Skocz do zawartości

Działka rolna - zakup


ad87

Recommended Posts

Witam,

Mam możliwość kupno działki (aktualnie rolnej - klasa IIIb) ale w momencie gdy zostanie odrolniona (koszt odrolnienia po stronie sprzedającego), mnie natomiast martwi opłata roczna (płatna przez 10 lat) w kwocie 10% kosztu odrolnienia. Kilka dodatkowych faktów:

a) sąsiednie działki są częściowo zabudowane około 5/6 domów jednorodzinnych

b) nie ma planu zagospodarowania przestrzennego natomiast jest dostępne studium, w którym ten teren przeznaczony jest na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną

c) działka leży przy drodze (wydzielona z tefo samego terenu) z instalacjami typu kanalizacja, prąd, gaz, wodociąg

Oczywiście transakcja dojdzie do skutku wyłącznie w momencie gdy działka zostanie odrolniona. Rozumiem, że po odrolnieniu działki nie ma opcji by nie otrzymać warunków zabudowy / pozwolenia na budowę ? Jak to wygląda z tą opłatą coroczną, można tego uniknąć ? W ustawie widnieje zapis, że dla budynku jednorodzinnego, na który przeznaczy się do 500 m2 jest się zwolnionym z opłaty. Jak to wygląda w praktyce ? Czy biorąc pod uwagę odległe plany jeśli chodzi o budowanie na tej działce (za minimum 5 lat) można się czegoś obawiać ?

dzięki za pomoc,

Edytowano przez ad87 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Samo odrolnienie nie decyduje o możliwości budowy, jest tylko jednym z warunków uzyskania WZiZT dla planowwanego obiektu i po spełnieniu innych warunków. Opłaty wnoszone są po zmianie sposobu uzytkowania gruntów rolnych -  w praktyce po uzyskaniu pozwolenia na budowę/zgłoszeniu , ale w tak odległym czasie przepisy mogą się zmienić.

Link do komentarza
Dnia 13.09.2020 o 22:12, ad87 napisał:

 Jak to wygląda z tą opłatą coroczną, można tego uniknąć ? W ustawie widnieje zapis, że dla budynku jednorodzinnego, na który przeznaczy się do 500 m2 jest się zwolnionym z opłaty. Jak to wygląda w praktyce ? Czy biorąc pod uwagę odległe plany jeśli chodzi o budowanie na tej działce (za minimum 5 lat) można się czegoś obawiać ?

dzięki za pomoc,

Do 500m2 jest bez opłat - tu musisz się zmieścić ze wszystkim, co planujesz wybudować (dom, garaż, droga dojazdowa itp)a jeśli architekt nie zmieści się na tych 500m2 to za każde dodatkowe 100m2 będziesz musiał zapłacić.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...