Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Problem z brudną wodą


Recommended Posts

Witam,

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zainstalowaniem domowej stacji uzdatniania wody przy przyłączu oraz zastosowaniem filtra RO z mineralizatorem pod zlewem. Problem w mojej wodzie wodociągowej jest jej barwa która przekracza normę o 65%. Jako, że wiem tylko o przekroczeniu barwy wody, która wygląda jakby z kranu lał się burbon a czasami w wannie pojawia się osad, to nie mam pewności, że nie lecą tam inne związki przekraczające normy. Chciałbym się zdecydować na oczyszczenie jej i usunięciu twardości za przyłączem. Myślałem o Viessmann Aquahome 30-N oraz VIESSMANN AQUACARBON FILTR plus pod zlewem filtr RO z mineralizatorem. Chciałbym się dowiedzieć jakie rozwiązanie będzie najlepsze w takim przypadku gdyż się na tym nie znam a przedstawione przeze mnie rozwiązanie jest pomysłem własnej dedukcji.
W domu znajdują się 4 osoby, okresowo 5 oraz dwie łazienki.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiedza odnośnie barwy była udostępniona po protestach mieszkańców. Niestety jedynie ta wartość została podana a reszta została zapewniona, że jest w normie. Zdjęcia wrzucane na profil przez mieszkańców. U mnie zazwyczaj jest trochę jaśniejsza. 

Screenshot_17.png

Screenshot_18.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie cedź, tylko pełne info

co to wieś? miasto? wodociąg nowy/stary? "U Ciebie jaśniejsza" - rozumiem, że mieszkasz w domu jednorodzinnym

dla mnie to wygląda na zwykłe zamulenie/zakamienienie wodociągu

kto trzyma łapę na wodociągu?

długo to trwa?

były jakieś roboty na sieci?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak mieszkam w domu jednorodzinnym. Jest to wieś "przyklejona" do miasta. Wodociągiem zajmuje się gmina. 

Teraz doczytałem jeszcze o podwyższonej ilości jonu amonu i manganu mieszczącej się w normie i warunkowo dopuszczonej do spożycia. Ogólnie mimo wszystko chciałbym zastosować jakiś system oczyszczania tej wody. Nie jest to nic przyjemnego korzystać z takiej wody czy to do prania, picia czy mycia. Nie wiem tylko, jaki system zastosować.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie filtr i tak musisz kupić i raczej nie jest to mały wydatek to zasadnym się zdaje skorzystać z firmy posiadającej odpowiednie laboratorium bo jak przypuszczam jest to w pakiecie kupić filtr.

Jedno na czym możesz zaoszczędzić to montaż - tylko czasami mogą się pojawić problemy z jakowąś naprawą gwarancyjną ,gdy się okaże że montował nie ich certyfikowany wykonawca .

Czyli jeszcze raz przemyśl czy naprawdę chcesz aż tak oszczędzać ?

Przy okazji nie odpuszczaj gminie niech znajdzie problem i go usunie .

Umowę podpisałeś na wodę o odpowiednich parametrach i za taką płacisz , jeśli dostajesz inną to ktoś się nie wywiązuje z umowy i stacja uzdatniania powinna być jego kosztem.

Tak przynajmniej wskazuje logika

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie tych mostków trochę się boje. Teoretycznie mniejszy kątownik to mniejsze mostki punktowe, ale tez trochę słabsze mocowanie.    Z drugiej strony systemowe rozwiązania są zarówno wielkości tych mniejszych jak i większych kątowników. 
    • To w takim razie chyba lepszy będzie ten szeroki 172x105x90 niby grubość 3mm ale myśle ze wystarczy  Jakieś systemowe kątowniki kosztują szt. Ok 16 zł a wcale nie są lepiej zrobione nawet wydają się bardziej chwiejne. Te wychodzą 6zł więc ponad 1000 w kieszeni na jednej ścianie.   
    • Gość pablo
      Nie bunkier tylko drogę. Każdy kto raz choćby zetknął się z przyzwoitą technologią podjazdów czy dróg betonowych wie, że beton towarowy min. C30 i tyle...
    • Była inspekcja kominiarska. i komniarzy tylko stwierdził że sąsiad z dołu ma wentylator ale wyłączony. I koniec tematu, wentylacja przy otwartym oknie działa dobre (co jest prawdą, ale tylko wówczas) więc wszystko jest ok. i koniec tematu.
    • Zaskoczyłeś mnie trochę. Takie parametry chyba trzeba wziąś pod uwagę: 1. Grubość izolacji (+szczelina wentylacyjna 3 cm) - i grubość łat(drewniane, alu, blaszane?) (z rezerwą na pionowanie i dystansowanie od ściany (wełny) +- 1.5 cm (chyba że masz bardziej nierówną ścianę (ale zawsze możesz użyć dodatkowy dłuższy, lub dociąć, kątownik. 2. Mocowanie co 0.5 - 0.6 mb chyba (bo drzewo sie odkształca) -  chyba ze łaty będą stalowe. lub aluminiowe, to wtedy rzadziej. Musisz popatrzyć na systemy ociepleń w necie. Zawsze, im szerszy i grubszy ocynkowany kątownik (w rozsądnych granicach) - tym lepszy, bo lepiej będzie niosł obciążenie i nie odksztalci się. Z tych podanych przykładów jednak wydaje mi się , że są za słaby i za mocny. Coś po środku - jeśli mocowanie co 0.5 m 3. Ciężar desek (grubość rodzaj drewna) Do tego też dobieramy łaty i ich rozstaw i silę kątowników. 4. Rozstaw łat - też popatrz w systemach - chyba w granicach co 50 - 60 cm.     Rozumiem, że wejdziesz na kilka stron producentow takich systemów - i tam sie doszkolisz  Możesz wpisać "ocieplenie wełną mineralną budynku ze szczeliną wentylacyjną", albo "fasady wentylowane z wełny mineralnej" , albo "system ocieplenia murow(ścian) welna mineralną" - co tam jeszcze wymyślisz....   Ale weź pod uwagę ważną rzecz -im więcej kątowników, im grubszych i szerszych - tym więcej mostkow zimna.   Dlatego też wolę styro + tynk lub okładzina .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...