Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry,
szukam pomocy: jaki sposób jest najskuteczniejszy na izolację podłogi tarasu.
Została wykonana dobudówka 1 kondygnacyjna do istniejącego 2-u kondygnacyjnego budynku. Dach dobudówki wykorzystano jako taras. Dach dobudówki - podłoga tarasu została wykonana w sposób kolejny: strop, styropian (miękki...) folia budowlana, papa (starego typu) wylewka ok. 10cm. Problem tkwi w tym, że ciągle przecieka. Na dzień dzisiejszy wylewka jest do całkowitej wymiany, ponieważ beton już zaczął kruszyć się i łamać. Dodam, że (chociaż nie ma czym się chwalić, ale po prostu chciałbym przedstawić jak wygląda sytuacja) dobudówka została wykonana 13 lat temu i w ciągu tych lat płytki były wymieniane ok. 7 razy. Za każdym razem majster zapewniał, że wykonał taką izolację, która przetrwa lata. Ilość wymiany płytek świadczy o tym, że to nie była prawda.
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc, doradzić w jaki sposób wykonać podłogę? Wiem, że nic nie jest wiecznie trwałe, ale żebym miał spokój chociaż na kilka ładnych lat. Dodatkowo taras nie jest zadaszony, ale domyślam się, że raczej należałoby zadaszyć chociaż jeśli jest jakieś wyjście chciałbym od tego odstąpić.
Za wszelką pomoc i doradztwo bardzo dziękuję.

Pozdrawiam,
Patryk

Link do komentarza

Z opisu wynika, że trzeba usunąć wszystkie warstwy do konstrukcji stropowej. Następnie ułożyć kolejno:

- betonową warstwę spadkową

- izolację przeciwwodną np. 2x papa termozgrzewalna

- izolację termiczną z płyt XPS

- betonowa warstwę dociskową

- izolacje podpłytkową z zaprawy wodoszczelnej

- płytki ceramiczne klejone na pełną spoinę

- dostosowanie obróbek brzegowych zapewniających spływ.

To wariant podstawowy - alternatywnie stosowane są firmowe rozwiązania systemowe z użyciem materiałów specjalnych.

 

 

Link do komentarza

Tak jak napisał Cezary - trzeba usunąć wszystko do stropu.

 

Wejście na taras masz ze starszej części budynku? (może fotkę wrzuć?) Jak narażony jest na słońce ten taras?

Ograniczeniem grubości warstw wymienionych w poście przedmówcy, może być próg drzwi tarasowych.

Ale każda z tych warstw jest niezbędna.

 

Jeśli będzie brakować dwóch, trzech centymetrów, pomyśl o wykończeniu nie płytkami, tylko warstwą żywicy.

Przy rezygnacji z płytek ceramicznych - które, ze względu na nasz klimat, mogą przynosić "niespodzianki" - możesz o te dwa cm zwiększyć warstwę izolacji termicznej - odczujesz to w pomieszczeniach pod tarasem.

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

jak wcześnie wspomniano, należałoby wykonać nowe warstwy, użyć styropianu XPS oraz nową warstwę dociskową spadkową (np. z weber.floor RAPID lub 1000 PLUS). Następnie ważnym pytaniem jest, co ma być wykończeniem finalnym? Jest kilka opcji:

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu. :) 
Pozdrawiamy!

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...