Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

15 minut temu, mhtyl napisał:

On lubi zamęczać przeciwnika :) 

To prawda, drąży na maksa.:takaemotka:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem.  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Jeśli ułożę deski tak jak na pierwszym rysunku to deski w większości spoczywać będą na gruncie rodzimym ubitym. A jak na drugim rysunku to deski znajdujące się na czerwonym mogą osiąść. Tak mi się zdaje.

 

 

111.jpg

2222.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, dedert napisał:

To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem.  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść.

Nic tu nie ma osiadać, masz to zagęścić wodą, albo jak nie umiesz to ktoś mechanicznie.

Deski nawet na krzyż nic nie dadzą.

Belki coś by tam dały, w niektórych miejscach, ale nie deski.:bezradny:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dedert napisał:

To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem.  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Jeśli ułożę deski tak jak na pierwszym rysunku to deski w większości spoczywać będą na gruncie rodzimym ubitym. A jak na drugim rysunku to deski znajdujące się na czerwonym mogą osiąść. Tak mi się zdaje.

 

Szukasz dziury w całym. proste dla Ciebie bo ty wiesz o czym piszesz ale My niekoniecznie musimy podążać za tokiem twojego myślenia.

Ma być zagęszczone tak aby nic nie siadło. Przy zagęszczaniu polewaj piach wodą, wtedy ubity piach będzie twardy jak beton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam, przy ścianach  można oprzeć na fundamencie, pod kątem stawiając wypory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Belki pewnie jakieś się znajdą. Wszystko jasne, chodzi też o to że zasypuję piaskiem z gliną a wiadomo jak glina się zageszcza. Bardzo ciężko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, animus napisał:

Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę.  

:wallbash: Kufa, doradzałem mu kiedyś dla jaj, brał to doradzanie to na serio:zalamka:, teraz doradzam mu ja i TY na poważnie a on robi sobie jaja.:bezradny:

Co za ciężki typ, doradzamy mu jak ma być a on dale swoja tfurczosć wciska.

Mam nieodparte wrażenie że architektem/kierownikiem/wykonawcą a na końcu inwestorem jest nikt inny jak On sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, dedert napisał:

  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść.

Tam nie ma nic siadać, bo przecież tam będzie podłoga garażu.

 

29 minut temu, animus napisał:

Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę. 

Tak jest

11 godzin temu, dedert napisał:

Wszystko jasne, chodzi też o to że zasypuję piaskiem z gliną a wiadomo jak glina się zageszcza.

l

lejesz wode i warstwami po 30 cm zagęszczasz. Choc najlepiej samym piaskiem z wodą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja to zageszcze, mam zageszczarke spalinową, ale wiem jaka jest masa stropu i wydaje mi się że i tak będzie siadać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mogę bo będę jeszcze grzebał w gruncie a nie na na to czasu, chce szybko wylać strop. 

Przy okazji co sądzicie o folii kubelkowej na xps? Ja swoją zasypuje piaskiem bez kamieni w odległości ok 20 cm od folii a później mieszaniną gliny piasku i tego zo zostało po wykopach. Kubełkami w stronę xps. Zauważyłem że mimo xps to wolia zbija się w niego. Czytałem opinie że pod wpływem nacisku gruntu potrafi się wbić znacznie głębiej i że tak na prawdę to nie jest zbyt dobry materiał na ochronę xps. Jako hydroizolacji tego nie traktuje, bardziej jako ochrona xps przed uszkodzeniami oraz żeby wilgoc mogła jakoś uciekać góra (?) za listwę systemową. Czy są jakieś inne lepsze systemy na xpsa? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? 

 

 

IMG_20200625_172551.jpg

IMG_20200625_172607.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, dedert napisał:

W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? 

a ściany nie będziesz ocieplał - zostawisz tylko te bloczki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę, pozatym jeśli już to wydaje mi się że lepszy byłby doklejony xps niż gazobeton. A te pręty w murze potrzebne? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostałem od projektanta wstępy model ze zmienionym dachem ale nie do końca tego oczekiwałem. Połączył jak widać połacie (jeśli dobrze to nazywam) ale pomylił odległości pomiędzy stropami czyli zrobił 160 cm zamiast 130 cm i zrobił za wysoką ścianę kolankową domu do 115 cm. Liczyłem bardziej na 75 cm żeby budynek nie stracił na wyglądzie, teraz robi się grzyb. Lub na podwyższenie ścianki nad garażem. Oczywiście można by pewnie wydłużyć okap o dwie dachówki, ale nie wiem czy tak wolno. Chciałbym jednak ten wątek kontynuować w innym temacie i poszukać innych rozwiązań lub jakiegoś konstruktora, który mógłby to ogarnąć.

 

 

11.thumb.jpg.56deebf66a7ca17348d363e7e2e611b8.jpg

 

22.thumb.jpg.e056351274a6bde1e4f17c24bf4bdda4.jpg

 

33.thumb.jpg.42d8ef4428f9d9fd450fb1509859f194.jpg

 

44.thumb.jpg.d9db3b076f38fd08a963dae03a4e17bd.jpg

 

gora.thumb.jpg.2d6233cd29707c49ff4fb6e4f8f0761d.jpg

 

aa.thumb.jpg.3acfe28a73908b551f09a6716438cb91.jpg

 

bb.thumb.jpg.7640260794883e638c34b93ceffb4cd9.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.06.2020 o 17:29, dedert napisał:

W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? 

 

 

IMG_20200625_172551.jpg

IMG_20200625_172607.jpg

Pręty to sobie można wsadzić, bloczki też, robi się sztraby.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętacie jak ktoś mi tutaj proponował zamiast robić zakłady prętów to dać łączniki zbrojeniowe. Zapytałem firme Halfen o takie łączniki do prętów 16mm. Dostałem wycenę. Jeden łącznik MBT kosztuje po rabacie 138 zł, Potrzebowałbym 40 szt, razem 5500 zł. Fajnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dedert napisał:

Pamiętacie jak ktoś mi tutaj proponował zamiast robić zakłady prętów to dać łączniki zbrojeniowe. Zapytałem firme Halfen o takie łączniki do prętów 16mm. Dostałem wycenę. Jeden łącznik MBT kosztuje po rabacie 138 zł, Potrzebowałbym 40 szt, razem 5500 zł. Fajnie 

No to faktycznie, trochę ich poniosło z ta ceną.

O wiele taniej będziesz miał jakbyś udał sie do jakiegoś tokarza i dowiedział się ile wziąłby za wykonanie takich łączników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dużo zachodu. W sklepie żelaznym są nakrętki 6 kątne na 16mm o długości 10 cm po 2 zł. Może czymś takim połączyć? Prętów oczywiście nie będę gwintowac. Samo nałożenie tulejki pewnie za wiele nie da? 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kręcę teraz zbrojenie garażu a dokładnie słupy i widzę że jeszcze brakuje mi eLek. Jak poprawnie powinno być zrobione takie łączenie gdzie słup będzie wyciągnięty w ścianę kolankową i później kolejny wieneic. Oraz łączył się z wiencem stropu. Czy coś takiego jak na czerwono? 

 

 

IMG_20200702_150258.jpg

IMG_20200702_150341.jpg

  • Haha 1
  • Smutny 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, dedert napisał:

Chyba za dużo zachodu. W sklepie żelaznym są nakrętki 6 kątne na 16mm o długości 10 cm po 2 zł. Może czymś takim połączyć? Prętów oczywiście nie będę gwintowac. Samo nałożenie tulejki pewnie za wiele nie da? 

Są za krótkie aby mogły być dawane bez gwintowania prętów, a po drugie  pręta  16 nie włożysz w nakrętkę M16, jest za gruby.

4 godziny temu, dedert napisał:

Kręcę teraz zbrojenie garażu a dokładnie słupy i widzę że jeszcze brakuje mi eLek. Jak poprawnie powinno być zrobione takie łączenie gdzie słup będzie wyciągnięty w ścianę kolankową i później kolejny wieneic. Oraz łączył się z wiencem stropu. Czy coś takiego jak na czerwono? 

 

 

 

O zgrozo, przerwij to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dyskutowaliśmy tutaj kiedyś o konieczności stosowania poduszek pod wieniec wylewany na gazobetonie. A taką znalazłem informację na muratorze o podciągach:

Cytat

 

Zazwyczaj dla podciągów żelbetowych opartych na murze przy typowych obciążeniach oraz rozpiętościach głębokość oparcia wynosi 25 lub 38 cm, jeśli wysokość podciągu przekracza 60 cm. Niezależnie od wymiarów podciągu i obciążeń zaleca się, by głębokość oparcia belek była nie mniejsza niż 10 cm oraz nie mniejsza niż 1/3 wysokości podciągu.

Przy znacznych obciążeniach punktowych przekazywanych na murowane ściany podciągi opiera się na poduszkach betonowych lub trzech-czterech warstwach cegieł pełnych na zwykłej zaprawie cementowej lub cementowo-wapiennej.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, dedert napisał:

A taką znalazłem informację na muratorze o podciągach

To dobra wskazówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dedert napisał:

Czyli ironia rozumiem 

widzisz tam jakiś znaczny błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.07.2020 o 10:27, dedert napisał:

Tak jest poprawnie? :

Raczej odwrotnie :12_slight_smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.07.2020 o 11:40, zenek napisał:

To dobra wskazówka.

 

Dnia 9.07.2020 o 14:36, zenek napisał:

widzisz tam jakiś znaczny błąd?

 

19 minut temu, zenek napisał:

Raczej odwrotnie :12_slight_smile:

Kurde, co się dzieje???

 

zenek, może mniej lakonicznie... rozwiń po swojemu zagadnienie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś norma na minimalna/maksymalną otuline dla stropu? Chce zamówić liniowe dystanse i nie wiem czy wziąć 25mm czy 35mm. 

Strop pogrubiamy do 16 cm. Zbrojenie było przygotowane pod 14 cm wiec górne pręty przypodporowe będą miały o te 2 cm grubszą otuline. Czy w takim przypadku zwiększyć podkładki dystansowe do 35 mm? Wtedy góra i dół powinny mieć po 35mm.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pogrubienie stropu spowoduje zwiększenie jego ciężaru, potrzebne jest w takim wypadku nowe wyliczenie ilości i grubości zbrojenia.

 

PN-B-03264  minimalna grubości otuliny wynosi dla klasy ekspozycji
XO - 10 mm + 5-10 mm, XC - 15-25 mm + 5-10 mm, XD - 40 mm + 5-10 mm, XS - 40 mm + 5-10 mm 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka grubość stropu została zaproponowana przez konstruktora jak przedstawiłem sposób zbrojenia z projektu czyli kratka 12x12 cm, z prętów 12mm. I to nie pierwsza osoba która dziwiła się że w projekcie jest tylko 14cm pod takie zbrojenie bo ponoć powinno być 15-16cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, dedert napisał:

Taka grubość stropu została zaproponowana przez konstruktora 

I tego się trzymaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inna firma która ma łączniki zbrojeniowe podała cenę 67 zł. Także łączników nie zastosuje. A czy nie można tych prętów złączyć kawałkami rur w odcinkach np. 30 cm? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podobno wikliną można splatać....:scratching:

podobno wikliną można splatać...:scratching:

ewentualnie na kropelkę, o kowalu nie wspomnę....

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w monolicie dozbraja się ukośne tylko 4 zewnętrzne narożniki czy każdej płyty? Ja już dozbroilem każdej płyty ale zastanawiamy się czy potrzebnie:

 

ad15d617ab3e9bb9gen.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, od dwóch tygodni próbuję sobie jakoś racjonalnie wykalkulować, skąd bierze się powtarzana w internecie i wśród firm, z którymi się kontaktowałem średnia stawka wykonania sieci wodociągowej. Zamierzam zakupić działkę, która jest okolo 150m oddalona od asfaltowej drogi, przy której biegnie wodociąg. Ze wstępnych ustaleń wynika, że przy takiej odległości to nie będzie zwykle przyłącze tylko sieć. Ok, jak teraz oszacować jej zgrubny koszt? Ano wszelkie źródła mowią o stawkach rzędu 250-400zł/mb Skąd taka cena?! Rozumiem przy 20 metrach - około 5000zł za papiery/pozwolenia/odbiory plus 20 metrów przekopu (grosze), 20 metrów rury (paręset złoty), trochę piachu, może parę zgrzewów przy elektrooporowych złączach, dajmy też studzienkę za 1000zł. To nam daje 7-8k zł. Srednia metrowa faktycznie wychodzi 400zł Dlaczego jednak przy podawaniu takich widełek 250-400 nie wspomina się o długości sieci? Przecież przy 150 metrach papiery/pozwolenia itd to nadal okolo 5-6k zł natomiast 150 metrów rury nawet jakiejś drogiej to 4500, 4 dni pracy koparki 4000zł, piach, 100zł, 2 studzienki 2000zł, zgrzewanie, robota ludzi (4 dni przy układaniu plus latanie za papierami), jakis trójnik takie pier... 10000zł To daje nam 26600zł czyli 177zł za mb. Za 4 dni przy układaniu i zgrzewaniu niech sobie lata 3-4 gości, każdy dostanie po 300zł dniówki to jest 4800 za całosć i szef za latanie za papierami 5200. Proszę, naprostujcie moje oszacowanie. Czy 1200zł za 4 dni pracy dla pomocnika to mało? czy 5k dla szefa za ogarnięcie papierów to mało? Czy 4 dni na takie wykopki to mało? Czy 3-4 chłopa przy wykopie to mało? Do minimalnych 250zł za metr jeszcze mi sporo brakuje, a wydaje mi się, że liczę 'z górką'. Rozumiem, że może na cenę wpływać kwestia 'wejscia' w pas drogowy, czy przecisku itd, ale na razie to pomijamy, średnia cena jaka 'krąży' jest powtarzana jak mantra i nie pyta czy przecisk czy nie itd. Proszę, niech ktoś mi to uzasadni. Pozdrawiam serdecznie!
    • Można też skorzystać z informacji zawartych w artykule dedykowanym Ultrament.  https://budujemydom.pl/irbj/nowosci/91955-linia-produktow-do-budowy-tarasu-i-balkonu-od-ultrament I przyy okazji fotka z grupą produktów dedykowanych do tego typu prac.
    • Polecam ten artykuł: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/23005-adaptacja-poddasza-krok-po-kroku
    • A jakbyś mieszkała w bloku i sąsiedzi z budynku na przeciwko by Ci zaglądali do okna, to byś pytała czy to zgodne z prawem? Ze zdjęcia wynika, że masz tę altanę, co najmniej kilkanaście metrów od swoich okien.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...