Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Pleśń w pojemniku na pościel


Recommended Posts

Witajcie. Jestem nowy na tym forum więc przepraszam za ewentualne błędy.

Otóż mam problem.

3 lata temu zakupiłem nowe łóżko do pokoju, po paru miesiącach w pojemniku na pościel pojawił się biało-zielony nalot pleśni, w rogu ściany również, zgłosiłem to na reklamacje i wymienili mi płytę pilśniową na nową, problem ustąpił...na chwilę

Rok temu zakupiłem nowe łóżko w ikei, przed zakupem pomalowałem pokój i usunąłem pleśń, aby łóżko było już w czystym pomieszczeniu. Dokładnie miesiąc temu zauważyłem na spodzie pojemnika na pościel pojawiły plamy pleśni... starłem to papierem lecz bezskutecznie. Pleśni na ścianach nie mam więc zwalam winę na podłogę, w niedzielę wymieniam na nowe.

Lecz nie wiem co zrobić z łóżkiem, ma zaledwie rok i nie chciałbym kupować kolejnego. Co mogę zrobić, aby pozbyć się tej pleśni? Czy są jakieś środki do takiego drewna, czy jakieś farby które pomogą? Czy muszę wymienić całą płytę pilśniową? Czy może zgłosić to do IKEI? Gąbka łóżka nie ma fizycznego kontaktu z tą płytą. Obecnie położyłem pod łóżko pochłaniacz wilgoci ale to niewiele daje.

 

BŁAGAM POMÓŻCIE!!!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 To nie jest wada łóżka, ani pierwszego, ani tego z Ikei, tylko pokoju, w którym ono stoi.

Dopóki nie usprawnisz wentylacji - nic nie zrobisz...

Opisz pokój/mieszkanie w którym mieszkasz, dostęp słońca, powietrza, jakie ogrzewanie, okna, wentylację...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mieszkanie 2 pokojowe, ogrzewane kominkiem "koza", łóżko w pokoju stoi przy oknie, okna otwierane regularnie. W mieszkaniu 3 otwory wentylacyjne z czego 2 mają turbowentylację. Mieszkanie ma również centralne ogrzewanie elektryczne ale nie jest używane od bardzo dawna ze względu na koszty. Kominek bez problemu ogrzewa całe mieszkanie

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otwieranie okien - nawet regularne - to nie jest wentylacja...

 

Nawet jak ten pochłaniacz wilgoci (ciekawe jaki to rodzaj pochłaniacza) bardzo mało pary wodnej skrapla i zbiera, nie oznacza to, że w najzimniejszych miejscach pomieszczenia nie tworzą się ulubione dla pleśni warunki... "Koza" nagrzewa powietrze do akceptowalnej dla domowników temperatury, ale nie dogrzewa ścian pomieszczenia, czczególnie za łóżkiem pod oknem, gdzie otwierane okno pozwala na wyziębienie ściany...

9 godzin temu, Kuba2727 napisał:

W mieszkaniu 3 otwory wentylacyjne z czego 2 mają turbowentylację.

Gdzie są te trzy otwory wentylacyjne? co mam rozumieć przez "turbowentylację"?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pochłaniacz wilgoci to Ceresit Aero 360. Turbowentylacja jest na dachu podłączona do szybu wentylacyjnego (taka długa rura zakończona takim obracającym się wiatraczkiem) wentylacja jest w kuchni i łazience. W zimę w mieszkaniu mam 27 stopni z kolei w pokoju mam z 25. 

 

Sądzę że grzyb wychodzi z podłogi gdyż te panele mają 10 lat

W zimę pleśni nie miałem na łóżku. Dopiero zaczęło się to w maju-czerwcu

Odkąd gdy malowałem pokój rok temu do dziś na ścianach nie ma wogole pleśni. Tylko na spodzie łóżka się pokazała 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam panele trzynastoletnie i nie mam pleśni, bo mam sprawną wentylację...

 

Zarodniki pleśni "fruwają" wszędzie i gdy tylko najdą dla siebie odpowiednie warunki, tam się rozwijają...

 

Musisz zmienić położenie łóżka... zapewnić swobodny przewiew powietrza pod nim i za nim...

 

https://allegro.pl/oferta/osuszacz-powietrza-pochlaniacz-wilgoci-berdsen-70w-7410069627

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podstawie deseczki żeby łóżko nie dotykało bezpośrednio ściany aby był przelot powietrza, ten osuszacz też raczej zakupię.

Ale co teraz zrobić teraz z płytą tego łóżka? Są jakieś środki, farby żeby to usunąć? Czy jestem zmuszony spróbować ją wymienić na nowa

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warunki są korzystne dla... grzybów... mniej korzystne dla Ciebie...

 

Płytę można próbować ratować jakimś środkiem przeciwgrzybicznym - umyć, wysuszyć... Najprościej będzie wymienić na nową i nie dopuścić do sytuacji korzystnej dla rozwoju pleśni - suszyć, grzać, wentylować, wilgotnej pościeli nie chować...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkąd zobaczyłem pleśń to nawet po usunięciu pleśni będę się bać chować pościel. Czy środek Savo będzie dobry? Czy tylko nadaje się do ścian? Ostatnio widziałem w sklepie farbę do drewna Sadolin chroniąca przed grzybami ale nie wiem czy mogę jej użyć bo ona raczej jest na zewnątrz.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj naprawdę niewielki ma wpływ dziurek wentylacyjnych... skrzynia na pościel nie jest zamykana hermetycznie... Sprawa jest w wentylacji, rozkładzie temperatur w krytycznych miejscach i kumulowania się wilgoci w najzimniejszych miejscach, ale na tyle ciepłych, że zalążki grzybów robią orgię i się rozmnażają...

Pleśnie są uciążliwe, ale również i niebezpieczne, doprowadzają do powstawania różnych chorób i alergii...  Wiem, że każdy liczy pieniądze, ale... może okazać się, że TANIEJ wyjdzie grzanie/dogrzewanie tą instalacją centralnego ogrzewania, niż, za jakiś czas, wydawanie kasy na lekarzy i lekarstwa dla niedomagającej rodziny...

 

A tak nawiasem mówiąc co masz na myśli pisząc:

Dnia 14.07.2020 o 13:20, Kuba2727 napisał:

centralne ogrzewanie elektryczne

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Kuba2727 napisał:

U góry jest gąbka i łóżko 

Która uszczelnia, żeby powietrze przepływało musi gdzieś wchodzić i wychodzić na różnych wysokościach. 

1 godzinę temu, Kuba2727 napisał:

Zapytałem znajomego i powiedział mi żeby zmyć ten nalot i pomalować bejcą do drewna. Czy to dobry pomysł?

Bejca ta z wodą, skoczy wilgotność, a to pożywka dla pleśni.

Chemia też niestety szkodliwa, najlepsze to ocet, albo sok z cytryny do neutralizacji. 

Pomalować raczej od dolnej strony, są bezpieczniejsze farby do zabawek dla dzieci. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ocet to też woda (90%), sok z cytryny to w absolutnej większości też woda...

Takie działanie jest na teraz, na zahamowanie wzrostu pleśni...

 

Otwory w obudowie skrzyni na pościel niewiele dadzą, bo jak ułożysz pościel w tej skrzyni, to wypełnisz ją niemal w całości i o cyrkulacji powietrza możesz zapomnieć, niestety...

Musiałbyś elementy pościeli układać na jakichś rusztach, podobnie jak deski do suszenia...

 

Wyjściem - jedynym zresztą - jest sprawienie, żeby WENTYLACJA hulała w całym mieszkaniu, odsunięcie łóżka spod okna, niezastawiania niczym tej północnej ściany (można dopuścić  jakąś etażerkę, stolik...).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No usprawnienię wentylację ale chciałbym usunąć nalot i zapach. Mogę pomalować bejcą i rozkręcić łóżko aby ta część stała na dworzu na słońcu. A mogę kupić farba akrylową?

Co polecacie kupić bo będę dziś w Castoramie

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nalot powinno się potraktować jakimś środkiem grzybobójczym, dopiero po jego wyschnięciu, czyli zakończeniu jego trucicielskiej działalności (żeby jak najmniej zarodników się rozsiewało) zmieść, wymyć chociażby jakimś detergentem, to samo ze ścianą należy zrobić...

Malowanie bejcą, czy farbą akrylową nic nie da... Łóżko po myciu dobrze wysusz...

Zapach... z tym może być gorzej... może pokój z otwartym schowkiem na pościel powinno się ozonatorem potraktować - pożyczonym, albo kupionym... ozonem czyści się klimatyzację, wybija zarazki i - podobno - wirusy... powinno pomóc...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściany mam czyste.

W sklepie polecono mi lakierobejce.

Jutro mogę na początku potraktować płytę środkiem grzybobójczym do ścian poczekać na dworzu aż wyschnie i nałożyć lakierobejce

Lakierobejca to Altax do wnętrz

  • Haha 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Kuba2727 napisał:

W sklepie polecono mi lakierobejce.

Powinni polecić taką z nanocząstkami srebra... podobno zabija zarazki i jest - chyba - najdroższa... i taką warto sprzedać...

A klient ją kupi, bo - podobno - ta farba cuda działa...

 

Coś musiało spowodować sytuację, że grzyb właśnie tam się usadowił... stawiam na niedosuszanie ścian i podłogi przez oszczędności na ogrzewaniu elektrycznym...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że mieszkanie 10 lat temu miało problemy z grzybem i wilgocią. Ten pokój miał cały czarny sufit. W ramach reklamacji deweloper postawił nam komin i kupiliśmy kominek dzięki kominkowi grzyb z sufitów zniknął. Tylko pozostał w podłodze która będę wymieniał całkowicie 

  • Zmieszany 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kuba2727 napisał:

Podłoga dziś będzie już wymieniona na nową. Łóżko wymyłem środkiem grzybobójczym do ścian, jak wyschnie nałożę lakierobejce i będzie do wieczora suszyć się na słońcu. Rozważam zakup ozonatora 

dziś będzie już wymieniona na nową :zalamka:

Podłoże też trzeba odgrzybić, wysuszyć i dopiero wtedy kłaść nową!!!

 

Grzyba nie nakryjesz... on wylezie szybciej, niż Ci się wydaje...

1 godzinę temu, Kuba2727 napisał:

Tylko pozostał w podłodze która będę wymieniał całkowicie 

Razem z wylewką?  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Kuba2727 napisał:

Pod podłogą wylewka była sucha

Jak sprawdzałeś tą "suchość"?

 

Pod tą białą cieniutką gąbką jest wylewka pełna grzyba - jego zarodników... gąbka/podkład może wody nie przepuści, ale grzyb da sobie radę...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Kuba2727 napisał:

Pod podłogą wylewka była sucha, pod panele użyłem gąbki/podkładu firmy Diall Aquastop

Pod starą podłogą była tylko biała cieniutka gąbka 

A zapomniałeś o folii.:icon_mrgreen:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...

Brak folii paroizolacyjnej pod panelami w dość szybkim czasie może spowodować pojawienie się problemu z pleśnią ponownie.

Sam podkład nie rozwiąże problemu.

Folia paroizolacyjna to izolacja przeciwwilgociowa. Układa się ją bezpośrednio na podłożu, a na nią dopiero podkład i panele.  Tylko w ten sposób można ochronić posadzkę przed wchłanianiem wilgoci z podłoża.

 

Przed montażem trzeba sprawdzić wilgotność betonu (miernik wilgoci można kupić lub wypożyczyć) i jeśli trzeba osuszyć go, a nowe panele aklimatyzować w suchym już pomieszczeniu min 24 h.

 

Oczywiście zapewnienie skutecznej wentylacji jest tu najważniejsze.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chyba jest tak, że wnętrze słupka nasiąka wodą, jeśli woda nie wyparuje, tow czasie mrozu zamarza, zwiększając swoją objętość, rozpychając formę, rozrywa ją.  
    • to wszystko jest na zalinkowanej stronie. W dachu jest 15cm styropianu, ściany są metalowe, tam też jest styropian. Mi styropian w niczym nie przeszkadza. Temat dachu wstępnie konsultowałem z wykonawcą PV - lepiej dach z nachylenie 10-15 stopni niż płaski i konstrukcja na stelażach. Ppoż - oczywiście. Co do wysokości to jeszcze nie wiem, ale i tak planowałem budynek wyższy niż niższy - ze względu na sporą ilość produkowaego ciepła..   Wentylacja - wstępnie myślałem nad jakimś systemem filtrów na wejściu i bardzo dużym przepływem powietrza. Dodatkowo pewnie klima dużej mocy do pomocy w największe upały...ale to wszystko wyjdzie w praniu, jak pomieszczenie będzie się zapełniać sprzętem... Rysiu - możesz coś podpowiedzieć? W tematach wentylacyjnych zawsze się kłócę z bratem - bo on ma wizje, że robimy huragan w pomieszczeniu i klima nie jest potrzebna. Ja zawsze mu wbijam do łba, że bez klimy, przy takiej ilości sprzętu to sprzęt się usmaży....zawsze kończy się kłótnią aha, kłótnia między innymi dlatego, że on chciałby to zrobić jak najtaniej - tak w robocie jak i potem koszty utrzymania - natomiast z mojego skromnego w tej materii doświadczenia wiem, że nie ma co żałować na takich sprawach...wolę doliczyć do zużycia pobór z klimy i jej koszt i miec spokój, niż z niepokojem patrzeć na temperatury wewnątrz tym bardziej, że zdarzało mi się pracować w serwerowni gdzie były własnie takie ekstremalne temperatury - koszmar...
    • Jednak firma Joniec autoryzuje takie takie rozwiązania, bez względu na to co Ci w duszy gra. Choć w tym przypadku bez przęseł z innego materiału, ale całkiem spokojnie można by takie zabudować wykonując szersze słupki. Tu się z Tobą w całej rozciągłości nie zgodzę, bo jak widać na filmie przy zastosowaniu takiej ilości tego kleju, raczej mało prawdopodobne będzie uzyskanie absolutnej szczelności między modułami. A do tego coś mi się wydaje że sam materiał z którego wykonane są te bloczki jest całkowicie przesiąkliwy i każda woda nawet gdyby były szczelne fugi zawsze przez niego przejdzie. Tu może to potwierdzić lub zaprzeczyć przedstawiciel firmy. Być może też firma zaleca wykonanie w takich łaczeniach otworów drenażowych. Nie wiem, nie wgłębiałem się  całościowo w zalecenia wykonania takiej budowli. Pękania nie powodują jakieś większe zamarzające zastoiny wody bo to występuje na pionowych powierzchniach z których woda z łatwością może ściec. Najgorsze są takie wąziutkie szczeliny w których woda siłą napięcia powierzchniowego utrzymuje się jakiś czas a w tym czasie akurat temperatura szybko spada poniżej zera.  Pewnie żeby nastąpiło pęknięcie potrzebne jest jeszcze do tego sytuacja w której sam pustak nasiąknięty wodą jest już wcześniej zamarznięty. No nie wiem, tak mi się wydaje i tak to sobie tłumaczę. Przykład z rynną może nie był najlepiej odwzorowującym zjawisko pękania tych modułów, bo to przestrzeń otwarta, a nie jakaś szczelinka, ale mniej więcej tak to działa jak uwzględnimy to że w rynnie następuje nawarstwianie się wielu warstwa zamarzającej wody która bezustannie nacieka z dachu.
    • Witam, posiadam na sprzedaż trochę kształtek Tweetop zalegających w piwnicy.   Kolano 900  zaprasowywano-nakrętne GW 20x1/2'' sztuk 13 Złączka zaprasowywano-wkrętna GZ 20x1/2" sztuk 31 Złączka zaprasowywano-wkrętna GZ 16x1/2" sztuk 41 Trójnik zaprasowywany redukcyjny 18x16x16  sztuk 20 Trójnik zaprasowywany redukcyjny  20x16x20 sztuk 4 Zawór kulowy  z filtrem 1/2"  perfekt sztuk 8 Złączka zaprasowywana prosta 16x16 sztuk 9 Kolano 900 zaprasowywane równoprzelotowe 16x16 sztuk 13 Kolano 900 zaprasowywane równoprzelotowe  20x20 sztuk 4 Kolano z łapkami 16x1/2" sztuk 10 Redukcja 20x16 sztuk 7 Kolano 900  zaprasowywano-nakrętne GZ 20x1/2" sztuk 4 Kolano 900  zaprasowywano-nakrętne GZ 16x1/2" sztuk 5 MUFA ŁĄCZĄCA M10 G Z PRZELOTOWYM GWINTEM WEWNĘTRZNYM sztuk 47  
    • na płaski dach  daja na stelażach, przy większej powierzchni może być dach szedowy pod odpowiednim kątem. Ale chyba stelaże sa tańsze.. Wydaje się, że to dobry budynek pod twoje potrzeby. A płaski dach pozwala na łatwy montaż PV i utrzymanie w czystości. W sumie to ma być tylko obudowa dla technologii. Zadbałbym najwyżej o odpowiednie p.poż i w miarę solidną elewację, może blacha? I zamiast styropianu - wełna jako wypełnienie ścian zewn.  Aha - izolacja dachu termiczna - bo skoro serwery, to chyba będzie tam ciepło,  co w lecie może sprawić kłopot przy płaskim dachu. Są też jakieś normy wysokości w pomieszczeniach technologicznych - nie wiem, sprawdź - może to być min 3.30m. Ale to pewnie wiesz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...