Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
koral00

filtr siatkowy na podłączeniu baterii kuchennej w bloku w Łodzi

Recommended Posts

Czy takowy filtr w ogóle ma sens istnienia w bloku w dużym mieście? Do tej pory nie miałem i wszystkie krany działają, ale może to dodatkowe 30zł (ciepła i zimna) da baterii większą żywotność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zamontowałem nową baterię - właśnie z filtrem siatkowym (w domku). 

Trochę obawiam się, bo jak sie zanieczyści, no to trzeba odkręcać baterię ioczyścić dopływ - ale to chyba jednak lepiej, niż gdy te nieczystości z rur zanieczyszczają baterię w środku.

Reasumując  - taki filtr to mniejsze zlo. Wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to zależy od baterii, które masz zainstalowane. Jeśli są to baterie z zaworami grzybkowymi, to przez nie jakieś paprochy i ziarnka piasku przy pełnym otwarciu przelecą i - co najwyżej - zostaną na perlatorach...

 

2 godziny temu, koral00 napisał:

Zgadzam się co do domku, ale jak w dużym mieście w bloku?

Tym bardziej potrzebny jest w bloku, gdzie jest więcej mieszkań, i przy twardszej wodzie gorącej, osadza się więcej osadu i kamienia. Przy jakiejkolwiek przerwie w dopływie wody, ta woda przez jakiś czas stoi w rurach, i po ponownym uruchomieniu dopływu wody - zabiera ona ze sobą te osady, piasek i one w części, te najgrubsze zostaną na tym filtrze siatkowym... reszta przepłynie przez baterię, nie uszkadzając jej. A takie przerwy zdarzają się znacznie częściej, niż w domku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czy zatem wystarczy na wodę ciepłą założyć filtr? Do łazienki też powinienem, a nie ma. I nie mam możliwości dołożenia filtru do naściennej baterii do wanny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr, jego gumowe doszczelnienie na ze trzy mm grubości, więc chyba lepiej dać go przy obu krzywkach - będzie równiej stać bateria, a nie zaszkodzi jak trochę iz zimnej wody coś zatrzyma...

Te filtry mają 3/4 cala i są wielkości akurat pasującej pod gwint zewnętrzny nakrętki narzutowej baterii... no chyba, że jest ta jakaś nietypowa bateria...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, uroboros napisał:

Filtr, jego gumowe doszczelnienie na ze trzy mm grubości

Chyba o innym filtrze mówimy, przy czym pragnę zaznaczyć, że ja to jestem laikiem :)

 

Dotychczas myślałem o czymś takim: Filtr skośny do wody śrutowany 1/2'' - typ 2 i w google jak wpiszę "filtr siatkowy" to takowe mi się pojawiają. Nic, co ma 3mm :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...