Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ściany "oddychają", czyli dlaczego ważna jest paroprzepuszczalność materiałów?


Recommended Posts

Jeśli nie chcemy mieć w domu problemów z wilgocią, to do izolacji przegród budowlanych wybierajmy materiały, które nie stanowią bariery dla przepływu pary wodnej. W tej roli świetnie sprawdza się wełna mineralna.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/31613-sciany-oddychaja-czyli-dlaczego-wazna-jest-paroprzepuszczalnosc-materialow

  • Smutny 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Janusz
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BTB2-0008-0035/c/Bobocinski_Pogorzelski.pdf&ved=2ahUKEwjL4O7zidvoAhVTVsAKHUNHBsYQFjABegQIARAB&usg=AOvVaw19N47pbl7T4Qd1jDAPt4xg
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Pomocnik napisał:

Jeśli nie chcemy mieć w domu problemów z wilgocią, to do izolacji przegród budowlanych wybierajmy materiały, które nie stanowią bariery dla przepływu pary wodnej. W tej roli świetnie sprawdza się wełna mineralna.

 

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/31613-sciany-oddychaja-czyli-dlaczego-wazna-jest-paroprzepuszczalnosc-materialow

 

WSTYD REDAKCJO!
Wstyd promować takie mity!
Jak w domu jest problem z wilgocią to tylko dlatego, że spartolona jest wentylacja. 

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
"Jeśli nie chcemy mieć w domu problemów z wilgocią, to..." zadbajmy o dobrą wentylację. Najlepiej mechaniczną z rekuperatorem. Po prostu. Grawitacyjna przy szczelnych oknach to fikcja. Ot cała tajemnica. Mam od 6 lat i wchodząc do innych domów czuję, zwłaszcza w sezonie chłodniejszym, że jest zaduch. Montażysta mówił, że tak będzie i jest.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesiące temu...
Dnia 9.04.2020 o 16:16, Elfir napisał:

WSTYD REDAKCJO!
Wstyd promować takie mity!

Jakie mity - Elfir.

Konkretnie - ja tam nie widzę błędow w artykule.

Same oczywiste oczywistości. Są :) 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Elfir napisał:

przecież zacytowałam

do?:

Dnia 9.04.2020 o 16:16, Elfir napisał:

Jeśli nie chcemy mieć w domu problemów z wilgocią, to do izolacji przegród budowlanych wybierajmy materiały, które nie stanowią bariery dla przepływu pary wodnej. W tej roli świetnie sprawdza się wełna mineralna.

no to nie gniewaj się, ale podobnie brzmi twoje:

 

Dnia 9.04.2020 o 16:16, Elfir napisał:

Jak w domu jest problem z wilgocią to tylko dlatego, że spartolona jest wentylacja. 

ogólniki bez konkretow. I częściowo bez sensu.

 

tyle że ty zacytowałaś wyrwane z kontekstu - a twoje jest bez kontekstu :)

popraw się :yahoo:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisałam - nie dziwię się, że dla ciebie ten tekst reklamowy producenta wełny mineralnej brzmi wiarygodnie.
teksty reklamowe producentów homeopatycznych środków też tak brzmiały dla ciebie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Elfir napisał:

dlatego napisałam - nie dziwię się, że dla ciebie ten tekst reklamowy producenta wełny mineralnej brzmi wiarygodnie.
teksty reklamowe producentów homeopatycznych środków też tak brzmiały dla ciebie.

 

haha - równie dobrze mozna to przyłożyć do twego:

 

Dnia 9.04.2020 o 16:16, Elfir napisał:

WSTYD REDAKCJO!
Wstyd promować takie mity!

Jak w domu jest problem z wilgocią to tylko dlatego, że spartolona jest wentylacja. 

Znaczy reklamujesz wentylacje, zamiast izolacji?

Jak komuś spartolili izolację poziomą, to niech sobie wentylacją to zastąpi?

Ciekawa teoria - ale bez sensu praktyka :)

Ale dla zakładających wentylacje - dobry interes.

 

A serio - naprawdę upierasz się przy tym swoim bezwarunkowym twierdzeniu ???????????????????????

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Appleowner napisał:

rozpiepsza

"rz"

4 godziny temu, Elfir napisał:

zenek - nie da sie skomentować wniosku do którego doszedłeś, bo mi ręce opadły....

chodzi o to że na bezwarunkowy bezsens odpowiedziałaś tym samym :) 

pewnie nieświadomie, ale nie cofasz się :takaemotka: hihi

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Elfir napisał:

Tak, rzeczywiście nie brałam pod uwagę dziurawego dachu.
I czytelnicy pewnie dziwią się dlaczego mają mokro w domu, bo zapomnieli położyć dach.

JPRL...

jeszcze jest izolacja pozioma, pionowa np piwnic, parteru, w pomieszczeniach mokrych, na ostatnim stropie i jeszcze parę innych okazji - tych też nie wzięłaś pod uwagę :takaemotka:

W dachu też bywa kilka różnych izolacji ....oprócz wentylacji....

ziółka proponuję, melisę na uspokojenie :)

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, ważny jest układ pod względem dyfuzyjności - paro przepuszczalności. Od strony napływu wilgoci warstwa przegrody powinna być szczelniejsza, natomiast po przeciwnej stronie powinno być odwrotnie. Styropian też jest paroprzepuszczalny. Często problemem jest szczelny tynk zewnętrzny, stąd widoczne plamy. Warto wziąć pod uwagę fakt, że nowy budynek, to potężna ilość wilgoci, uaktywnianej po włączeniu ogrzewania, dalej nasycenie wilgocią i rosa w wychłodzonych warstwach ścian itp. Po kilku latach w dobrze wykonanych i normalnie użytkowanych budynkach, ten problem nie występuję.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Jestem właścicielem działki położonej w atrakcyjnym miejscu nad jeziorem. Gmina jest na etapie zmiany MPZP i przyjmowania wniosków. Według aktualnego MPZP dopuszcza się budowę małych domków wypoczynkowych. Wraz z innymi właścicielami wnioskujemy o możliwość zabudowy jednorodzinnej. Słabo znam się na temacie, stąd mój post. Chodzi mi o Wasze porady, co uwzględnić i jak argumentować wnioski, aby pozwolić sobie na większą dowolność niż narzucona dotychczas i nie borykać się różnymi przeszkodami przy budowie. O co warto zadbać na tym etapie? Proszę o wasze sugestie, uwagi. Dodatkowo nieprzekraczalna linia zabudowy (100 m od jeziora) przecina działkę w połowie. Da się jakoś temat ugryźć, aby zyskać trochę "pola"? W załącznikach część aktualnego planu.
    • Są to 2 pomieszczenia przedpokój i kuchnia połączone oba po ~4m2. Największe pęknięcie jest na łączeniu gdzie kiedyś były drzwi, teraz jest odrobinę poszerzone. Zaznaczylem je na zdjeciu. Dylatacji nie było robionych w ogóle.  Pytanie co z tym teraz zrobić?  Czy po nacieciu pęknięć i uzupełnieniem odpowiednim środkiem żywica dałaby radę? Fachowiec poleca rezygnację z żywicy i zrobienie kafelków.  I w razie czego lepiej żywice poliuretanową czy epoksydową?  
    • Dzień dobry,   wygląda to tak, jakby nie było dylatacji i pęknięcie poszło od narożnika ściany. Czy pomieszczenie ma kształt litery "L" i czy została zrobiona dylatacja? Jeżeli nie ma dylatacji obwodowych to może pękać dalej. Jeśli dylatacje są, ale ich nie widać na zdjęciu, to jeśli wylewka się trzyma, pęknięcie należy skleić żywicą z laminatem a potem naciąć dylatację w odpowiednim miejscu. Jeśli to jest pomieszczenie w kształcie L to bez dylatacji w tym miejscu będzie pękać.   Dokładne wykonanie laminatu, krok po kroku, można zobaczyć na filmie o naprawie posadzki i aplikacji żywicy w garażu a samą pracę wykonać np. przy pomocy żywicy weber.tec EP 10 oraz maty z włókna szklanego.  https://www.pl.weber/zywice-epoksydowe-i-poliuretanowe/zywica-epoksydowa-w-garazu-na-istniejacej-posadzce-betonowej    
    • Co byś polecił do wypełnienia nacięć szlifierką? Czy wszystkie powstałe pęknięcia nacinać? Fachowiec mówi, że będzie to widać. Nawet takie małe u innego klienta stały się widoczne mimo wyrównania. Te pęknięcia są o sporych zakrętach to powinien po pęknięciu iść czy mniej więcej w linii prostej?
    • Witam, W tym roku postanowiłem postawić altanę, pracę będę wykonywał we własnym zakresie, proszę o konsultację czy w założeniach nie ma błędów. Altana ma stać na 6 słupach 10x10 cm, o wysokości 2,15m w rozstawie 3,2 m oraz 2,6m + 2,6m. Dach dwuspadowy kąt 30st. Płatwie stropowe 6x16 cm spięte ze sobą nad słupami takimi samymi deskami. Zastrzały 6x12 cm o długości 50 cm. Płatew kalenicowa 6x16 cm podparta w 3 miejscach. Krokwie 6x12 cm w rozstawie 1m, łaty 2,5x5 cm w rozstawie 45 cm. Dach kryty onduliną wystający 40 cm poza obrys słupów z każdej strony. Wszystko poza łatami będzie wykonane z drewna KVH, połączenia będą wykonane na wkręty ciesielskie w systemie, najprawdopodobniej dmx. Będę wdzięczny za fachową poradę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...