Skocz do zawartości

Czym wypełnić ubytki między oknami a zewnętrzną ścianą


Recommended Posts

Bardzo proszę o pomoc i radę,co zrobić by rozwiązanie problemu było trwałe,szczelne i izolujące. Kilka lat temu wstawiono mi niewymiarowe okna i drzwi.Firma,która je wstawiła zbankrutowała,więc niczego się od nich nie dobije.Pianka uszczelniająca się utlenia,a więc nie ma już prawie żadnej izolacji.Byli u mnie już różni fachowcy,ale nikt nie podał dobrego rozwiązania.Byla mowa o różnych ćwierćwalkach,drewnianych listwach maskujących(okna to plastiki),wypełnianiu szpar cementem,a nawet zaproponowano mi otynkowanie domu, choć właśnie o zachowanie starego charakteru mi chodzi.Ponoć jest jakaś masa kauczukowa, którą stosuje się na zewnątrz jak silikon,jest trwała i elastyczna,a tym samym dobrze by izolowała i trzymała się okna i ściany.Czy coś takiego jest?Jeśli tak, gdzie to można kupić i jak się nazywa?A może jest jakieś inne rozwiązanie.Dodam jeszcze że szczeliny są od kilku milimetrów do kilku centymetrów.Prosze, pomóżcie bo lata mijają a ja z własnego domu normalnie korzystać nie mogę i strasznie to wygląda.

WP_20170711_003.jpg

IMG_20191019_113904506.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl
43 minuty temu, Lola VB napisał:

Nie da się podmalować, gdyż szczeliny są zbyt dużo

 

 

To ja proponuje w takim razie użyć listw maskujących do okien. Coś  takiego, będzie wyglądało bardziej estetyczniej aniżeli klejenie i malowanie tak dużych szczelin.

 

35513bba48a6b8d2fc42d389c35f

F8qmlPyXjM5X5uDSj-Hq2NDAD23t1hulvwd8lfYb

 

 

Link do komentarza
10 godzin temu, mhtyl napisał:

To ja proponuje w takim razie użyć listw maskujących do okien. Coś  takiego, będzie wyglądało bardziej estetyczniej aniżeli klejenie i malowanie tak dużych szczelin.

Było u mnie kilka firm zajmujących się oknami i ich fachowcy stwierdzili,że maskowanie nic nie da.Ich zdaniem nie da się dobrać odpowiedniej listwy a ze względu na to, że przy każdym oknie szczelina jest inna,estetycznie zamocować się jej nie da bo na każdym oknie inaczej będzie wyglądała.Stwierdzili też,że wcześniej czy później ona odpadnie.Firmy budowlane też nie wiedzą co z tym zrobić.Jedna wspomniała o masie kauczukowej w kolorze cementu i to wydało mi się najbardziej rozsądne.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:        
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...