Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Adam Patologia

Jakiej wielkosci okna mogę wliczyc w metraż malowania

Recommended Posts

Witam mam pytanie, robie sobie fuchy i nie bardzo sie orjentuje w jakim przypadku moge wliczyc sobie okno(balkon) w metraż malowania? Czy jesli przed malowaniem musze umyć sciany, sufit z tłuszczu to czy moge to tez policzyc i jaką stawkę mam policzyć? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KNR 4-01 ale w papierze, czytaj opisy do robót, nie same pozycje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Adam Patologia napisał:

Witam mam pytanie, robie sobie fuchy i nie bardzo sie orjentuje w jakim przypadku moge wliczyc sobie okno(balkon) w metraż malowania? Czy jesli przed malowaniem musze umyć sciany, sufit z tłuszczu to czy moge to tez policzyc i jaką stawkę mam policzyć? 

 

Jeżeli to Ty będziesz zabezpieczał okno czy drzwi balkonowe przed malowaniem to w zasadzie fachowcy tej powierzchni nie odliczają bo jak twierdzą tracą tyle samo a może więcej czasu na zabezpieczenie okien niż na czasie w którym by pomalowali tą powierzchnię.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, mhtyl napisał:

Jeżeli to Ty będziesz zabezpieczał okno czy drzwi balkonowe przed malowaniem to w zasadzie fachowcy tej powierzchni nie odliczają bo jak twierdzą tracą tyle samo a może więcej czasu na zabezpieczenie okien niż na czasie w którym by pomalowali tą powierzchnię.

Dziękuję za informacje. Mógł by mi pan(ktoś kto czyta powiedzieć jak liczyc i jakie stawki mozna mowic za przygotowanie? (mówię tutaj o zabezpieczeniu, mycie ścian. Z góry dziękuję. 

 

IMG_20200517_134630.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Adam Patologia napisał:

Mógł by mi pan(ktoś kto czyta powiedzieć jak liczyc i jakie stawki mozna mowic za przygotowanie? (mówię tutaj o zabezpieczeniu, mycie ścian. Z góry dziękuję. 

W zasadzie to stawki wykonawcy podawaj za m2 i tak np za malowanie jednokrotne farbą emulsyjną czy lateksową ceny wahają się od 5 zł do 20 zł, średnia cena to 9,5 zł, za malowanie dwukrotnie  od 8 zł do 20 zł średnia cena to 12,5 zł, jest w tym wliczone mycie i gruntowanie i zabezpieczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wpuszczając zimne powietrze pomiędzy izolację a ścianę, tracisz izolację jest tylko atrapą. Mylisz dwie wentylacje. To styropian ryflowany. 
    • @animus i @aru   To tak krótko, bo czytałem o tym jaieś 10 lat temu i trudno znaleźć w necie:   W USA ocieplano domy z drewna styropianem przez wiele lat. Okazało się, że wiele z nich zagrzybiało, bo wilgoć z wewnątrz, ale i z zewnątrz - - która dostała się miey bale a styropian - powodowała grzyba. Mimo tam jakichś izolacji przeciwwodnych.  I mimo stosowania technologii opracowanych przez wielkie firmy.   Więc zaczęli stosować styropian frezowany ( z takimi rowkami pionowymi od wewnetrznej strony - czyli między balem a styropianem) w połaczeniu z nawiewem powietrza u dołu i wywiewem pod okapem. Bo to były domy głównie parterowe.   Potem przeczytałem o metodzie firmy Knauf - która tez, już nie do domow drewnianych, ale zwyklych wysokich budynków  - stosowała pustke powietrzna wentylowaną między murem a ociepleniem (na wierzchu były płyty elewacyjne) - z nawiewami powietrza dość znacznymi bo 10x10 cm.  No i wywiewami u góry.   Szukalem teraz i nie znalazłem - być może się wycofali z tego, a być może dotyczyło to styropianu, a teraz stosują wełnę i ta szczelina jest teraz między wełną a elewacją.   Tak to wygląda ogolnie.   Były zasrtrzeżenia, że przecież jak sie wpuści to powietrze z zewnątrz, i wypuści górą, to się ściane oziębi. Odpowiedź na to była taka, że to nie jest wentylacja, że hula wiatr, tylko pozwolenie na wolne uchodzenie tej pary, ktora przedostanie sie z wewnątrz - na zewnątrz ściany - by zamiast przechodzila  przez wełnę (bo przez styropian to prawie wogole nie przechodzi) i częściowo ją zawilgacała - od razu była usuwana z tej części ciepłej ściany. Czyli wyparowała w gorę przy minimalnym ruchu powietrza z dołu do gory w wąskiej szczelinie wentylacyjnej. I nie na metr szerokiej, animus, tylko właśnie minimalnej - kilku cm. Wtedy te straty ciepła miały być porównywalne ze stratami, jakie czyni wilgoć pozostająca jednak w wełnie (czyli obniżająca jej własności) w części strefy zimnej.   Reasumując - ja np. bym preferwał  ocieplenie z wełną od zewnątrz -  z taką szczeliną wentylacyjną między wełną a drewnem . Na pewno przy styropianie, ale przy wełnie też. Tak bym zrobił dla siebie!  Dla obcych - robiąc dla nich (ale zastrzegam - to hipotetycznie, bo nie wykonuję takich usług) -  dalbym do wyboru - bo zwykle tzw uznane metody preferują ta szczelinę od zewnętrznej strony wełny mineralnej. A jeśli uznane metody tak preferują - to z punktu odpowiedzialności prawnej (żeby nie narazić się na kłopoty) - lepiej tak zrobić. Co nie znaczy, że tak jest korzystniej. I od razu zastrzegam - nie upieram się, jak jest lepiej. Ale dla siebie wybrałym, jak napisałem - mimo, że jest to trudniej wybudować.    Myślę, że dokładnie wyjaśniłem, o co chodzi - więc jak chcecie, to poczytajcie, zanim skrytykujecie         
    • Jest kilka pytań.. czy cała działka to grunt klasy III? Przy jakiej drodze w takim razie położna jest działka ? 
    • Dzień dobry. Prawidłowa konstrukcja opiera się na wykonaniu rusztu drewnianego składającego się z: * kontrłaty o wymiarach: 25x50 lub 40x50 (w zalężności od kąta nachylenia dachu i długości połaci) * łaty o wymiarach: 40x50 lub 40x60 (w zależności od rozstawu krokwi) Drewno powinno być zaimpregnowane, co najmniej kl. II. Kontrłaty służą do mocowania membrany dachowej do krokwi. Do łat mocowane są bezpośrednio arkusze blachodachówki.     Na ogół łata nr 1 musi być wyższa od pozostałych o ok. 1,50 do 2,00 cm, gdyż w tym miejscu blachodachówka wyższe przetłoczenie. W przypadku mocowania arkusza przed przetłoczeniem pierwsza łata pozostaje taka sama jak pozostałe. Zastosowanie kontrałat i łat gwarantuje uzyskanie, koniecznej dla prawidłowego funkcjonowania połaci, pustki powietrznej, poprzez którą odprowadzana jest para wodna (wilogoć) pochodząca wnętrza obiektu.
    • Temat stary więc zapytam czy potrzebuje Pan jeszcze pomocy czy nie? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...