Skocz do zawartości

Zmiana kolejności na ścianie fundamentowej


nigx

Recommended Posts

Cześć, nigdzie nie mogę znaleźć informacji o takim sposobie wykonania hydroizolacji jak bym ja to widział.
Ogólnie wszyscy dają na ścianę fundamentową jakieś mazidło typu dysperbit, na to styropian, a na to siatka i klej i folia kubełkowa.
Uważam, że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze, ale mniejsza o to.

Ja sobie wymyśliłem, z uwagi na to, że na ławie jako izolacja pozioma mam folię fundamentową o grubości 1mm to pomyślałem sobie, żeby zrobić tak. Na mur z bloczków przykleić styropian, na to siatka z klejem, a na to taka sama gruba folia jak mam na ławach, zgrzeję ją na dole z izolacją poziomą, a na górze wywinę na mur i będzie dociśnięta ścianami nośnymi. Z zewnątrz woda nie wejdzie, styro będzie chronione przed wilgocią.

Co o tym myślicie? Ogólnie warunki gruntowe są dobre, więc folii kubełkowej w obu przypadkach nie zamierzam dawać.

Link do komentarza

No, i korzonek roślinki typu perz zrobi dziurkę w folii, a zapewniam, że potrafi, i już masz hydroizolację z głowy :icon_mrgreen:

 

Jak masz wątpliwości

2 godziny temu, nigx napisał:

że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze,

to wyrównaj mur i wtedy potraktuj go tym mazidłem...

 

Jak myślisz, dlaczego tak robią od lat?

Pierwszy na to wpadłeś? :scratching:

Link do komentarza
36 minut temu, nigx napisał:

nigdzie informacji nie znalazłem o takim sposobie

Widać nie jest prawidłowy... i w związku z tym nie stosowany:bezradny:

 

Najpierw robisz hydroizilację, czyli mazidło na ścianę - przedtem możesz ją wyrównać/zarzucić zaprawą wyrównującą.

potem termoizolacja - zależna od kasy i poglądów na izolatory (droższe lub tańsze - ekstrudowany albo zwykły styropian)

na to siatka i klej - ale niekoniecznie...

na to folia kubełkowa - tej raczej korzonki nie dadzą rady przebić...

Link do komentarza

Nie kupuj tej tańszej, cieńszej kubełkowej, tylko taką o grubości 1, albo i więcej, np. 1,5 mm - wtedy wytrzyma. Budowlana jest elastyczna, w rękach jej nie rozerwiesz, ale korzonek ma czas, i sobie powolutku pracuje...

 

Ale właściwie to o czym my tutaj dyskutujemy? Praktykowany jest, sprawdzony i opisany taki układ zabezpieczenia ściany fundamentowej, a nie inny...

Chcesz eksperymentować - próbuj, wiedząc, że to może być kosztowne w przyszłości...

Link do komentarza
20 godzin temu, nigx napisał:

Cześć, nigdzie nie mogę znaleźć informacji o takim sposobie wykonania hydroizolacji jak bym ja to widział.
Ogólnie wszyscy dają na ścianę fundamentową jakieś mazidło typu dysperbit, na to styropian, a na to siatka i klej i folia kubełkowa.
Uważam, że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze, ale mniejsza o to.

Ja sobie wymyśliłem, z uwagi na to, że na ławie jako izolacja pozioma mam folię fundamentową o grubości 1mm to pomyślałem sobie, żeby zrobić tak. Na mur z bloczków przykleić styropian, na to siatka z klejem, a na to taka sama gruba folia jak mam na ławach, zgrzeję ją na dole z izolacją poziomą, a na górze wywinę na mur i będzie dociśnięta ścianami nośnymi. Z zewnątrz woda nie wejdzie, styro będzie chronione przed wilgocią.

Co o tym myślicie? Ogólnie warunki gruntowe są dobre, więc folii kubełkowej w obu przypadkach nie zamierzam dawać.

Nie sądzę :) Jeśli już to XPS a nie styropian i klej na siatce jest zbędny. Izolacja przeciwwodna zwana popularnie hydroizolacją zależy od warunków gruntowo-wodnych i może być realizowana na wiele sposobów (nawet tak jak wspomniałeś :) ) lub systemowo z przemyślanym układem warstw. Takie przyklejanie wedle uznania ma przypadkową skuteczność, a na 100% skutecznie pozbawi cie pieniędzy bez potrzeby.

"Uważam, że taki dysperbit nie za wiele da na nierównym murze, ale mniejsza o to.

Ciekawa opinia - co ma równa powierzchnia do skutecznej hydroizolacji.

Link do komentarza
11 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

co ma równa powierzchnia do skutecznej hydroizolacji.

Lepiej rozmazuje się to mazidło... chyba... i nie zostają niezamazane dziurki i inne nierówności...

Link do komentarza

Budynek niepodpiwniczony to hydroizolacja fundamentów zbędna. Powłoki ochronne (dysperbit) jedynie impregnują podłoże ograniczając jego nasiąkliwość. Do ocieplenia wystarczy polistyren ekstrudowany XPS  bezpośrednio obsypany ziemia.

Na marginesie. Bezsensowne "zbrojenie"  styropianu siatka i klejem . Powłoka i tak popęka i przed czym ma chronić?

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

z naszego doświadczenia wynika, że należałoby wykonać hydroizolację poprawnie, tj.

  • wyrównać powierzchnię fundamentów np. zaprawami webercem plan 10 lub 60 w zależności od ubytków,
  • zagruntować systemowym gruntem np. weber.tec 901 i wykonać hydroizolację masą bitumiczną taką jak np. weber.tec Superflex 10 lub webertec bitumal,
  • wspomniane masy nie zawierają rozpuszczalników, zatem mogą służyć również do przyklejenia styropianu XPS do ściany fundamentowej.

Zachęcamy do kontaktu. :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...