Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Instalacja fotowoltaiczna w smart domu, czyli własny prąd


Recommended Posts

Smart dom bez energii elektrycznej nie istnieje. A ponieważ ceny prądu idą w górę, jego konsumenci zaczynają szukać oszczędności. Sposobem na obniżenie rachunków jest montaż instalacji fotowoltaicznej, która właścicielom domów jednorodzinnych umożliwia samodzielną produkcję prądu. Atrakcyjność tego rozwiązania wzrasta, gdy na fotowoltaikę można dostać jakąś dopłatę - np. taką, jaka przysługuje obecnie w ramach rządowego programu Mój prąd.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kolektory-sloneczne-i-fotowoltaika/a/90971-instalacja-fotowoltaiczna-w-smart-domu-czyli-wlasny-prad

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Wszystko super tylko dużo za dużo za takie zabawki
Koszty instalacji ich koszt utrzymania, ewentualnych napraw są na tyle wysokie że nie zwrócą sie przeciętnej rodzinie w zasadzie nigdy... Zwrot kosztu całości może nastąpić po kilkunastu latach, kiedy instalacja będzie już tak stara że niebawem będzie nadawała się do wymiany. Poza tym jej sprawność też z roku na rok maleje a po kilkunastu latach jest już w rzeczywistości skromna:) I niech mi nikt nie mówi o jakiejś ekologii i takich tam bo normalna rodzina nie ma nadstaw kasy by ładować w nowinki a nie w wykształcenie dzieci np. :)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie koszty utrzymania? Nawet jeśli założymy że po 10 latach musieliśmy wymienić falownik to i tak jesteśmy już na plusie. Oczywiście sprawność paneli z czasem spada ale ceny prądu też nie stoją w miejscu. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przecież od dawna tak jest, znaczy od kilkudziesięciu lat. Bez jakichkolwiek zezwoleń. Tylko na zgłoszenie. Jeszcze przed Palikotem tak było.   Ale nikt nie dodaje, że do zgłoszenia trzeba dołączyć praktycznie te same rysunki, projekty i załączniki jak do pozwolenia na budowę. I kółko się zamyka. Znam te sprawy od lat 70-tych ubiegłego wieku, bo wtedy wżeniłem się w rodzinę projektantów budowlańców. Rzeczywiście, zwiększa się tylko ilość wymaganych załączników. No i ilość egzemplarzy projektu. Kiedyś wystarczało trzy. Teraz to już nie wiem, ale dwadzieścia lat temu były obowiązkowe cztery.
    • Czy jest jakiś sposób na usunięcie rozlanego preparatu do gruntowania? Dodatm tylko, że jest dłuższy czas już na dachu i pojawiły się plamy.
    • Szczerze mówiąc to od początku obawiam się kolejnego bubla w przepisach. Na razie mamy dużo szumu, konkretów brak. Nawet nie wiadomo co właściwie oznacza "do 70 m2". Powierzchni czego? Zabudowy, użytkowej, a może jeszcze czegoś innego? Od kilkudziesięciu lat coraz bardziej utrudnia się rozpoczęcie budowy. Wbrew rozmaitym deklaracjom liczba wymaganych dokumentów, w tym uzgodnień, opinii itp. jako załączników do właściwego projektu ciągle rośnie. We wrześniu wejdą w życie następne przepisy i wymóg przygotowania tzw. projektu technicznego.  Na razie zamiast upraszczać istniejące procedury i część z nich likwidować - tworzy się kolejne.  Osobiście to jestem zdania, że powinna być dozwolona budowa bez jakichkolwiek zezwoleń dowolnego budynku, który swoim obszarem oddziaływania (zacienienie, hałas, emisja zanieczyszczeń itd.) nie wpływa na inne działki. 
    • O, angielskiego nie wymagają? Co to się na świecie porobiło... Kiedyś szukali ludzi do czyszczenia stawu i angielski był obowiązkowo.
    • Witam, Zarządca Nieruchomości zatrudni na pełen etat, osobę do technicznej obsługi budynków. Praca we Wrocławiu. Zakres obowiązków: - nadzór i kontrola nad usługami związanymi z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości, - nadzór nad dokumentacją techniczną i budowlaną nieruchomości, - określanie zakresu prac mających na celu bieżącą konserwację nieruchomości, w szczególności: zlecanie napraw budynku, jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych, - nadzór nad usuwaniem skutków awarii na nieruchomości, - budowanie pozytywnych relacji z Zarządami oraz mieszkańcami Wspólnot Wymagania: - wykształcenie techniczne/wyższe/licencjat, - doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku lub gotowość do jego nabycia, - samodzielność w działaniu, odpowiedzialność, dobra organizacja i umiejętność pracy pod presją, - bardzo dobra znajomość obsługi komputera MS Office, - prawo jazdy (możliwość korzystania z samochodu prywatnego do celów służbowych) Oferujemy: - pracę w dużej i stabilnej firmie - atrakcyjne warunki wynagrodzenia - możliwość rozwoju i zdobywania doświadczeń - pakiet świadczeń dodatkowych (m.in. prywatna opieka medyczna, Multisport)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...