Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Strzala456

Okapy w kominie wentylacyjnym

Recommended Posts

Witam,
mam dosyć specyficzny problem w mojej kuchni. Robię generalny remont i chciałbym mieć dwa okapy. Jeden nad płytą indukcyjną a drugi nad robotem kuchennym (Thermomixem). Chciałbym by obydwa okapy były na wyciągu powietrza (w trybie mechanicznym). Do dyspozycji mam jeden komin wentylacyjny i moje pytanie brzmi czy poprawnie to będzie działać, jeżeli podłącze dwa okapy do jednego komina wentylacyjnego?

Zdaję sobie sprawę, że może nastąpić nieprzyjemny efekt "cofki", jeżeli okapy podłączymy w pionie do komina i dolny będzie dmuchał powietrze do górnego. I czy jest możliwość wyeliminować taki efekt (o ile fizycznie będzie istniał)? Np łącząc ruły w poziomie a następnie jedną rułą do komina? Lub jakiś inny magiczny trick?

Z alternatyw z których bym nie chciał korzystać są jeszcze następujące:
- jeden okap będzie miał filtry węglowe
- wytnę dziurę w drugim pionie komina i tam podłączę drugi okap a piętro niżej gdzie jest kratka to ją zamknę (o ile jest taka konieczność).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy jak te okapy są położone względem siebie. Można podłączyć dwa okapy do jednego kanału. Naszkicowałem 2 bezpieczne warianty. Ponadto okapy mają najczęściej klapy zwrotne, blokujące przepływ w przeciwną stronę (z okapu na pomieszczenie). Jednak najważniejsze żeby w kanale była kratka wentylacyjna poniżej miejsca podłączenia. Inaczej, gdy nie działają wentylatory w okapach nie ma wymiany powietrza.

okapy.jpg

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

gdy nie działają wentylatory w okapach nie ma wymiany powietrza.

To jest istotna uwaga, bo większość użytkowników okapów nie zdaje sobie sprawy, że filtry znajdujące się w okapach całkowicie blokują grawitacyjne przemieszczanie się powietrza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Nie wiemy jak te okapy są położone względem siebie. Można podłączyć dwa okapy do jednego kanału. Naszkicowałem 2 bezpieczne warianty. Ponadto okapy mają najczęściej klapy zwrotne, blokujące przepływ w przeciwną stronę (z okapu na pomieszczenie). Jednak najważniejsze żeby w kanale była kratka wentylacyjna poniżej miejsca podłączenia. Inaczej, gdy nie działają wentylatory w okapach nie ma wymiany powietrza.

okapy.jpg

Dziękuję za pomoc :) Pewnie wykorzystam jeden z wariantów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...