszlifować?Czy na Uniglota gładź jeszcze jak wyschnie?

Po nacięciu i odpyleniu koniecznie grunt , Uniflot położyłbym z fizeliną , potem jeszcze gładź .

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie, może w poprzednim poście nie napisaliśmy wystarczająco jasno, krok po kroku, dlatego w ramach uzupełnienia poprzedniej porady, jeszcze kilka wyjaśnień.

Naprawę można wykonać w następujący sposób - naciąć pęknięcie, zagruntować, wypełnić masą Uniflott. Poczekać aż wyschnie i dostanie skurczu (wciągnie masę), uzupełnić ponownie. Pozostawić do wyschnięcia, przeszlifować i zagruntować.

 

Jako warstwę finiszową zastosować gładź, np. wspomniany wcześniej Super Finish. Ewentualnie można zastosować farbę gruntująco-malującą Knauf GruntiFarba https://knauf.pl/produkty/knauf-gruntifarba i pominąć gładź - decyzja zależy od oceny powierzchni na miejscu.

 

Odnośnie Uniflotta - można nim uzupełniać pęknięcia nawet w miękkim tynku gipsowym - to bardzo wszechstronny produkt.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A czego konkretnie poszukujesz i w jakiej miejscowości, może cos podpowiem
    • Prace remontowe zostały rozpoczęte. Deski są zdjęte.   Szacunki na podstawie oględzin innych w innych miejscach domu, gdzie to i owo było robione nie do końca są zgodne ze stanem faktycznym: Pomiędzy legarami jest beton wylany w taki sposób, jakby legary były traconym szalunkiem. Ale pod betonem nie ma keramzytu, a gruz silikatowy. Potwierdzają to odkrywki w kilku punktach. Całość wysmarowano tajemniczą substancją w kolorze czarnym, jakby lepikiem. Co by to nie było – skuwam to coś czarne młotkiem na sprężone powietrze (przy próbach szlifowania na małych obrotach substancja natychmiast się topi i zasyfia ściernicę). W tej chwili mam skute 2/3 podłogi.   Obawiam się ruszyć legary. Pomimo, że pomiędzy nimi i betonem wydaje się istnieć pewna szczelina, żaden z nich nie drgnie (zaklinowane gruzem lub mocowane jakoś do stropu/dwuteowników).   Panele sobie odpuściłem. Pójdzie gres udający deski na zaprawę CM-16 lub podobną. Beton zamierzam zagruntować, przykryć legary siatką Ledóchowskiego, przykleić listwy tynkarskie W-10 i wykonać warstwę wyrównującą z ZW-04 (ZW-08, o której omyłkowo pisałem na początku to mój błąd). Powinno to pozwolić na klejenie płytek po 48 godzinach od wylania warstwy.   Czy dużo ryzykuję, pozostawiając legary? Bo że ich usuwaniem ryzykuję zniszczenie betonu i gwałtownym wzrostem czasu operacji i kosztów to wiem.
    • Witam, Potrzebuję porady co do odizolowania domu który będę budował od drgań które powoduje przebiegająca w pobliżu (50 m) kolej i przejeżdżające po niej pociągi. Czy ktoś z Państwa ma sprawdzone sposoby co do sposobu izolacji lub wyboru rozwiązań konstrukcyjnych. Jak się buduje fundamenty odporne na drgania przenoszone w tym przypadku przez kolej. A może przed domem warto zbudować jakiś podziemny rów oporowy . Za każdą radę bardzo dziękuje.
    • Gość Patryk
      Droga służy do poruszania się po niej samochodów, a stawianie progów wedle mody, czyli tam gdzie popadnie, to moim zdaniem największa spie****ina ostatnich lat. Serio, nawet ludzie włączający lewy kierunek na rondzie są mniej zje***i, niż wszyscy stawiający progi co 15m. Zapytajmy kierowców karetek i lekarzy z Instytutu "Pomnik" Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jak stawianie wysepek w stronę starej miłosnej nie przejezdnych nawet dla karetek wpłynęło na komfort ich i pacjentów. Zapytajmy również zawieszenie naszych aut jak się trzyma i za ile strzeli nam sworzeń przy zwrotnicy od tego je**nia go co 20m po progach. Droga jest dla samochodów, dla pieszych chodnik. Nie jeżdzę po chodniku wiec prosze sp**ć od jezdni
    • Witam, Widzę że Intek jesteś dobrze zorientowany  w temacie. Potrzebuję porady jak odizolować budowany dom od drgań związanych z torami kolejowymi. Czy mogę się bezpośrednio skontaktować ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...