Skocz do zawartości

Problem z zawilgoceniem ścian fundamentowych po powodzi


Recommended Posts

Witam mam stary 70 letni dom przy drodze który ma sciany fundamentowe z pustaka wentylacyjnego który został zizolowany papka na wysokość 1m. z biegiem czasu poziom drogi się podnosił wiec mój dziadek nanosił ziemię przy czym nie izolował wyższych warstw pustaków wiec pojawił się problem w którym fundament jest 2m pod ziemia a izolowany był do 1 metra. 

Wszystko było dobrze do momentu w którym nie doszło do powodzi, podkopalismy się do fundamentu i okazało się wodą dostała się do szpary w pustakach wentylacyjnym i nie chce wyjść

Jedynym moim pomysłem było wydrążenie dziury w pustaku i wypełnienie go pianka izolacyjna i ponowne zaszpahlowanie 

Zwracam się do ciebie z pytaniem czy jest jakieś inne rozwiązanie problemu a jeśli nie to czy nie ma jakichś przeciwskazan 

 

P.S chciałbym zaznaczyć że co ok. 30 dochodzi u nas do powodzi

Link do komentarza

Fundament z pustaka wentylacyjnego?  Niewzalweznie od nazwy materiały z pustka powietrzna bnie powinny być wykorzystywane na fundamenty - skutek właśnie został opisany, a w razie zamrożenia mur ulegnie zniszczeniu. Wypełnienie pustaków pianką to jakieś rozwiązanie, ale praktycznie trudno liczyć na dokładne uszczelnienie wszystkich pustych przestrzeni.

Link do komentarza
Dnia 15.08.2020 o 19:27, Mateusz_987 napisał:

Jedynym moim pomysłem było wydrążenie dziury w pustaku i wypełnienie go pianka izolacyjna i ponowne zaszpahlowanie 

Zwracam się do ciebie z pytaniem czy jest jakieś inne rozwiązanie problemu a jeśli nie to czy nie ma jakichś przeciwskazan 

 

1. Pokaż, jaki to pustak - bo nie wiadomo.

Osobiście wątpię, by  były to pustaki wentylacyjne - może jest inny?

2. Jeśli jest taki, jak podczytywacz pokazał - no to pewnie ta woda zeszła do tych niżej położonych też.

Ja bym wyborował dziury w poprzek na samym dole muru, ta woda powinna się przesączyć w dół i wyciec dołem. Ale trzeba uważać żeby nie przeborować na drugą stronę, żeby nie uszkodzić tej zewnętrznej izolacji, o ile jest.

 

 Tylko czy tam jest piwnica - bo o tym nie piszesz? 

Jak napiszesz - to można dalej sie zastanawiać. Bo jak nie ma piwnicy - to pozostaje cały mur fundamentowy odkopać - a to duża robota.

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Dziękuję za odpowiedź, 

Dnia 17.08.2020 o 22:06, zenek napisał:

 nie ma piwnicy - to pozostaje cały mur fundamentowy odkopać - a to duża robota.

 

 

Zdecydowałem się na odkopanie murów fundamentalnych i odkryłem że na całe szczęście woda weszla tylko do kilku pustaków (prawdopodobnie dlatego że nie było tam papki) także zrobiłem tam nawiert żeby wypuścić wode i zizolowalem mur zaprawa szlamowa i asfaltowa; zamierzam teraz zakopać mury z powrotem.

Dnia 16.08.2020 o 17:07, podczytywacz napisał:

Co masz na myśli pisząc "pustak wentylacyjny"... sprzed 70 lat?

 

 

Może to chodzi o pustak żużlowy, np AFLA

obraz.png.79efcbb1fc1e498386a1a938972fb62f.png

lub podobny?

P.S. chodzi pustak wentylacyjny 2 komorowy; mój dziadek korzystał z dość innowacyjnej architektury, ale najwidoczniej nie zdawał sobie sprawy że obszar na którym znajduje się dom jest zagrożony powodzią i że pustak może się w taki sposób zachować w razie powodzi

Link do komentarza
Dnia 17.08.2020 o 09:31, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Fundament z pustaka wentylacyjnego?  Niezaleznie od nazwy materiały z pustka powietrzna nie powinny być wykorzystywane na fundamenty - skutek właśnie został opisany, a w razie zamrożenia mur ulegnie zniszczeniu. Wypełnienie pustaków pianką to jakieś rozwiązanie, ale praktycznie trudno liczyć na dokładne uszczelnienie wszystkich pustych przestrzeni.

Pewno bloczki (pełne) "wyszły" z hurtowni :)

Link do komentarza
4 godziny temu, Mateusz_987 napisał:

P.S. chodzi pustak wentylacyjny 2 komorowy; mój dziadek korzystał z dość innowacyjnej architektury, ale najwidoczniej nie zdawał sobie sprawy że obszar na którym znajduje się dom jest zagrożony powodzią i że pustak może się w taki sposób zachować w razie powodzi

To ściany fundamentowe są zbudowane z pustaka wentylacyjnego?

Można jakieś zdjęcie tego materiału tej ściany? 

Link do komentarza
5 godzin temu, Mateusz_987 napisał:

P.S. chodzi pustak wentylacyjny 2 komorowy;

Może być słaby na fundament - jak na razie nic nie pęka, no to OK - ale troche ryzykant był twój dziadek.

Fundament i mury fundamentowe -  to podstawa budynku, więc:

Fundament powinien być z lity - beton, żelbet, cegła, bloczek - ale bez pustek - najwyżej z zalana betonem pustką. Moim zdaniem :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...