Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam

Mam taki układ wg. załączonych zdjęć (tak ktoś kiedyś przykombinował i tak jest obecnie) kawałek rury PCV w kuchni wyprowadzone do strychu i tu jest moje pytanie czy taki wyciąg będzie poprawny jeżeli rurę wyprowadzę przez ścianę i jednocześnie odcinek który jest na strychu zaizoluje wełną??

komin1.jpg

komin2.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl

Możesz tak zrobić, tylko że wyjście na zewnątrz powinno być zrobione coś w ten deseń aby był ciąg, tylko ja bym przedłużył rurę pionową zakończona daszkiem ponad krawędź dachu.

kominek-wywiewka-daszek-wentylacyjny-tro

kominki-wentylacyjne-scienne-fi-100-3186

Możesz kupić gotowe rozwiązanie jak również zrobić to we własnym zakresie z rury pcv 110, trójnika  i daszka/kominka wentylacyjnego.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.05.2020 o 19:30, koragreg napisał:

Witam

Mam taki układ wg. załączonych zdjęć (tak ktoś kiedyś przykombinował i tak jest obecnie) kawałek rury PCV w kuchni wyprowadzone do strychu i tu jest moje pytanie czy taki wyciąg będzie poprawny jeżeli rurę wyprowadzę przez ścianę i jednocześnie odcinek który jest na strychu zaizoluje wełną??

Lepszy efekt uzyskasz wyprowadzając to pionowo przez dach, w dodatku średnica nieodpowiednia, na oko to rura kan. fi 110.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
14 minut temu, animus napisał:

Lepszy efekt uzyskasz wyprowadzając to pionowo przez dach, w dodatku średnica nieodpowiednia, na oko to rura kan. fi 110.  

Tylko że teraz będzie problem bo dach już pokryty a po drugie każda "dziura" w dachu to potencjalne miejsce przecieku.

3 godziny temu, koragreg napisał:

A nie będzie się wykraplać woda??

Jeżeli rurę na stryszku ocieplisz a na zewnątrz zrobisz tak jak pokazałem  wcześniej  na fotkach w poście #2 nic nie powinno si,e skraplać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesiące temu...
Dnia 2.05.2020 o 20:08, Gość mhtyl napisał:

Możesz tak zrobić, tylko że wyjście na zewnątrz powinno być zrobione coś w ten deseń aby był ciąg, tylko ja bym przedłużył rurę pionową zakończona daszkiem ponad krawędź dachu.

kominek-wywiewka-daszek-wentylacyjny-tro

kominki-wentylacyjne-scienne-fi-100-3186

Możesz kupić gotowe rozwiązanie jak również zrobić to we własnym zakresie z rury pcv 110, trójnika  i daszka/kominka wentylacyjnego.

 

 

Witam, czy takie rozwiazanie jest zgodne z przepisami budowlanymi? Tak sie zastanawiam bo są przepisy o odleglosciach od sąsiada, dachu czy okien w przypadku wyrzutni.

Pozdro

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie tych mostków trochę się boje. Teoretycznie mniejszy kątownik to mniejsze mostki punktowe, ale tez trochę słabsze mocowanie.    Z drugiej strony systemowe rozwiązania są zarówno wielkości tych mniejszych jak i większych kątowników. 
    • To w takim razie chyba lepszy będzie ten szeroki 172x105x90 niby grubość 3mm ale myśle ze wystarczy  Jakieś systemowe kątowniki kosztują szt. Ok 16 zł a wcale nie są lepiej zrobione nawet wydają się bardziej chwiejne. Te wychodzą 6zł więc ponad 1000 w kieszeni na jednej ścianie.   
    • Gość pablo
      Nie bunkier tylko drogę. Każdy kto raz choćby zetknął się z przyzwoitą technologią podjazdów czy dróg betonowych wie, że beton towarowy min. C30 i tyle...
    • Była inspekcja kominiarska. i komniarzy tylko stwierdził że sąsiad z dołu ma wentylator ale wyłączony. I koniec tematu, wentylacja przy otwartym oknie działa dobre (co jest prawdą, ale tylko wówczas) więc wszystko jest ok. i koniec tematu.
    • Zaskoczyłeś mnie trochę. Takie parametry chyba trzeba wziąś pod uwagę: 1. Grubość izolacji (+szczelina wentylacyjna 3 cm) - i grubość łat(drewniane, alu, blaszane?) (z rezerwą na pionowanie i dystansowanie od ściany (wełny) +- 1.5 cm (chyba że masz bardziej nierówną ścianę (ale zawsze możesz użyć dodatkowy dłuższy, lub dociąć, kątownik. 2. Mocowanie co 0.5 - 0.6 mb chyba (bo drzewo sie odkształca) -  chyba ze łaty będą stalowe. lub aluminiowe, to wtedy rzadziej. Musisz popatrzyć na systemy ociepleń w necie. Zawsze, im szerszy i grubszy ocynkowany kątownik (w rozsądnych granicach) - tym lepszy, bo lepiej będzie niosł obciążenie i nie odksztalci się. Z tych podanych przykładów jednak wydaje mi się , że są za słaby i za mocny. Coś po środku - jeśli mocowanie co 0.5 m 3. Ciężar desek (grubość rodzaj drewna) Do tego też dobieramy łaty i ich rozstaw i silę kątowników. 4. Rozstaw łat - też popatrz w systemach - chyba w granicach co 50 - 60 cm.     Rozumiem, że wejdziesz na kilka stron producentow takich systemów - i tam sie doszkolisz  Możesz wpisać "ocieplenie wełną mineralną budynku ze szczeliną wentylacyjną", albo "fasady wentylowane z wełny mineralnej" , albo "system ocieplenia murow(ścian) welna mineralną" - co tam jeszcze wymyślisz....   Ale weź pod uwagę ważną rzecz -im więcej kątowników, im grubszych i szerszych - tym więcej mostkow zimna.   Dlatego też wolę styro + tynk lub okładzina .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...