Skocz do zawartości

Czy warto odizolować bloczki od ławy fundamentowej? Jeżeli tak to Czemu?


Recommended Posts

Panowie. Mam kilka pytań odnośnie fundamentów i ścian.  Wiem, że jest milion postów ale ciężko znaleźć jednoznaczną odpowiedź na niektóre pytania.

Mam fundamenty z bloczków. Czy warto odizolować bloczki od ławy fundamentowej? Jeżeli tak to Czemu?

Czy zamiast zaprawy do murowania ścian użyć gotowych zapraw w workach ? Pustak prefabet 

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

izolacja pozioma powinna być wykonana, aby ochronić fundament przed podciąganiem wilgoci. Powinien mieć Pan taki przekrój z opisem również w projekcie budynku. Czym to wykonać? Rekomendujemy hydroizolację mineralną np. weber.tec 824, dwukrotne malowanie powinno idealnie zabezpieczyć bloczki fundamentowe.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-824

 

Jeśli chodzi o zaprawę do murowania ścian, to korzyścią stosowania gotowych zapraw jest z pewnością jednorodność mieszanki oraz wygoda stosowania. Ma Pan czysto na budowie i pewność, że skład zaprawy będzie stabilny. Pełną ofertę zapraw murarskich można zobaczyć na stronie: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/zaprawy-murarskie-54 Prosimy zwrócić uwagę czy producent bloczków, które Pan wybrał, rekomenduje do nich zaprawę cienkowarstwową czy tradycyjną (grubszą) i wówczas dobrać odpowiedni produkt.

 

Zapraszamy do kontaktu.
Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W domu bez piwnicy najważniejsza jest izolacja pozioma pomiędzy ścianą fundamentową a ścianą nadziemia. Dodanie izolacji poziomej niżej, pomiędzy ławą i ścianą fundamentową jest konieczne w domach podpiwniczonych. Wtedy łączymy ją z izolacją podłogi piwnicy. W domach bez podpiwniczenia izolacja na ławach ma sens tylko jeżeli poziom wód gruntowych utrzymuje się mniej więcej na poziomie ław. Inaczej nic nie daje. Wilgoć z gruntu i tak przecież wnika w ścianę fundamentową, szczególnie po jej wewnętrznej stronie.

Link do komentarza

Dodałbym że taka szczątkowa izolacja nawet przszkadza w okresowym wysychaniu razem z otaczający gruntem muru fundamentu, w wypadku braku piwnicy.

Preferowałbym też raczej w takim przypadku nieizolowane mury fundamentowe betonowe wylewane na miejscu - czyli monolit - razem z ławą.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...