Skocz do zawartości

Jak wyregulować drzwi?


Recommended Posts

8 godzin temu, usiek napisał:

Rok od montażu drzwi zewnętrznych do kotłowni coś tam musiało osiąść bo przy domykaniu coś zaczyna ocierać o futrynę od strony klamki.

I widać, że przy zawiasach jest większa szpara do góry niż na dole...

 

 

 

Po pierwsze ja nie widzę tej większej szpary przy zawiasach bo pokazałeś tylko jeden zawias a ogólne zdjęcie jest na tyle male że nie widać tej szpary.

Jedyne rozwiązanie o poluzuj lekko śruby na zawiasach w skrzydle i w futrynie, podnieś skrzydło do góry i zablokuj je np jakimś klinem drewnianym aby nie opadły i dokręć śruby w skrzydle i w futrynie, wyciągnij klin i sprawdź jak sie zamykają, powinno być dobrze :) 

A czasami ktoś się nie huśtał na tych drzwiach (mam na myśli Twoje pociechy)? bo u mnie tak było, dzieciak zrobił sobie huśtawkę i drzwi się obsunęły ale  w ten sposób że blacha przy zawiasach się odkształciła, taka była solidna :) wystarczyło jak podniosłem samo skrzydło do góry w kierunku futryny i "wyprostowałem".

 

Link do komentarza

Na 90% dzieci się nie huśtały... jak coś to jedynie tynkarze mogli :)

 

Dałem fotkę całego zawiasu bo nie bardzo tam rozumiem, która śruba za co odpowiada.

Ale całe skrzydło do góry to ten trzpień czy boleć zawiasa (nie wiem jak to się nazywa) jest na mały klucz imbusowy.... tak na moje oko można tym skrzydło podnieść 

Ale opadła tylko góra...

Link do komentarza
1 godzinę temu, usiek napisał:

Ale opadła tylko góra...

Góra raczej się odsadziła a dół opadł :) ale mniejsza co siadło a co opadło :)  Jeżeli odpadnięcie spowodowała siła fizyczna to takiej trzeba by było użyć aby drzwi wróciły do pierwotnego położenia. Ja bym spróbował najpierw spróbować dopchnąć skrzydło podważyć je od spodu za pomocą jakieś podpartej  dźwigni.

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ale całe skrzydło do góry to ten trzpień czy boleć zawiasa (nie wiem jak to się nazywa) jest na mały klucz imbusowy.... tak na moje oko można tym skrzydło podnieść 

IMG_20200215_165120_1581811513623.jpg

Mi bardziej wygląda to na klucz tupu TORX (tzw gwiazdka) a nie imbusowy. Sądzę ze to te śrubki odpowiadają za regulację ale na 100% nie jestem pewien, musisz metoda prób i błędów zobaczyć co się dzieje przy kręceniu tymi śrubami.

Link do komentarza
36 minut temu, usiek napisał:

Chodziło mi o to miejsce z imbusem... od dołu :)

IMG_20200215_165120_1581811513623_1581882404236.jpg

A tego to ja akurat nie widzę :) ale jeżeli jest tam śruba na imbus to będzie służyła do regulacji góra-dół  czyli w pionie a Ty potrzebujesz zrobić regulację w poziomie bo góra bardziej odstaje niż dół. Podejrzewam że do regulacji w poziomie służą te śruby na torx (gwiazdkę).

Link do komentarza
16 minut temu, mhtyl napisał:

A tego to ja akurat nie widzę :) ale jeżeli jest tam śruba na imbus to będzie służyła do regulacji góra-dół  czyli w pionie a Ty potrzebujesz zrobić regulację w poziomie bo góra bardziej odstaje niż dół. Podejrzewam że do regulacji w poziomie służą te śruby na torx (gwiazdkę).

Mówimy teraz o tym gdzie strzałka? :)

 

W pierwszej chwili też o tym pomyślałem tylko nie bardzo wiem co ta śruba miała by tam podciągać, a później wymyśliłem, że to może jakiś rygiel antywłamaniowy :)

IMG_20200215_165120_1581811513623_1581885889180.jpg

Link do komentarza
2 minuty temu, usiek napisał:

W pierwszej chwili też o tym pomyślałem tylko nie bardzo wiem co ta śruba miała by tam podciągać, a później wymyśliłem, że to może jakiś rygiel antywłamaniowy :)

Na pewno jest to rygiel ale tez pełni on role kontry. Musiałbyś go delikatnie odkręcić i za pomocą tych śrub z łbem na krzyżak albo na torx odkręcając drzwi powinny dać sie regulować w poziomie, czy skrzydło będzie bliżej lub dalej od futryny.

Znalazłem regulacje drzwi ale zawiasy nie są identyczne jak Twoje ale myślę że trochę nowego wprowadzę i pomogę tym rysunkiem zrozumieć istotę regulacji :) 

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.wiktorczyk.com.pl%2Fpl%2Fokna-drewniane-drzwi%2F77%2Fregulacja-drzwi&psig=AOvVaw3u5jDPN7w0gYLmWaPK1PEj&ust=1581971344694000&source=images&cd=vfe&ved=0CA0QjhxqFwoTCLCh6dn01ucCFQAAAAAdAAAAABAM

hrFePG7JPI_Fu3VzJ76l7g9w7dvI7SRBnnhNiJ0l

 

Link do komentarza

W sumie mógłbym zadzwonić do typa od tych drzwi i okien.... ale po tym jak ponad pół roku czekałem aż przywiezie mi kłami do okien i coś tam wyreguluje to pie.dole go :)

Przyjechał i mówi, że on od 2 godzin powinien być na innej budowie i bierze się za regulację okien. Podejrzalem tylko co on ma za sprytny klucz i w których miejscach nim kręci bo regulację okien też będę musiał sam zrobić :)

Link do komentarza
16 godzin temu, usiek napisał:

Podejrzalem tylko co on ma za sprytny klucz i w których miejscach nim kręci bo regulację okien też będę musiał sam zrobić :)

Zależy od okuć jakie masz ale chyba wszystkie maja regulacje na klucz imbus.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...