Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

kupiłem mieszkanie w bloku do wykończenia. Blok z płyt betonowych i pustaków, budowany w latach 90, ocieplony, dwupiętrowy, mieszkanie 65 m2 (2 pokoje, centralnie łazienka, przedpokój i duży salon z balkonem połączony z kuchnią) na drugim piętrze z piwnicą 15 m2. W mieszkaniu muszę założyć własne ogrzewanie. Pierwszym pomysłem była kotłownia w piwnicy z piecem na pellet, z kotłowni poprowadzony jest pion, w którym mógłbym zrobić komin i przyłącze do mieszkania, w którym planuję ogrzewanie podłogowe w całym mieszkaniu (ewentualnie po kaloryferze w dwóch pokojach-sypialniach) i mały kaloryfer na ręczniki w łazience. Pojawił się też pomysł kominka w salonie, zaraz przy tym samym pionie. Kominek miałby ogrzewać mieszkanie (salon, kaloryfery w sypialniach + podłogowe i kaloryfer łazienka) oraz wodę. Pozostaje opcja grzania wody w sezonie letnim, bo w salonie zrobi się piekarnik - bojler elektryczny? Solary? W mieszkaniu 2 osoby, w przyszłości z dziećmi, więc obawiam się rachunków za ogrzewanie prądem. Jakie rozwiązanie byłoby najrozsądniejsze, biorąc pod uwagę wygodę, koszty rachunków i instalacji? Może ktoś ma jakiś lepsze rozwiązanie?

Pozdrawiam.

Link do komentarza

jakie piecyki w mieszkaniu?

Pytałeś się ile ich kosztuje ogrzewanie elektryczne?

 

Dla mnie mieszkanie z kotłownią to jakiś absurd.

Będziesz dwa razy dziennie zaiwaniał do piwnicy, żeby napalić? A co z popiołem? Co to ma być? XIX wieczna kamienica opalana piecami, czy nowoczesne budownictwo?

 

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
20 minut temu, Chalwa120 napisał:

Mieszkanie to stan surowy, prawie wszystko zakładam od zera, podobno przy elektrycznym ogrzewaniu rachunki wychodzą tam niedużo wyższe niż przy pellecie. 

Ja bym zgłosił do prokuratury podejrzenie popełnienia przestępstwa. Kto wydał zgodę na budowę bloku bez ogrzewania, żeby lokatorzy w piwnicach robili kotłownie? Gdzie jest prawo, skoro indywidualnemu inwestorowi nie wydawano pozwoleń nawet wtedy, gdy nie miał papieru na zjazd z drogi? Gdzie bezpieczeństwo? Wreszcie gdzie ekologia?

To jest mocno naciągane.

Link do komentarza
16 minut temu, Elfir napisał:

I nikt w tym bloku nie wpadł na to, by zrobić wspólną kotłownię? przeciez tam musi byc jakaś wspólnota mieszkaniowa.

Jest wspólnota, ale bardzo powoli te mieszkania były kupowane, więc każdy we własnym zakresie robił ogrzewanie. Sam kupiłem mieszkanie, w którym jeszcze nikt nie mieszkał i jest do zrobienia, a blok trochę lat już ma. 

Link do komentarza
4 godziny temu, Chalwa120 napisał:

Nie ma, do osiedla jest dołączona kotłownia, ale to jest nowszy blok od pozostałych i nie ma przyłączenia, ponieważ jest za mała. Sąsiedzi mają piecyki w domach, kotłownie w piwnicach lub ogrzewanie elektryczne. 

Elektryczne ogrzewanie albo najlepiej mały klimatyzator, który zimą ogrzeje a latem ochłodzi. Pobierze załóżmy 1 kW a odda 3 Kw. Pytanie - czy można jednostkę zewnętrzną przymocować na zewnątrz?

Link do komentarza

Pewnie jest to stary popegeerowski blok, odzyskany i wyremontowany z zewnątrz.

 

Jednostka zewnętrzna doskonale zmieści się na dachu nad mieszkaniem.

3 godziny temu, uroboros napisał:

Strop jest też odpowiednio ocieplony/izolowany?

Jaki tam jest dach? Dwuspadowy, jest strych?

Link do komentarza

Dobudowany do popgrowskiego osiedla. Dach płaski, brak strychu, nie wiem jak z dociepleniem, bo poprzedni właściciel już zaczął trochę roboty i sufity są, na pewno wata, ale ile czego nie wiem póki co. Z mocowaniem na dachu to kwestia dogadania ze wspólnotą mieszkaniową, piwnica połączona pionem. Taki klimatyzator nie jest zbyt mały? Doliczając ogrzewanie wody. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...