Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Połączenie papy z folią - Fundament, chudziak, styropian, posadzka


Recommended Posts

Witam,

 

Jestem na etapie układania styropianu pod posadzki. Chudziak wylany bezpośrednio na piasek i jest zatopiony w fundamencie. Fundament ocieplony od zewnątrz styropianem 20cm i jest oddzielony ze ścianą papą. Papa wystaje od zewnątrz 6cm, a od wewnątrz niestety 0.5cm- max 2cm. Tynkarze zaszaleli i pojechali tynkiem cementowym do samego dołu. Czy muszę teraz skuć ten tynk na wysokość tej papy żeby folia od styropianu się z nim połączyła? Jedni mówią że tak drudzy że nie trzeba, co jest fundament ocieplony. Jeżeli mam kuć to - Jak zrobić zakładkę z tej papy tak mało jej wystaje? Czy wewnątrz ściany też mam kuć? Jak później układać styropian jak będzie uskok pomiędzy gołą skutą ścianą a tynkiem. Może wystarczy skuć odcinek 2cm w dół od papy i 2cm w górę od papy żeby odciąć tynk i już nie będzie ciągła wilgoć? Styropian z posadzką na dole będzie mieć 29cm. Styropian 7+7+6 + posadzka. Dodaje zdjęcie przed położeniem tynku. Będę wdzięczny za fachowe porady, bo stoję z robotą. 

IMG_9283.JPG

Edytowano przez pierwsza-budowa (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkuć tynk wewnątrz do poziomu papy, zaizolować fragment ściany emulsją asfaltowo-kauczukową, ułozyć folię na podłodze z wywinięciem do poziomu podkładu podłogowego, położyć styropian (wypełniając ewentualnie uskok po tynku paskiem styropianu) wylać jastrych podłogowy oddylatoany o ścian.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Folii w podłodze i tak nie da się sensownie połączyć z papą na wierzchu fundamentu, skoro tak mało wystaje. Już na tym etapie popełniono błąd. Pozostaje zrobić tak jak napisano powyżej – skuć pas tynku, nałożyć emulsję żeby zmniejszyć nasiąkliwość. Izolacja nie będzie idealna, ale przerwiemy możliwość podciągania wilgoci przez tynk. 

PS. Podciąganie wilgoci z gruntu nie ma nic do tego czy fundament jest ocieplony, czy nie. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warstwa izolacji poziomej (przeciwwilgociowej) w postaci papy ma zapobiegać przedostaniu się wilgoci z gruntu na wyższe poziomy, dlatego tynk musi zostać skuty do warstw papy, a dla bezpieczeństwa nawet do kilku centymetrów ponad nią. Folia PE, którą układa się na chudziaku pod izolację z płyt styropianowych powinno się wywinąć co najmniej do styku z papy +  kilkucentymetrowy zapas. Styropian Termo Organika np. TERMONIUM PLUS dach-podłoga układany w kilku warstwach (jak zakłada projekt) nie będzie miał żadnych problemów, nawet jak połączenie papy z folią nie będzie idealnie szczelne. Najważniejsze zadanie to takie by tynk na ścianie wewnątrz był powyżej izolacji z papy. Przy zaniedbaniu tego wymagania istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgoć podciągana kapilarnie będzie skutkować "puchnięciem" tynku, zagrzybieniem i późniejszym odpadaniem. Ten problem występuje często w starych domach, gdzie zaniedbano warstwy hydroizolacji poziomej lub tynk został położony poniżej tych warstw        

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Dzień dobry,

 

po skuciu tynku rekomendujemy hydroizolację preparatem mineralnym np. webertec Superflex D3. Aplikacja jest prosta - mieszamy dwa składniki i nakładamy pędzlem, wałkiem lub pacą stalową.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3

 

Zachęcamy do kontaktu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 10 miesiące temu...

Witam wszystkich

 

Chciałbym odświeżyć temat.

Jestem po tynkach i chcę na chudziaku wykonać hydroizolację. Problem w tym, że budowlańcy ułożyli na ścianie fundamentowej pasy folii fundamentowej ( gotowy produkt o szerokości 50cm)  na tym zostały wybudowane ściany nośne. Analogicznie, pod ścianki działowe ułożyli taki sam materiał. Spod bloczków wystaje kilkanaście cm tej folii. 

Planowałem wyłożyć chudziak papą (termozgrzewalna/na zimno) ale przedstawiciel producenta pap mówi, że papy nie dogrzeję do tej folii, która jest pod ścianami. Co w takim razie mogę zrobić, żeby zachować ciągłośc izolacji przeciwwilgociowej nie wydając przy tym kroci PLNów

 

Pozdrawiam

waldeek

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

należałoby uciąć wystające pasy folii równo z płaszczyzną ściany i wyciągnąć na ścianę hydroizolację mineralną, na ok. 5-10 cm powyżej poziomu folii. Na styku ściana - chudziak należałoby wtopić taśmę weber.tec uni 120/70, w narożnikach kształtki narożnikowe.

 

Polecamy do tej pracy hydroizolację mineralną weber.tec 824: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-824

Taśmy do hydroizolacji: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/akcesoria-do-hydroizolacji-64

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego dostępnym pod nr tel. 800 163 121. Pozdrawiamy! :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam strop żerański, na którym jest ułożona papa i wylana wylewka. Nietety jest bardzo nierówna. Z uwagi na niską wysokość pomieszczeń oraz schody nie chciałbym, aby poziom podłogi uległ zmianie. Ponieważ planuję ogrzewanie podłogowe, zainteresowałem się suchym jastrychem, a jeśli miałbym go robić, to pomyślałem dlaczego by nie zrobić go w całym domu, nawet tam, gdzie ogrzewania podłogowego nie będzie. Na początku musiałbym skuć istniejącą wylewkę, a dalej to mam już kilka pytań.   Po pierwsze i w sumie co chyba najważniejsze, to chciałbym się dowiedzieć czy w trakcie użytkowania podłogi czuć/widać jakieś różnice względem wylewki cementowej albo anhydrytowej? Jakie są odczucia przy dłuższym korzystaniu z takiej podłogi?   Kolejne pytania dotyczą już jedynie kwestii technicznych wykonania podłogi. Mianowicie: - Jeśli strop sam w sobie jest krzywy, albo położony tak, że nie ma poziomu, to czy w takim wypadku powinienem wylewać jakieś masy na sam strop, czy wykorzystać podsypkę? Ta druga zalecana jest teoretycznie od 10mm, a jeśli miejscami będzie mi brakowało kilka mm? Takiej szczeliny chyba nie mogę zostawić? - Różne materiały i filmiki pokazują różny sposób wykonania takiej podłogi. Czy w moim przypadku powinienem zostawić papę na stropie, czy lepiej ją wyrzucić? Jeśli chciałbym pod płyty GK zastosować jakieś docieplenie/izolację akustyczną w postaci wełny albo styropianu EPS/XPS, to czy taka płyta, nawet grubości 1-2cm, nie skompensowałaby delikatnych nierówności na stropie (powiedzmy 1-2mm)? - Czy we wszystkich pomieszczeniach należy stosować folię? Jeżeli tak, to powinna być ułożona na, czy pod styropianem? - Co w przypadku rozlania czegoś na taką podłogę? - Co z pomieszczeniami narażonymi na wilgoć jak kuchnia i łazienka? Czy suchy jastrych można stosować w takich pomieszczeniach i czy wystarczające jest wykonanie hydroizolacji? - Czy na wylewce z suchego jastrychu można zainstalować wannę albo brodzik, czy trzeba w tym miejscu wylewać tradycyjną wylewkę? Co z miejscem w którym będzie stała np. pralka? - Jeżeli chciałbym podłogą puścić przewody elektryczne, to czy powinienem w warstwie styropianu (na samym stropie) wyciąć rowki na przewody, czy lepiej je czymś zalać i stracić na izolacji, a na wierzch położyć płyty GK? Jak podejść do tematu instalacji prowadzonych w podłodze, jeśli cała wylewka (od stropu, do podłogi na gotowo) miałaby ok 4-5cm?
    • @Retro, gdzie toczyłeś spór z @Elfir o zacienieniu/zadaszeniu? Podasz link?
    • Jeżeli bierzesz to pod uwagę, to w porządku. Bo to jest też kwestią przeznaczenia tych pomieszczeń w domu. W niektórych można sobie pozwolić na lekkie zacienienie, a w tych skupiających codzienne życie to nie bardzo.
    • ZACIENIENIE TARASU    Retro, na Twojej krytycznej wnikliwości zawsze można polegać i za to dzięki. Ale zaskoczę Cię. Z pełną premedytacją czekałem z zadaszeniem przez cały sezon, żeby przetestować temat zacieniania wnętrza dachem tarasu. Połowę dachu nad tarasem mam obecnie nakrytą niebieskim brezentem, a połowy nie nakryłem. Koszt żaden, za to poznawczo sytuacja jest bezcenna. Eksperyment trwa, bo przede mną miesiące jesienne i zimowe.   Moje dotychczasowe spostrzeżenia są takie, że zacienienie owszem jest, ale mam tyle okien w tych pomieszczeniach, że nie gra to roli (wystawa południe, południowy zachód, i zachód) Na 30m2 (salon i kuchnia) mam 5 okien.   Zakładam, że zimą światło pada pod takim kątem, że zadaszenie nie odegra roli, a i tak się zimą pali światło. Czas pokaże, bo zadaszenia i tak nie zrobię tej jesieni.
    • tak, powstaje z automatu z chwilą wyodrębnienia pierwszego mieszkania. A ponieważ kotłownia służy obydwóm mieszkaniom jest częścią wspólną.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...