Skocz do zawartości

Instalacja CO czy to możliwe


Recommended Posts

Witam,
Jestem zmuszony do usunięcia starej instalacji CO i zrobienia nowej, chce do tego użyć rurek pex. kocioł jest na ekogroszek. Poniżej załączam obraz jak bym chciał aby to wygladało. W ten sposób gdyby było możliwe rozprowadzić najmniej zdemolowałbym dom. Oczywiście w instalacji była by pompa ale nie jestem pewien czy ten powrót do góry będzie działał jak trzeba i nie sprawiał problemów.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Dominik.

CO.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl

Źle są rozprowadzone rurki. Nie ma sensu dawać rurek góra jak narysowałeś pod sufitem i grzejniki na dole masz też źle połączone szczególnie ostatni.  i zapomniałeś o naczyniu wyrównawczym.

Nie jest to skomplikowana instalacja ale lepiej zatrudnij wyspecjalizowanego hydraulika bo część rurek zasilających od pieca musisz zrobić w miedzi.

Link do komentarza
Gość mhtyl
3 minuty temu, DominikCK napisał:

A co jest nie tak z ostatnim grzejnikiem?

Jak sobie wyobrażasz aby powrót wody szedł do góry? Zasilanie jeszcze jest do przyjęcia.

Link do komentarza
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Jak sobie wyobrażasz aby powrót wody szedł do góry?

nie znam się na tym... ale myślę, że grawitacyjnie na pewno nie pójdzie, ale pompka nie przegoni?

3 godziny temu, DominikCK napisał:

Oczywiście w instalacji była by pompa

 

Link do komentarza

Instalację lepiej wykonać w układzie dwu-obwodowym  z obiegiem kotłowym i grzejnikowym. Mały obieg kotłowy z naczyniem wzbiorczym i ewentualnie zbiornikiem buforowym umieszcza się w kotłowni, a z zamkniętym, ciśnieniowym   obiegiem grzejnikowym łączy się poprze wymiennik płytowy.  W porównaniu z wersja tradycyjną rozwiązanie to wymaga dodatkowych elementów w postaci wymiennika, drugiej pompy i naczynia ciśnieniowego (łącznie ok. 1500 zł) ale znacznie upraszcza rozprowadzenie instalacji, poprawia efektywność funkcjonowania i regulacji.

Link do komentarza
28 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

znacznie upraszcza rozprowadzenie instalacji,

 

14 godzin temu, DominikCK napisał:

W ten sposób gdyby było możliwe rozprowadzić najmniej zdemolowałbym dom

To są dwa różne podejścia do problemu...

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
14 godzin temu, uroboros napisał:

nie znam się na tym... ale myślę, że grawitacyjnie na pewno nie pójdzie, ale pompka nie przegoni?

 

Pompka przegoni jak to nazwałeś ale jakie będzie miała opory aby wodę pchnąć dwie kondygnacje do góry.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...