Skocz do zawartości

Sposób łączenia trzpieni ze stropem


dedert

Recommended Posts

Znalazłem jeszcze wylowiedź odnośnie pętelki. 

 

"Pręty powinny być zakotwione i odpowiednio wypętlone. Rozdzielenie "czerwonego" pręta ma uzasadnienie tylko przy niewielkich siłach rozporowych. Przy większych siłach musi on być ciągły."

 

Ja myślę o czymś takim, ewentualnie czerwone eLki dać krótsze i do tyłu zamiast na boki. 

 

aa1833a4a0bb35abgen.jpg

 

 

Link do komentarza
2 minuty temu, dedert napisał:

Znalazłem jeszcze wylowiedź odnośnie pętelki. 

 

"Pręty powinny być zakotwione i odpowiednio wypętlone. Rozdzielenie "czerwonego" pręta ma uzasadnienie tylko przy niewielkich siłach rozporowych. Przy większych siłach musi on być ciągły."

 

Ja myślę o czymś takim, ewentualnie czerwone eLki dać krótsze i do tyłu zamiast na boki. 

 

aa1833a4a0bb35abgen.jpg

 

 

Czerwone mogą iść na bok,i ale muszą się rozchodzić w dole wieńca.

Link do komentarza

ktoś, kto to odbiera sprawdza zgodność z projektem, tego ma wymagać, a że projekt jest jak ten projektant... (sądzę, że takiego projektu nigdy nie było i nie będzie)

i jeszcze jedno

11 minut temu, animus napisał:

Czerwone mogą iść na bok,i ale muszą się rozchodzić w dole wieńca.

a jak ten słupek pracuje ?

na boki?

na mój gust pręt (i jego kotwienie) powinny pracować w jednej płaszczyźnie, a nie na "mimośrodzie"

prędzej już chyba by dał w strop - dołem, ale to też zbytek, tak długiego kotwienia ten pręt nie wymaga

i jeszcze jedno - fotka - wysokość wieńca :scratching:, tu też coś mi nie pasi....

Link do komentarza
4 godziny temu, animus napisał:

Górne zbrojenie, przejmuje naprężenia rozciągające, "wieniec jest wykręcany na zewnątrz przez dźwignię zrobioną z trzpienia  ścianki kolankowej". 

O tym samym wlasnie pomyślałem wstając rano. Górne żółte dajemy przy słupku górą żeby nie "wykręcalo" wieńca jeśli będzie naprawdę duży rozpor dachu. Tak samo jak z moimi belkami wspornikowymi w wykuszu. Trzeba je na 150cm zakotwic w stropie. I z tą informacją mogę iść i spokojnie kręcić zbrojenie. Kwestia tej otuliny 5 a 3 cm. Ale jak widać skoro konstruktor się nie mylił to i tu pewnie miał rację 

Link do komentarza

Takie są obecne sposoby obliczeń, ludzie wrzucają do programu MES i im pokazuję. A co będzie za kilkadziesiąt lat? Czas pokaże czy programy miały rację. Majstry też uważają że z dolnego zbrojenia stropu nic nie wyrwie. Kogo słuchać? Teraz się okazuje że belka 33 cm wys w stropie garażu jest za niska, powinna mieć 50cm. A dół belki jest równy stropów, góra wyniesiona na 16 cm, zbroila dołem 5x16 mm.

Strop rozpiętości 6x7m. 

Link do komentarza

nasze normy były bardzo wyżyłowane, zachodnie się do nich nie umywały, zarówno żelbetowe jak i stalowe, z tego co pamiętam to tylko nasze normy uwzględniały częściowe uplastycznienie stali w konstrukcji, oczywiście pod wieloma warunkami, ale jednak, cóż bidny musi liczyć, bogaty wklepie i ma to co ma...

 

Link do komentarza
20 godzin temu, dedert napisał:

Mały jętkowy bo tam miało nie być stropu, więc może dlatego. Ale że robimy strop to pewnie projektant zmieni to na taki sam typ co na domie 

To nie zależy od s tropu, tylko bardziej od rozpiętości, choć nachylenie połaci jest b. wazne - im bardziej plaski dach tym siły rozporu większe.

Zaczekaj na projekt i tam powinieneś mieć wszystko łącznie z trzpieniami i jak je zazbroić, jak gęsto je rozmieścić. 

Poczekaj na projekt i rób wg niego - to moja rada.

Chetnie go zobaczę - jesli go wkleisz :14_relaxed:

20 godzin temu, aru napisał:

jak ma słupy to jaki może być?

są różne płatwiowe, i różne stolcowe.

 

20 godzin temu, aru napisał:

a jak to się liczy?

Im większy rozpór, tym więcej słupkó, lub mocniej zbrojone - konstruktor liczy i projektuje 

Link do komentarza
2 godziny temu, dedert napisał:

Czas pokaże czy programy miały rację.

Przecież programy tylko liczą wg norm i wzorów obliczeń. Podobnie jak konstruktor liczył na kalkulatorku czy na kartce.

Dochodzą tam jakieś inteligentne propozycje - ale twoje konstrukcje należą do najprostszych - i tylko zwykły błąd może tu się pojawić, choć to wątpliwe. Zaożenie jakieś może być wadliwe konstruktora - też raczej niemożliwe przy tym stopniu trudności. 

Jeszcze raz - radzę mieć projekt - i nim się kierować! 

7 minut temu, aru napisał:

możesz coś tu rozwinąć?

Weź sobie nożyczki ustaw jak połacie dachowe (konstrukcja krokwiowa) i eksperymentuj z róznymi kątami - to sobie zobaczysz, jak siły się zmieniają :)

Tylko nie wbijaj końców w stół - bo eksperyment ci nie wyjdzie :takaemotka:

raczej oprzyj na np. dwóch pudełkach zapałek - zobaczysz, kiedy ci się zaczną rozsuwać :)

 

Oczywiscie możesz spróbować innych modeli z innymi przyrządami np patykami do grilla

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

a czegoś z parówką nie masz:scratching:? głodny się robię...:bezradny:

7 minut temu, zenek napisał:

......

Weź sobie nożyczki ustaw jak połacie dachowe i eksperymentuj z róznymi kątami - to sobie zobaczysz, jak siły się zmieniają :)

Tylko nie wbijaj końców w stół - bo eksperyment ci nie wyjdzie :takaemotka:

raczej oprzyj na np. dwóch pudełkach zapałek - zobaczysz, kiedy ci się zaczną rozsuwać :)

 

10 minut temu, zenek napisał:

.....

 

Oczywiscie możesz spróbować innych modeli z innymi przyrządami np patykami do grilla

 

swoją drogą wolę jakiś tematyczny podręcznik, choć jest niejadalny :bezradny:

Link do komentarza
1 godzinę temu, zenek napisał:

Weź sobie nożyczki ustaw jak połacie dachowe (konstrukcja krokwiowa) i eksperymentuj z róznymi kątami - to sobie zobaczysz, jak siły się zmieniają :)

Tylko nie wbijaj końców w stół - bo eksperyment ci nie wyjdzie :takaemotka:

raczej oprzyj na np. dwóch pudełkach zapałek - zobaczysz, kiedy ci się zaczną rozsuwać :)

 

Oczywiscie możesz spróbować innych modeli z innymi przyrządami np patykami do grilla

A nie wyjdzie z tego doświadczenia, że były dwa wybuchy i mgła nad brzozą? :scratching::zalamka:

Link do komentarza
8 minut temu, podczytywacz napisał:

A nie wyjdzie z tego doświadczenia, że były dwa wybuchy i mgła nad brzozą? :scratching::zalamka:

ale ja jak najbardziej serio te eksperymenty - one pokazują te siły. Jeśli patyczki będą z tworzywa elastycznego - to będą się uginać na odpowiednich odcinkach, pokazując dokładnie ugięcia i punkty sztywne, jeśli takie sobie zrobicie (np jętka z krokwią).

Link do komentarza

Kratownica dolna 12x15 cm z prętów 12mm, górą doginana przy wszystkich ścianach. W miejscu gdzie garaż styka się z domem jest belka 33cm na szerokość całego garażu bo tam nie ma drugiego muru opierającego strop. Belka z jednej strony opiera się o słup żelbetonowy a z drugiej na wieńcu. Zbrojona 4 x16 dołem ale później dorzuciłem jeszcze 2 pręty 12mm jakieś 3 cm od dolnych żeby wzmocnić belkę, bo później konstruktor pisał że lepiej by belka miała 50 cm wysokości ale już zabrakło czasu żeby ją zwiększać. Strop miał mieć pierwotnie grubość 18cm. Ja z początku sądziłem żeby zrobić 14 cm i dać dwie belki ale konstruktor stwierdził że lepei i łatwiej będzie zwiększyć grubość stropu do 18cm. 

A jeśli chodzi o wytrzymałość gazobetonu to z tego co mi wiadomo można stawiać dwie kondygnacje 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Na zdjęciu nie za bardzo to widać więc nie będę pokazywał bo powiecie ze przesadzam :). Czy takie rysy mogą też powstać od słabo zawibrowanego betonu?

 

Teraz pora się zabrać za strop domu. Tam będzie sporo poprawek. W kilku miejscach pod ukręconymi belkami wieńca wewnętrznego są ruchome bloczki. Majster dał tylko spoinę pozioma, jeśli w ogóle ją dał i bloczki się ruszają. Te miejsca są również miejscami nadproży korytarza. Czy poprawić to czy nadproże dociśnie? 

Link do komentarza

Chcąc poszerzyć nadproże wylewane w jednym wąskim oknie zobaczyłem że cały blok gazobetonu i cegieł się rusza. Przyczyną tego jest najpewniej to że majster w tym samym czasie murowal i robił szalunki więc zaprawa została ruszona i się odspoinowalo. A po lewo widać też brak przewiązania w miejscu strunobetonu, cegieł i gazobetonu. Miejsce wydaje mi się dość newralgiczne. 

 

f99131db298ac9ddgen.jpg

 

9e4c450c2ac58278gen.jpg

 

Ponadto część cegieł można było ręka wyjąć. 

 

c6eac00edf5ee59cgen.jpg

Link do komentarza

Masz na myśli zaciera się packą? Rozumiem że nie są głębokie. Pierwszy strop był wibrowany łatą wibracyjną, drugi na garażu wibratorem i zacierany packami. Na pierwszym stropie być może tych rys nie było lub nie pamiętam ale później na pewno nikt na strop nie wchodził.

 

Pytanie na rozluźnienie. Poprzednie majstry przybijali do podciągów deski:

 

0184916bd0237f3bgen.jpg

 

Obecne majstry tego nie robią ale inaczej nieco stempluja na kawałkach desek przybitych do podciągów. Co dają takie deski jak robili pierwsze majstry i czy nie powinny one być przybite wzdłuż do stempli i łączyć wszystkie stemple razem?

 

2ea5b50378cb74e7gen.jpg

 

I czym byście wypełnili tą przestrzeń ze znakiem zapytania? Nie da się tego przewiązać ze strunobetonem obok ani z cegłami a nie chcę tego rozkuwać. Czy zalanie betonem będzie najpewniejsze?

 

7d26da9fed197e4bgen.jpg

 

I ostatnia rozterka - przy otworze na strych robię belkę która będzie wystawać ponad strop. Z 5 prętów 12 mm dołem. Konstruktor zaleca min 35 cm wysokości a najlepiej 50 cm. Ale jak zrobię 35 cm to minus grubość stropu i będzie wystawać na 18 cm w podłodze. Załóżmy że ocieplam podłogę poddasza 15 cm styro i tak wystaje mi 3 cm. Jak będzie to kiedyś użytkowe poddasze to belka będzie widoczna tak czy siak bo musiałbym ją dodatkowo ocieplić zapewne?

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

wydaje mi się że wystarczy że wejdzie na 30 cm w dużą belkę.

 

Czy ktoś tutaj potrafi wytłumaczyć rolę i poprawność montażu zbrojenia przypodporowego? Chodzi o te zagięte na czerwono pręty. Ekipa robi to tak że kończy je na wieńcu, i montuje pod górnym prętem wieńca. Z tego co wiem strop w tym miejscu górą się rozciąga stąd takie zbrojenie. Kierownik był pewnego dnia i powiedział że to powinno iść górą nad wieńcem i przechodzić na sąsiednią płytę ale można to poprawić dodając takie zwykłe pręty jak na zielono. Ma to niby spinać płyty. To w końcu jest to na rozciąganie czy na spinanie płyt? I czy ma to być zakończone jak na zielono czy może odgięte w formie Z

 

2299f9744f826e17gen.jpg

 

be2dce3518b38569gen.jpg

 

 

Link do komentarza

Zrobiłem szybki przegląd bloczków pod wiencem i tego jest sporo. I to takich bloczków wymurowanych w zeszłym roku. Nie wiem czy majster za mocno szalunki skręcał że je oderwało. Część sobie po prostu leży na zaprawie a reszta w powietrzu. Domyślam się że w tych miejscach będą pęknięcis gdzie bloczek nie opiera się cała powierzchnią na zaprawie? 

 

b0f60ee2cfaad7e6gen.jpg

 

8f8051d628cf1dd8gen.jpg

 

 

1b98b272e5bd3d82gen.jpg

 

e51555c7e0ed762bgen.jpg

 

c3269b61fd5feb7egen.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wymiana wszystkich bloczków nie możliwa gdyż do nich są przykręcone deski a do nich podciągi drewniane. Zbrojenie jest ułożone. Jest jedna ściana nośna wewnątrz nad nią wieniec wewnętrzny. Kilka bloczków widać że jest odspojonych. Czy żeby odciążyć trochę te ściany można do wieńca dorzucić dołem ze dwa pręty więcej? Albo uzupełnić spoinę strzykawką? 

Link do komentarza

Ogólnie to widzę że bloczki krzywo poukładane bo majstrowi nie chciało się szlifować przy nierównościach albo dawał za mało zaprawy. Bloczki H+H Gold+ więc mają kategorię wymiarową TLMB czyli teoretycznie nie wymagające szlifowania przy poprawnym montażu.

 

Czy zna się ktoś na drzwiach zewnętrznych? Zostawiono mi otwór 245cm wysokości pod drzwi 210. Skoro mam piwnicę pod spodem to daję styro z 8 cm + wylewka 7cm i 2 cm na podłogę razem ok 17 cm. To daje 228 cm więc i tak za dużo. Czy otwór nad drzwiami można jakoś docieplić, zamaskować, podmurować? 

5 minut temu, aru napisał:

wersja low cost czy wypaśna?

Chodzi o cene za murowanie? Chyba jak wszyscy w okolicy. Może było taniej bo miał robić cały dom.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...