Skocz do zawartości

jak docieplić wykusz?


Recommended Posts

Strop nad wykuszem powinien mieć mniejszą grubość niż pozostała jego cześć. Pozwoli to na ułożenie ocieplenia o odpowiedniej grubości , przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu podłóg w pomieszczeniach i na tarasie.

W opisanej sytuacji nie ma możliwości istotnego poprawienia izolacji cieplnej - jedynie ułożenie płyt z polistyrenu ekstrudowanego XPS trochę ją zwiększy.

Alternatywnym rozwiązaniem może być dodatkowe ocieplenie od środka, co jednak obniży poziom sufitu nad wykuszem.
Link do komentarza
Cytat

Strop nad wykuszem powinien mieć mniejszą grubość niż pozostała jego cześć. Pozwoli to na ułożenie ocieplenia o odpowiedniej grubości , przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu podłóg w pomieszczeniach i na tarasie.

W opisanej sytuacji nie ma możliwości istotnego poprawienia izolacji cieplnej - jedynie ułożenie płyt z polistyrenu ekstrudowanego XPS trochę ją zwiększy.

Alternatywnym rozwiązaniem może być dodatkowe ocieplenie od środka, co jednak obniży poziom sufitu nad wykuszem.




Zamierzałem także docieplic od środka, zrobić cos ala podwieszany sufit w tym miejscu, czy docieplić to zwykłym styropianem, czy może czymś innym?

Gdzie kupić te płyt z polistyrenu ekstrudowanego XPS[/url]?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam!
Mam podobny problem. Płyta została wylana na tej samej wysokości co strop, przez to nie mogę docieplić tarasu nad wykuszem. Mam do dyspozycji jedynie 10 cm, razem z wylewką i izolacją. Czy istnieje jakaś wartość minimalnego ocieplenia? Płyta ma grubość 14 cm, monolit.
Link do komentarza
Cytat

Witam!
Mam podobny problem. Płyta została wylana na tej samej wysokości co strop, przez to nie mogę docieplić tarasu nad wykuszem. Mam do dyspozycji jedynie 10 cm, razem z wylewką i izolacją. Czy istnieje jakaś wartość minimalnego ocieplenia? Płyta ma grubość 14 cm, monolit.


Strop nad wykuszem powinien zapewniać ciepłochronność nie gorszą niż 0,3 W/m2 K, co w przybliżeniu wymaga ułożenia izolacji cieplnej grubości, co najmniej 10 cm. Cieńsza izolacja to większe straty ciepła, ale przy niewielkiej powierzchni wykuszu, nie ma to większego wpływu na wzrost kosztów ogrzewania.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...