Skocz do zawartości

Za wąski otwór na drzwi.


Recommended Posts

Witam wszystkich 😉

 

Ja jak zawsze z pytaniem do Was. Czy ktoś przerabiał kiedyś temat zbyt wąskiego otworu na drzwi? 

 

Otwór na Drzwi zewnętrzne w kotłowni jest za wąski o jakieś 3,4 cm. 

Dom budowany z pustaka ceramicznego. 

 

Czy ktoś z Was wspaniałych ma jakieś rady jak to zrobić? Dodam, że drzwi kupione. Ciąć pustaka o te 4 cm czy może są jakieś inne sposoby na to żeby je zamontować. 

 

Dziękuję za wszystkie cenne rady. 

Edytowano przez dominik12171 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
25 minut temu, joks napisał:

Ciąć i kuć

A później będzie tam trochę dziur i wyszarpanych odłamków, proponowałbym Ci to czymś wyrównać, tak żeby powstała jednolita ściana.

Może być gips budowany albo klej gipsowy - tym najszybciej.

A ciąć najlepiej kątówką z diamentową tarczą.

Natniesz z obu stron i młotkiem stukniesz parę razy.

Tylko syfu trochę będzie przy cięciu

Link do komentarza
2 godziny temu, dominik12171 napisał:

 Czy ktoś z Was wspaniałych ma jakieś rady jak to zrobić? Dodam, że drzwi kupione. Ciąć pustaka o te 4 cm czy może są jakieś inne sposoby na to żeby je zamontować.  

Są dwa warianty. Cięcie ściany albo cięcie futryny i drzwi. Większość ludzi w podobnych sytuacjach wybiera cięcie ściany. :icon_biggrin:

 

PS. Jaka jest szerokość tych drzwi? Nie będą za wąskie?

Link do komentarza
1 godzinę temu, dominik12171 napisał:

Jaki otwór powinien być?

Nie ma normy... Znormalizowane są szerokości otworów drzwiowych...

Otwór pod montaż drzwi z ościeżnicą zależy od rodzaju ościeżnicy i szerokość tą podaje producent w specyfikacji towaru.

Szerokość otworu uwzględnia sposób montażu ościeżnicy - musi być miejsce na blachy montażowe i piankę doszczelniającą.

 

Ale generalnie to trzeba

5 godzin temu, joks napisał:

Ciąć i kuć

 

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
5 godzin temu, dominik12171 napisał:

krzydło ma 85cm. Z ościeżnica równe 90. 

Otwór ma 89-90 cm.

A dałbyś fotkę tego otworu i ościeżnicy.

Jak brakuje tych 2 cm, to bym ściął delikatnie z dwoch stron po te 1.5 cm. Ościeznica się zmieści i piankę da sie wpuscić. 

Albo:

Jeśli ościeżnica jest drewniana, to jeśli jest tęga, to można po tym 1 cm scheblować. I doszlifować otwór do pionu.

 

Ale raczej bym ściął otwór. 1.5 cm to zawsze można z obu stron.

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Jaki powinien być otwór pod drzwi wejściowe gdzie w projekcie jest rozmiar 200/100 a majster zostawił 243 cm licząc od stropu (parter) do nadproża? Dojdzie styropian + wylewka razem 17 cm, i zostanie 226 cm. Czy to nie za dużo jak na drzwi 200 cm? Czy majster doliczył może też dolne poszerzenie bądź podwalinę z XPS? Ona nie powinna przypadkiem być schowana w posadzce czy też z nią zlicowana?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...