Skocz do zawartości

Kotwienie/podpieranie legarów na końcu przy stropie Klein


Recommended Posts

Witam,

 

Przepraszam jeżeli pytanie się już pojawiło, ale nie znalazłem, lub nie umiem sformułować poprawnego pytania dla wyszukiwarki (dla Google też).

Ze względów finansowych (jak to zwykle bywa) prowadzę własnymi siłami remont starego domu ( 1930) w którym znajdują się stropy Klein typu lekkiego (dziurawka między belkami). Obecnie wykonuję podłogi na piętrze, i stanąłem przed dylematem na który nie znalazłem odpowiedzi. Nie potrafię znaleźć nigdzie odpowiedzi jak mocowane lub podpierane są legary na końcach pomieszczeń przy ścianach. Belki stalowe biegną w poprzek pomieszczeniach co około 95cm ale przy ścianach nie ma belki, i legar "wisi" w powietrzu i nie ma punktu podparcia.  Dom kupiłem już w stanie jak na zdjęciu gdzie nie było już śladu starych podłóg i nie byłem w stanie podglądnąć technologi ich wykonania. Wszystkie strony, fora, czy zdjęcia nie dały odpowiedzi czy legar na końcu opiera się na na płycie, czy mocuje jakoś do ściany. Pierwszy sposób budzi moje wątpliwości co do obciążenia płyty pomiędzy belkami stalowymi, drugi wydaje niewłaściwy. Ktoś ma jakieś podpowiedzi ? zdjęcia z rozbiórek i remontów starych podłóg ? doświadczenie ? 

 

Sporo się dowiedziałem z tego forum na temat technologii wykonania podłóg drewnianych z użyciem płyty OSB, całą resztę mam ułożoną, ale chciał bym mocowanie legara na końcach wykonać jak należy.

 

 

 

IMG_20200418_183343.jpg

korytarz.JPG

Edytowano przez Kisielisodd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, Kisielisodd napisał:

 Obecnie wykonuję podłogi na piętrze, i stanąłem przed dylematem na który nie znalazłem odpowiedzi. Nie potrafię znaleźć nigdzie odpowiedzi jak mocowane lub podpierane są legary na końcach pomieszczeń przy ścianach.  

Widziałem pewnego razu na jakimś budynku gospodarczym, że w ścianie były wykute płyciutkie "wnęki" na czoło legara. Nie miało to raczej znaczenia wytrzymałościowego, służyło pewnie jedynie do wytłumiania drgań. Ale pewny niczego nie jestem.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...