Skocz do zawartości

Dobudowa parterowa do domu jednorodzinnego


Recommended Posts

Witam 

Mam pytanie, mianowicie

Chce zrobić dobudówke parterową 25m2 do domu jednorodzinnego, miejsce jest dobre, są zachowane odpowiednie odstępy od sąsiadów itp, jaki może być koszt takiej budowy? 

Czy dobrym pomysłem jest kupno np:drewnianego domku całorocznego I dostawienie go ściana w ścianę I połączeniu drzwiami obu budynków?

Czy lepszym rozwiązaniem jest wymurować?

oraz czy potrzebuje pozwolenie na budowę, czy tylko zgłoszenie?

Dodam, że kompletnie się nie znam więc zanim zacznę robić wolałbym wiedzieć mniej więcej na co muszę się szykować 

Pozdrawiam serdecznie 

 

 

 

20200417_075926.jpg

Link do komentarza

Budynek stoi 20lat,część do której chce dołączyć dobudówke parterową jest murowana,ona służy jako piwnica, ale taka, że spokojnie można ją adaptować na mieszkanie, ponieważ nie jest pod ziemią, na załączonym zdjęciu jest okno do garażu, właśnie do tej części chce dołączyć dobudówke I przerobić to na mieszkanie

Edytowano przez Janek Pieprzyk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Janek Pieprzyk napisał:

 

Chce zrobić dobudówke parterową 25m2 do domu jednorodzinnego.

Czy dobrym pomysłem jest kupno np:drewnianego domku całorocznego I dostawienie go ściana w ścianę I połączeniu drzwiami obu budynków?

A czemu ta dobudówka miałaby służyć?

To ma być do zamieszkania?

 

Edit:

zanim napisałem pojawiła się odpowiedź, sorry.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
13 godzin temu, Janek Pieprzyk napisał:

Chce zrobić dobudówke parterową 25m2 do domu jednorodzinnego, miejsce jest dobre, są zachowane odpowiednie odstępy od sąsiadów itp, jaki może być koszt takiej budowy?

Najważniejsze, to wiedzieć co możesz dobudować (patrz post wyżej - taką info z gminy musisz posziadać) -  i konkretnie wiedzieć, co sam potrzebujesz, jaki chcesz mieć finalny program, wygląd, podział.

Dopiero do tego dopasować koncepcję zawierającą nowy wygląd pomieszczeń i przeznaczenie, wygląd całości, kształt dobudowy i z czego ta dobudowa.

Jedno jest pewne - dobudowana część powinna być zdylatowana, czyli wybudowana jakby osobno tuż koło istniejącego budynku.

Link do komentarza

Kombinujesz nie w tą stronę...

Tak jak pisze zenek, ta dobudówka powinna być dopasowana do bryły całego budynku choćby wyglądem... Masz tam jakiś stromy dach - nie dostawisz tam takiej budki, tylko ze względu na to że będzie taniej...

Pokaż jak wygląda budynek, bo tak, to możemy tylko ogólnikami sypać...

Link do komentarza
1 godzinę temu, Janek Pieprzyk napisał:

bez fundamentu to koszt około 35-40 tysięcy za 25m2-30m2

Nie wiem czy masz np znajomego murarza albo dwóch myślących fachowców. Ale za te pieniądze to ja bym zdecydowanie murował. Oczywiście jeśli ma to być coś w rodzaju kostki a nie fantazyjnej przybudówki z "wodotryskami"

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...