Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Taras drewniany - krok po kroku


Recommended Posts

Taras drewniany jest bardzo łatwy do wykonania. W zależności od jego kształtu i różnicy poziomów pomiędzy posadzką na parterze a planowaną nawierzchnią tarasu, można go wykonać na wiele sposobów. Jeżeli różnica ta jest duża, taras projektuje się na słupach, które wynoszą ponad poziom terenu nośny rusz z belek. Jeśli jest ona mała - ruszt układa się na bloczkach lub słupkach betonowych.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/1352-taras-drewniany-krok-po-kroku

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dość dużo bzdur niestety. Przybijanie desek gwoździem - gratuluję pomysłu, tarasy należy bezwzględnie mocować na wkrętach nierdzewnych. Najlepiej aby cała konstrukcja była kręcona nierdzewnymi wkrętami. Na zdjęciach (nie jest to zaznaczone?) wygląda jakby jakieś "szlachetniejsze" drewno (twardsze) było mocowane do legarów sosna/świerk? - a to b. poważny błąd. Trzeci błąd lub niedopowiedzenie to rozstaw legarów i sugerowanie szerszego rozstawu legarów (by nie robić tylu fundamentów) - oszczędność czasu (i niewielkich kosztów) prac betonowych w całości i z nawiazka zje wiele większy koszt grubych egarów a przede wszystkim deski! Te 3 błędy najczęściej spowodują, ze taras nadaje się do generalnego remontu lub wprost budowy na nowo (deski powyrywa z legarów i poskręca w tzw. "śmigła", wkręty nie nierdzewne (ocynkowane) lub gwoździe skorodują i wybarwią drewno, a po dużo krótszym od spodziewanego czasu życia tarasu przeżre wkręty rdza. Są zastosowania i rodzaje drewna, które wymagają wprost stosowania stali kwasoodpornej. Ponadto istnieje rozwiązanie wykluczające prace betonowe, szybkie tanie i dostępne - wkręcane kotwy fundamentowe z tworzywa, bez nazw żeby ktoś nie pomyślał, że to reklama.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesiące temu...
Dnia 1.07.2020 o 00:24, Gość TB napisał:

Dość dużo bzdur niestety. Przybijanie desek gwoździem - gratuluję pomysłu, tarasy należy bezwzględnie mocować na wkrętach nierdzewnych. Najlepiej aby cała konstrukcja była kręcona nierdzewnymi wkrętami. Na zdjęciach (nie jest to zaznaczone?) wygląda jakby jakieś "szlachetniejsze" drewno (twardsze) było mocowane do legarów sosna/świerk? - a to b. poważny błąd. Trzeci błąd lub niedopowiedzenie to rozstaw legarów i sugerowanie szerszego rozstawu legarów (by nie robić tylu fundamentów) - oszczędność czasu (i niewielkich kosztów) prac betonowych w całości i z nawiazka zje wiele większy koszt grubych egarów a przede wszystkim deski! Te 3 błędy najczęściej spowodują, ze taras nadaje się do generalnego remontu lub wprost budowy na nowo (deski powyrywa z legarów i poskręca w tzw. "śmigła", wkręty nie nierdzewne (ocynkowane) lub gwoździe skorodują i wybarwią drewno, a po dużo krótszym od spodziewanego czasu życia tarasu przeżre wkręty rdza. Są zastosowania i rodzaje drewna, które wymagają wprost stosowania stali kwasoodpornej. Ponadto istnieje rozwiązanie wykluczające prace betonowe, szybkie tanie i dostępne - wkręcane kotwy fundamentowe z tworzywa, bez nazw żeby ktoś nie pomyślał, że to reklama.

Kiedyś deskowanie pełne do krokwi przybijano gwoździami i nikt nie mówił, że to poroniony pomysł. A taka połać pracowała bardziej niż tarasik, po którym zima nikt nie chodził.

Pewno, że można np. tak. Chociaż to nie drewno i tu gwoździa raczej nie wbijemy :)397361-c851-1100x0-sc2x04_ekoteak-wykoan

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Jak już ułożycie drewniany taras, możliwe, że zabezpieczycie go drewnianą balustradą. Na tym filmie jest kilka klatek z malowania takiej balustrady. Temat wiodący to drewniany płot/ogrodzenie i jego budowa wraz z pomalowaniem, ale przecież to nic innego, jak balustrada w większym formacie. :)

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie ma być wpuszczana w ziemię, a teren przed wykonaniem ogrodzenia winien być wyrównany. Jeśli chciałeś, by fachowcy robili za spychacze, trzeba było się z nimi umówić. Ja nie słyszałem, żeby w zakres wykonania płotu wchodziło również równanie terenu.   PS. A fachowców od ogrodzenia trzeba pilnować. Moja sąsiadka nie pilnowała, to jej "zjechali" z granicy działki prawie metr. Na jej stronę. Czyli moja działka się powiększyła. Wściekła jest za to na mnie, ale co ja winien? Mnie też nie było.  
    • Te obrzeża są tak delikatne, że wystarczy je puścić z 5 cm na ziemię i są w dwóch kawałkach. Nie ma potrzeby ich wkopywać w ziemię, ale lepiej dla nich żeby nie były w powietrzu. A fachowiec co chce to mówi, tak zrobił, bo mu tak pasowało. Po co w ogóle ogrodzenie jak gadzina przechodzi gdzie chce. Kot i tak takie ogrodzenie przeskoczy bez problemu, ale po co się ma wysilać, jak przechodzi sobie pod płotem. Dlatego ja żadnego fachowca nie zostawie samopas, bo nawet w linii prostej nie umie ogrodzenia zrobić. Teraz już po ptakach. Fachowcy od okien skończyli kiedyś u mnie o 23:30 w sobotę i jak trzeba było poprawić, to poprawił i skończył o 23:45. Ale to byli ludzie z polecenia od samego vice prezesa. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Witam mam pytanie. W ostatnim czasie zostało wykonane u mnie ogrodzenie panelowe z podmurówką z płyty. Zostało zrobione to pod moją nieobecność i mam wątpliwości co do fachowości usługi. Mianowicie mogę się mylić ale wydaje mi się iż ta płyta powinna być trochę wpuszczona w ziemię nie wsadzona tylko w osadzenia słupków. Sąsiad ma teren podniesiony i trawę z rolki dzięki czemu woda spływa do mnie, do tego koty bez problemu przechodzą na moją stronę korzystając z luk i mają u mnie wychodek na działce. Fachowiec stwierdził że się nie wpuszczą podmurówki w ziemię tylko teraz trzeba na wieźć ziemi i zasypać luki. Jak wygląda to okiem fachowców dodam jeszcze że panele nie są w linii tylko jak leciało 
    • Witam Panowie mam do Was pytanie, otóż w miejscach gdzie mam ustawione meble, podłoga opadła mi o 1-2mm, a gdzie nigdzie nawet 3-4mm. Winny jest podkład zastosowany przez Pana który układał mi panele w domu, mianowicie jest to ta bardzo męka pianka z folią 3mm + panele 12mm weninger. Pomimo że panele w miejscach gdzie stoją meble opadły względem zamontowanych listew przypodłogowych i powstały nieładne szpary to do tego idąc w niektórych miejscach panele cały czas strzelają. Niestety zaufałem fachowcowi i teraz jest zrobione jak jest - niestety. jeżeli chodzi o to strzelanie paneli to się do tego przyzwyczaję, gorzej wyglądają te szpary między panelami a listwa przypodłogową (zdjęcia w załączniku). Chciałbym się Was poradzić czy mogę jakoś te szpary wypełnić ? np. czy mogę łączenia między podłogą a listwą przypodłogową wypełnić warstwą białego silikonu ? Czy takie rozwiązanie nie kolidowało by z uszkodzeniem paneli w dłuższej perspektywie czasu ? Bo czytałem ze jest to podłoga pływająca i panele zimą/latem mogą się rozszerzać i kurczyć, chociaż jest to mieszkanie w bloku na trzecim piętrze i tutaj raczej temperatura jest stała. Tak czy siak wolałbym dopytać kogoś kto się na tym zna. Także wszystkim dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu.. Pozdrawiam. https://zapodaj.net/42853a5255aa9.jpg.html https://zapodaj.net/d5dd70fb56308.jpg.html https://zapodaj.net/d9055ff23cd73.jpg.html https://zapodaj.net/4a1d807c30086.jpg.html
    • Więc zerknij jaka pracownia projektowa go opracowała, a następnie wyszukaj ją w internecie. Większość pracowni na swojej stronie www podaje wykaz projektantów w poszczególnych okręgach, którzy są upoważnieni do wprowadzania zmian adaptacyjnych. Poszukaj jakiegoś blisko Ciebie, żeby był łatwy kontakt.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...