Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
karalabamba

Wybór ościeżnicy, niestandardowa wysokość otworów

Recommended Posts

Cześć wszystkim.

Jestem zielona w temacie montażu drzwi i innych remontowych rzeczy. Chciałabym zasięgnąć porady.

Chcę zamontować drzwi w łazience oraz pokoju, aktualnie w obu pomieszczeniach znajdują się drzwi przesuwne. 

Nie ma zamontowanych ościeżnic. 

Wymiary otworu łazienki: 217 x 74 x 10 cm. Jak uzupełnić lukę, która powstałaby przy montażu ościeżnicy? 

Wymiary pokoju: bardzo gruby mur 40 cm, zupełnie nie wiem, jaka ościeżnica tutaj byłaby potrzebna, wysokość 210. A szerokość 95. Czy ktoś może mi to klarownie wyjaśnić, jakich ościeżnic potrzebuję i o jakich wymiarach? 

Edytowano przez karalabamba
Niedokończone (zobacz historię edycji)

W jakim stanie remontu jesteś? jak wykonczone są ściany - ta z otworem do łazienki z oby jej stron ( czy są plytki w łzience?) i ta z otworem do pokoju?

Otwór drzwi do łazienki trzeba poszerzyć żeby zamontować drzwi o skrzydle co najmniej 70 cm, mżna też spróbować takie 60 cm, jeśli tusza domowników na to pozwala...

Do pokoju weszły by drzwi 80 cm.

Oczywiście o ile mówimy o TYPOWYCH drzwiach, bo równie dobrze można zaprosić stolarza, który wystruga drzwi z ościeżnicami dokładnie do istniejących otworów.

Chcę tylko wstawić drzwi, żadnego innego remontu właściwie nie przewiduję. Zastanawiam się czy ościeżnica metalowa byłaby dobra w łazience? Czy są ode odpowiednio zabezpieczone przed wodą?  W łazience są płytki z jednej strony. Do łazienki chciałabym te 60 cm, nie byłby to problem najmniejszy. Szczerze mówiąc, to nawet nie wiem, jak są te ściany wykończone. Chciałabym też zrobić to w miarę niskim kosztem, dlatego myślę o metalowych kątowych ościeżnicach. Dobry pomysł?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto