Skocz do zawartości

Przemalowanie pokoju z ciemnymi ścianami na bielsze


Recommended Posts

Witam forumowiczów,
jestem amatorem w tych sprawach, dlatego proszę o małą pomoc.

Chcę przemalować pokój w którym są ściany o kolorze intensywnym brązowym, a dodatkowo na jednej ze ścian są pozostałości po klejach, bo były tam przyklejone obrazy. Na ścianach zwykła farba.

Powiedzcie mi czy dobrze myślę
 * na początku należało by zetrzeć np. papierem ściernym pozostałości po kleju  żeby wyrównać ściany - ale czym ewentualnie uzupełnić dziury po ubytkach?
 * nałożyć farbę podkładową biała grunt np. śnieżkę żeby zakryć kolor obecny
 * następnie nałożyć już pożądaną farbę

Chętnie skorzystam z Waszych porad.

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Malowanie zapewne już dawno zostało zakończone, ale może przyda się kilka porad na przyszłość.

Przed każdym malowaniem należy ściany odkurzyć i umyć wodą z mydłem maarskim. Następnie zagruntować i pomalować wybranym kolorem.

Wszelkie otwory i uszkodzenia tynku np. po kołkach, gwoździach czy kleju trzeba wypełnić masą szpachlową, wysuszyć i wyrównać papierem ściernym.

Jeżeli kolor na ścianie jest bardzo ciemny jako pierwszą warstwę można położyć białą farbę a na nią dopiero docelowy jasny kolor.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 3.12.2020 o 19:40, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Jeżeli kolor na ścianie jest bardzo ciemny jako pierwszą warstwę można położyć białą farbę a na nią dopiero docelowy jasny kolor.