Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Montaż ościeżnic ze spawaniem- czy porządnie?


Recommended Posts

Zamontowali mi drzwi wejściowe w bloku i chcę tu poddać pod ocene sposób łączenia ościeżnicy metalowaj ze ścianą.

 

Założono ościeżnice i pan cienkim i długim wiertłem przewiercił oscieznice i jeszcze głeboko pod kątem w beton. 

Włożył coś co dla mnie wyglądało na długiego pręta coś ala gruby bardzo dlugi gwozdz i wbił to. Poczym spory naddatek tego obciął szlofierką i zaspawał z ościeżnicą.

Po stronie zamkow zrobił tak 3 razy

Po stronie zawiasów 2 razu. U dołu już nie wiercił

 

Ciekawi mnie opinia na temat takich połączeń i ewentualnej siły tego mocowania?

 

Dziekuje

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Grzegorz pł napisał:

Włożył coś co dla mnie wyglądało na długiego pręta coś ala gruby bardzo dlugi gwozdz i wbił to.

Wg mnie lepsze to o wiele niż na blaszkach. Zależy od grubości tego pręta. Ale wygląda na solidne mocowanie i lepsze niż zwykły standard. 

Pianką chyba też uszczelnił?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pytaniu pytającego można wysnuć wrażenie że chodzi mu o antywłamanowość  drzwi ....jaki złodziej w klatce w bloku rozkuwa drzwi aby dostać się do środka i wynieść fanty z kwadrata..??

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Grzegorz pł napisał:

Włożył coś co dla mnie wyglądało na długiego pręta coś ala gruby bardzo dlugi gwozdz i wbił to. Poczym spory naddatek tego obciął szlofierką i zaspawał z ościeżnicą.

Mnie zastanawia jak ta ościeżnica wygląda po spawaniu, przecież nie ma bata że w  miejscu spawania opalił farbę czy okleinę ościeżnicy.

Może i nikt tych drzwi nie wyważy ale są mniej inwazyjne sposoby osadzenia drzwi antywłamaniowych.

Takich rzeczy w domu czy w mieszkaniu się nie robi, to jest dla mnie jakaś fikcja.

Ciekawe jak wymienisz futrynę z drzwiami jak   za jakiś czas przyjdzie ochota na wymianę drzwi, podejrzewam że bez porządnej demolki sie nie obędzie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Grzegorz pł napisał:

Malowali ośniężnicę po wszystkim 

To jaką oni ościeżnice montowali? Zwykła metalową???? Nie mam pojęcia ale drzwi zewnętrzne (mowa tu o typowych drzwiach zewnętrznych) są z ościeżnica i to ozdobną, nie wyobrażam sobie jak można fabryczną farbę która jest przeważnie proszkowa malować jakąś farba nitro bo zapewne nie olejną.

Jeżeli mógłbyś to zrób fotkę tej ościeżnicy i drzwi, wtedy zobaczymy o czym gadamy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby cała ościeżnica miała utrzymać się na jednym takim pręcie, to na pewno nie byłaby stabilna i faktycznie drut mógłby się ruszać, czy wysunąć - ale, jak opisałeś, jest ich pięć, każdy pracuje w nieco innym kierunku, poza tym całość jest stabilizowana pianką!

 

Niepokoi Cię sam, niecodzienny sposób mocowania, czy zauważyłeś jakieś ruchy ościeżnicy?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Ciekawe jak wymienisz futrynę z drzwiami jak   za jakiś czas przyjdzie ochota na wymianę drzwi,

:14_relaxed: Żaden problem - przetnie pręty piłką do żelaza - i z głowy.

Ja tak miałem montowane okna - benkaisy (takie kute haki) wbite do ościeżnicy od strony ościeża i zabetonowane potem w ościeżu. Nic tego nie ruszy. 

Piłeczka w rękę i dawaj - troszkę męczące.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Grzegorz pł napisał:

Chodzi mi tylko o ocene czy to nie wypadnie z betonu?

Przy takim zamocowaniu to i czołgiem jej nie wyrwiesz :) na pewno nie wypadnie.

39 minut temu, zenek napisał:

 Żaden problem - przetnie pręty piłką do żelaza - i z głowy.

Ciekawe jak ta piłkę do metalu wsadzi między ościeżnice a ścianę :scratching:

40 minut temu, zenek napisał:

Ja tak miałem montowane okna - benkaisy (takie kute haki) wbite do ościeżnicy od strony ościeża i zabetonowane potem w ościeżu. Nic tego nie ruszy. 

Nie miałeś tak samo montowane  bo haki nie spawałeś do ramy okiennej a mocowanie jakie opisujesz było kiedyś takie stosowane, nawet i futryny drzwiowe na takie haki były montowane.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Ciekawe jak ta piłkę do metalu wsadzi między ościeżnice a ścianę

Między ścianą a ościeżnicą (oscieżem a oscieżnicą) jest przecież szpara która była uszczelniona warkoczem (bo okno było zakładane dość dawno). Ale nie to było trudne. Jeszcze był węgarek - i to ograniczało bardzo zakres ruchu piłki, ale mam lisi ogon, więc jakoś poszło pod kątem w górę. benkaizów było 4. Po dwa na stronę. I żadnych klinów pod spodem - bo i po co. B. dobry sposób osadzenia, tylko pracochłonny.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Nie miałeś tak samo montowane  bo haki nie spawałeś do ramy okiennej

Ale pytałeś o sposób wymiany (wymontowania) okna. Pasuje chyba do jednego i drugiego?

 

4 godziny temu, Grzegorz pł napisał:

Chodzi mi tylko o ocene czy to nie wypadnie z betonu?

Jeśli wyborowany otwór miał taką średnicę, że pręt został wbity na siłę - no to jest OK. Wg mnie.

 

2 godziny temu, uroboros napisał:

faktycznie drut mógłby się ruszać, czy wysunąć

kwestia czy to drut (cienki i giętki) - czy to pręt sztywny? Z opisu wynika to drugie. Poza tym odległość ościerza od ościerznicy to 2 - 4 cm - nie ma tam dużo miejsca na ugięcia. Spaw to też sztywne mocowanie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, zenek napisał:

Między ścianą a ościeżnicą (oscieżem a oscieżnicą) jest przecież szpara która była uszczelniona warkoczem (bo okno było zakładane dość dawno). Ale nie to było trudne. Jeszcze był węgarek - i to ograniczało bardzo zakres ruchu piłki, ale mam lisi ogon, więc jakoś poszło pod kątem w górę. benkaizów było 4. Po dwa na stronę. I żadnych klinów pod spodem - bo i po co. B. dobry sposób osadzenia, tylko pracochłonny.

:zalamka: Ja  nie o oknie pisałem, pisałem o drzwiach.

Piłka do metalu a lisi ogon to niby jedno i drugie służy do cięcia ale lisi ogon to inna klasa.

8 minut temu, zenek napisał:

Ale pytałeś o sposób wymiany (wymontowania) okna. Pasuje chyba do jednego i drugiego?

:zalamka: Gdzie pytałem? Pytałem o ewentualną wymianę drzwi.

I  o ile u autora tematu pręty kotwiące są przyspawane do metalowej futryny to u Ciebie haki nie są przyspawane do ramy drewnianej okna, o tą różnicę mi chodziło.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Gdzie pytałem? Pytałem o ewentualną wymianę drzwi

słusznie - drzwi. ale przecież osadzenie okna i drzwi jest praktycznie takie samo. i demontaż też.

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Piłka do metalu a lisi ogon to niby jedno i drugie służy do cięcia ale lisi ogon to inna klasa.

no zgadza się - szybsze obroty i krotszy skok i to pomogło.

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

I  o ile u autora tematu pręty kotwiące są przyspawane do metalowej futryny to u Ciebie haki nie są przyspawane do ramy drewnianej okna, o tą różnicę mi chodziło.

Jak napiszę, że próbowałem przyspawać te haki do drewnianej ościeżnicy, ale mi  się nie udało - to wiesz, jak tu niektorych ucieszę :takaemotka:

no więc jak mi się nie udało, no to wbiłem te benkaisy i już :yahoo:i się udało.

 

przy okazji, to widziałem wiele ościeżnic metalowych z takimi metalowymi wąsami do zamontowania w ścianie, zabetonowania - zazwyczaj były to jednak takie przyspawane blaszane płaskowniki  - więc jest to tochę pokrewne mocowanie

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Wypaść nie wypadnie. Zamontujcie sobie zwykłą prostą ościeżnicę z MDFu na piankę i spróbujcie ją wepchnąć z drzwiami do środka - sama pianka trzyma tak, że bez narzędzi można sobie kończyny połamać, a nie jest łatwo ją ruszyć. Takie pręty dadzą radę na 100%. Ciekaw jestem co to za drzwi, bo wejście na język zamka dość barbarzyńsko wycięte :).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mazwoj napisał:

wejście na język zamka dość barbarzyńsko wycięte :).

to jest raczej miejsce wycięte w ościeżnicy, przez który wiercili otwór w ścianie, przez który wbijali pręty, obcinali resztę i zaspawali... ostateczniei uzyskali efekt taki jak pokazuje palec na pierwszym zdjęciu...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chyba jest tak, że wnętrze słupka nasiąka wodą, jeśli woda nie wyparuje, tow czasie mrozu zamarza, zwiększając swoją objętość, rozpychając formę, rozrywa ją.  
    • to wszystko jest na zalinkowanej stronie. W dachu jest 15cm styropianu, ściany są metalowe, tam też jest styropian. Mi styropian w niczym nie przeszkadza. Temat dachu wstępnie konsultowałem z wykonawcą PV - lepiej dach z nachylenie 10-15 stopni niż płaski i konstrukcja na stelażach. Ppoż - oczywiście. Co do wysokości to jeszcze nie wiem, ale i tak planowałem budynek wyższy niż niższy - ze względu na sporą ilość produkowaego ciepła..   Wentylacja - wstępnie myślałem nad jakimś systemem filtrów na wejściu i bardzo dużym przepływem powietrza. Dodatkowo pewnie klima dużej mocy do pomocy w największe upały...ale to wszystko wyjdzie w praniu, jak pomieszczenie będzie się zapełniać sprzętem... Rysiu - możesz coś podpowiedzieć? W tematach wentylacyjnych zawsze się kłócę z bratem - bo on ma wizje, że robimy huragan w pomieszczeniu i klima nie jest potrzebna. Ja zawsze mu wbijam do łba, że bez klimy, przy takiej ilości sprzętu to sprzęt się usmaży....zawsze kończy się kłótnią aha, kłótnia między innymi dlatego, że on chciałby to zrobić jak najtaniej - tak w robocie jak i potem koszty utrzymania - natomiast z mojego skromnego w tej materii doświadczenia wiem, że nie ma co żałować na takich sprawach...wolę doliczyć do zużycia pobór z klimy i jej koszt i miec spokój, niż z niepokojem patrzeć na temperatury wewnątrz tym bardziej, że zdarzało mi się pracować w serwerowni gdzie były własnie takie ekstremalne temperatury - koszmar...
    • Jednak firma Joniec autoryzuje takie takie rozwiązania, bez względu na to co Ci w duszy gra. Choć w tym przypadku bez przęseł z innego materiału, ale całkiem spokojnie można by takie zabudować wykonując szersze słupki. Tu się z Tobą w całej rozciągłości nie zgodzę, bo jak widać na filmie przy zastosowaniu takiej ilości tego kleju, raczej mało prawdopodobne będzie uzyskanie absolutnej szczelności między modułami. A do tego coś mi się wydaje że sam materiał z którego wykonane są te bloczki jest całkowicie przesiąkliwy i każda woda nawet gdyby były szczelne fugi zawsze przez niego przejdzie. Tu może to potwierdzić lub zaprzeczyć przedstawiciel firmy. Być może też firma zaleca wykonanie w takich łaczeniach otworów drenażowych. Nie wiem, nie wgłębiałem się  całościowo w zalecenia wykonania takiej budowli. Pękania nie powodują jakieś większe zamarzające zastoiny wody bo to występuje na pionowych powierzchniach z których woda z łatwością może ściec. Najgorsze są takie wąziutkie szczeliny w których woda siłą napięcia powierzchniowego utrzymuje się jakiś czas a w tym czasie akurat temperatura szybko spada poniżej zera.  Pewnie żeby nastąpiło pęknięcie potrzebne jest jeszcze do tego sytuacja w której sam pustak nasiąknięty wodą jest już wcześniej zamarznięty. No nie wiem, tak mi się wydaje i tak to sobie tłumaczę. Przykład z rynną może nie był najlepiej odwzorowującym zjawisko pękania tych modułów, bo to przestrzeń otwarta, a nie jakaś szczelinka, ale mniej więcej tak to działa jak uwzględnimy to że w rynnie następuje nawarstwianie się wielu warstwa zamarzającej wody która bezustannie nacieka z dachu.
    • Witam, posiadam na sprzedaż trochę kształtek Tweetop zalegających w piwnicy.   Kolano 900  zaprasowywano-nakrętne GW 20x1/2'' sztuk 13 Złączka zaprasowywano-wkrętna GZ 20x1/2" sztuk 31 Złączka zaprasowywano-wkrętna GZ 16x1/2" sztuk 41 Trójnik zaprasowywany redukcyjny 18x16x16  sztuk 20 Trójnik zaprasowywany redukcyjny  20x16x20 sztuk 4 Zawór kulowy  z filtrem 1/2"  perfekt sztuk 8 Złączka zaprasowywana prosta 16x16 sztuk 9 Kolano 900 zaprasowywane równoprzelotowe 16x16 sztuk 13 Kolano 900 zaprasowywane równoprzelotowe  20x20 sztuk 4 Kolano z łapkami 16x1/2" sztuk 10 Redukcja 20x16 sztuk 7 Kolano 900  zaprasowywano-nakrętne GZ 20x1/2" sztuk 4 Kolano 900  zaprasowywano-nakrętne GZ 16x1/2" sztuk 5 MUFA ŁĄCZĄCA M10 G Z PRZELOTOWYM GWINTEM WEWNĘTRZNYM sztuk 47  
    • na płaski dach  daja na stelażach, przy większej powierzchni może być dach szedowy pod odpowiednim kątem. Ale chyba stelaże sa tańsze.. Wydaje się, że to dobry budynek pod twoje potrzeby. A płaski dach pozwala na łatwy montaż PV i utrzymanie w czystości. W sumie to ma być tylko obudowa dla technologii. Zadbałbym najwyżej o odpowiednie p.poż i w miarę solidną elewację, może blacha? I zamiast styropianu - wełna jako wypełnienie ścian zewn.  Aha - izolacja dachu termiczna - bo skoro serwery, to chyba będzie tam ciepło,  co w lecie może sprawić kłopot przy płaskim dachu. Są też jakieś normy wysokości w pomieszczeniach technologicznych - nie wiem, sprawdź - może to być min 3.30m. Ale to pewnie wiesz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...