Skocz do zawartości

Faktyczny koszt sieci wodociągowej/kanalizacyjnej


Recommended Posts

Witam,

od dwóch tygodni próbuję sobie jakoś racjonalnie wykalkulować, skąd bierze się powtarzana w internecie i wśród firm, z którymi się kontaktowałem średnia stawka wykonania sieci wodociągowej.

Zamierzam zakupić działkę, która jest okolo 150m oddalona od asfaltowej drogi, przy której biegnie wodociąg. Ze wstępnych ustaleń wynika, że przy takiej odległości to nie będzie zwykle przyłącze tylko sieć. Ok, jak teraz oszacować jej zgrubny koszt? Ano wszelkie źródła mowią o stawkach rzędu 250-400zł/mb

Skąd taka cena?!
Rozumiem przy 20 metrach - około 5000zł za papiery/pozwolenia/odbiory plus 20 metrów przekopu (grosze), 20 metrów rury (paręset złoty), trochę piachu, może parę zgrzewów przy elektrooporowych złączach, dajmy też studzienkę za 1000zł.
To nam daje 7-8k zł.
Srednia metrowa faktycznie wychodzi 400zł

Dlaczego jednak przy podawaniu takich widełek 250-400 nie wspomina się o długości sieci? Przecież przy 150 metrach papiery/pozwolenia itd to nadal okolo 5-6k zł natomiast
150 metrów rury nawet jakiejś drogiej to 4500, 4 dni pracy koparki 4000zł, piach, 100zł, 2 studzienki 2000zł, zgrzewanie, robota ludzi (4 dni przy układaniu plus latanie za papierami), jakis trójnik takie pier... 10000zł

To daje nam 26600zł czyli 177zł za mb.
Za 4 dni przy układaniu i zgrzewaniu niech sobie lata 3-4 gości, każdy dostanie po 300zł dniówki to jest 4800 za całosć i szef za latanie za papierami 5200.

Proszę, naprostujcie moje oszacowanie.
Czy 1200zł za 4 dni pracy dla pomocnika to mało?
czy 5k dla szefa za ogarnięcie papierów to mało?
Czy 4 dni na takie wykopki to mało?
Czy 3-4 chłopa przy wykopie to mało?
Do minimalnych 250zł za metr jeszcze mi sporo brakuje, a wydaje mi się, że liczę 'z górką'.


Rozumiem, że może na cenę wpływać kwestia 'wejscia' w pas drogowy, czy przecisku itd, ale na razie to pomijamy, średnia cena jaka 'krąży' jest powtarzana jak mantra i nie pyta czy przecisk czy nie itd.

Proszę, niech ktoś mi to uzasadni.

Pozdrawiam serdecznie!

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Temat rzeka, to samo masz przy wycenie budowy domu. Większość strzela 3,5k 4k 5k za metr nie widząc złożoności projektu na oczy.

Jeśli chcesz mieć rzeczywisty koszt to źleć każdy etap osobno lub wyślij dokładną specyfikację na maila z wyceną każdego etapu osobno jak masz taką możliwość. Poważne firmy raczej przysiadają do takich kalkulacji, a reszta będzie rzucać metrówkami.

 

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Mapa do celów projektowych 1k geologia 1k projektant 2k wytyczenie 1k geodezja powykonawcza 1k - ogarniecie ZUD i innych decyzji oraz odbiór 2k

materiały w tym wszystkim śmiesznie tanie i tak jak piszesz 2-3 dni roboty i zrobione.

Szukaj dzwoń dopytuj się..

 

Mi za skablowanie linii napowietrznej z wywaleniem słupa krzyczeli .. 25k - zrobiłem za 6k

Wodociąg i kanalizacja ok 50 z przeróbkami - chcieli 55 a udało się za 20 choć tutaj miałem ochotę sam gościa utopić w szambie takie numery odwalał

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Ja mam Problem...mam36m wody i kanalize dostalam zgode od sasiada mam wszystkie papiery zgody legalne a teraz on chce 20tys za  podlaczenie 

I nie oficjalnie wiem ze wycofac zgode czy wstrzymal ale mi nikt oficjalnie nic nie dal .

Powiedzcie co robic.Bylam w kanalizacji zglosic zaczecie robot tez nikt nic nie mowil...wszystkie biura wysylaly powiadomienia do sasiadow i byla cisza .

Mysle ze 20tys to troche duzo chce co mam zrobic?

 

Czy Facet ktory dal mi pozwolenie podpiecia pod siec wodnokanalizacyjnom moze bez okazania swojej dokumentacji wolac odemnie 20 tys za 36m sieci?

 

Calom dokumentacje zgody juz mam .

Poradzcie co robic ?Powiedzial ze jak nie dam cofnie zgode? Mam juz wszystkie pozwolenia .W sumie mnie moja siec wyniesie okropnie duzo Pozwolenia mapy 3600 zl

Material 13000

Robocizna 6000

I on chce 20000

Co robic? Prosze o rady☹

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...