Skocz do zawartości

Zmiana kolejności na ścianie fundamentowej


nigx

Recommended Posts

Cześć, nigdzie nie mogę znaleźć informacji o takim sposobie wykonania hydroizolacji jak bym ja to widział.
Ogólnie wszyscy dają na ścianę fundamentową jakieś mazidło typu dysperbit, na to styropian, a na to siatka i klej i folia kubełkowa.
Uważam, że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze, ale mniejsza o to.

Ja sobie wymyśliłem, z uwagi na to, że na ławie jako izolacja pozioma mam folię fundamentową o grubości 1mm to pomyślałem sobie, żeby zrobić tak. Na mur z bloczków przykleić styropian, na to siatka z klejem, a na to taka sama gruba folia jak mam na ławach, zgrzeję ją na dole z izolacją poziomą, a na górze wywinę na mur i będzie dociśnięta ścianami nośnymi. Z zewnątrz woda nie wejdzie, styro będzie chronione przed wilgocią.

Co o tym myślicie? Ogólnie warunki gruntowe są dobre, więc folii kubełkowej w obu przypadkach nie zamierzam dawać.

Link do komentarza

No, i korzonek roślinki typu perz zrobi dziurkę w folii, a zapewniam, że potrafi, i już masz hydroizolację z głowy :icon_mrgreen:

 

Jak masz wątpliwości

2 godziny temu, nigx napisał:

że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze,

to wyrównaj mur i wtedy potraktuj go tym mazidłem...

 

Jak myślisz, dlaczego tak robią od lat?

Pierwszy na to wpadłeś? :scratching:

Link do komentarza
36 minut temu, nigx napisał:

nigdzie informacji nie znalazłem o takim sposobie

Widać nie jest prawidłowy... i w związku z tym nie stosowany:bezradny:

 

Najpierw robisz hydroizilację, czyli mazidło na ścianę - przedtem możesz ją wyrównać/zarzucić zaprawą wyrównującą.

potem termoizolacja - zależna od kasy i poglądów na izolatory (droższe lub tańsze - ekstrudowany albo zwykły styropian)

na to siatka i klej - ale niekoniecznie...

na to folia kubełkowa - tej raczej korzonki nie dadzą rady przebić...

Link do komentarza

Nie kupuj tej tańszej, cieńszej kubełkowej, tylko taką o grubości 1, albo i więcej, np. 1,5 mm - wtedy wytrzyma. Budowlana jest elastyczna, w rękach jej nie rozerwiesz, ale korzonek ma czas, i sobie powolutku pracuje...

 

Ale właściwie to o czym my tutaj dyskutujemy? Praktykowany jest, sprawdzony i opisany taki układ zabezpieczenia ściany fundamentowej, a nie inny...

Chcesz eksperymentować - próbuj, wiedząc, że to może być kosztowne w przyszłości...

Link do komentarza
20 godzin temu, nigx napisał:

Cześć, nigdzie nie mogę znaleźć informacji o takim sposobie wykonania hydroizolacji jak bym ja to widział.
Ogólnie wszyscy dają na ścianę fundamentową jakieś mazidło typu dysperbit, na to styropian, a na to siatka i klej i folia kubełkowa.
Uważam, że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze, ale mniejsza o to.

Ja sobie wymyśliłem, z uwagi na to, że na ławie jako izolacja pozioma mam folię fundamentową o grubości 1mm to pomyślałem sobie, żeby zrobić tak. Na mur z bloczków przykleić styropian, na to siatka z klejem, a na to taka sama gruba folia jak mam na ławach, zgrzeję ją na dole z izolacją poziomą, a na górze wywinę na mur i będzie dociśnięta ścianami nośnymi. Z zewnątrz woda nie wejdzie, styro będzie chronione przed wilgocią.

Co o tym myślicie? Ogólnie warunki gruntowe są dobre, więc folii kubełkowej w obu przypadkach nie zamierzam dawać.

Nie sądzę :) Jeśli już to XPS a nie styropian i klej na siatce jest zbędny. Izolacja przeciwwodna zwana popularnie hydroizolacją zależy od warunków gruntowo-wodnych i może być realizowana na wiele sposobów (nawet tak jak wspomniałeś :) ) lub systemowo z przemyślanym układem warstw. Takie przyklejanie wedle uznania ma przypadkową skuteczność, a na 100% skutecznie pozbawi cie pieniędzy bez potrzeby.

"Uważam, że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze, ale mniejsza o to.

Ciekawa opinia - co ma równa powierzchnia do skutecznej hydroizolacji.

Link do komentarza
11 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

co ma równa powierzchnia do skutecznej hydroizolacji.

Lepiej rozmazuje się to mazidło... chyba... i nie zostają niezamazane dziurki i inne nierówności...

Link do komentarza

Budynek niepodpiwniczony to hydroizolacja fundamentów zbędna. Powłoki ochronne (dysperbit) jedynie impregnują podłoże ograniczając jego nasiąkliwość. Do ocieplenia wystarczy polistyren ekstrudowany XPS  bezpośrednio obsypany ziemia.

Na marginesie. Bezsensowne "zbrojenie"  styropianu siatka i klejem . Powłoka i tak popęka i przed czym ma chronić?

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

z naszego doświadczenia wynika, że należałoby wykonać hydroizolację poprawnie, tj.

  • wyrównać powierzchnię fundamentów np. zaprawami webercem plan 10 lub 60 w zależności od ubytków,
  • zagruntować systemowym gruntem np. weber.tec 901 i wykonać hydroizolację masą bitumiczną taką jak np. weber.tec Superflex 10 lub webertec bitumal,
  • wspomniane masy nie zawierają rozpuszczalników, zatem mogą służyć również do przyklejenia styropianu XPS do ściany fundamentowej.

Zachęcamy do kontaktu. :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...