Skocz do zawartości

Malowanie


Gość

Recommended Posts

Już niedługo będę malował po raz pierwszy tynki cementowo-wapienne. Tynkarz radzi mi, abym po raz pierwszy pomalował rozwodnionym wapnem. Twierdzi, że następny raz można pomalowac farbą i jej tak dużo nie wejdzie w ścianę. Czy to dobry pomysł?
Link do komentarza
Gość Redakcja__
Tzw. białkowanie czyli malowanie świeżego tynku wapnem obecnie nie ma sensu. Znacznie lepsze związanie luźnych cząsteczek zaprawy i wyrównanie chłonności tynku zapewni zagruntowanie preparatem gruntującym np. Uni-grunt, Ceresit CT 17 lub 18.Tak przygotowana powierzchnia zapewnia lepszą przyczepność farb emulsyjnych i równomierne krycie. Sciany białkowane, przed malowaniem niektórymi
rodzajami farb muszą jakiś czas "dojrzewać"
Link do komentarza
Ale niestety unigrunt nie daje sie zabardzo malowac większąszcią farb najlepiej pomalowaćt zwykła emulsja jedynnka cieszynka itp. wedlug mnie najlepszą farba jest śnieżka z zielonym denkiem jest bardzo zatka i naprawde zostawia dobry efekt wiem bo jestem malarzem z zawodu i w tym pracuje. a najlepiej do pomalowania tynku to zwykla emulsja jako runt a na to juz do woli czy to ma być farba akrylowa czy też zwykla emulsja.

A uni grunt to tylko strata pieniedzy w tym przypadku bo jak pomaliujesz unigruntem sciane to i tak bedzie trzeba zrobic podklad z jakejś emulsji bo wyjda plamy jak bedziesz malował na gotowo odrazu na pomalowaną sciane unigruntem czy podobnym.

jeste malarzem z zawodu i juz mam dośc tej pracy ;( szukam pracy
Link do komentarza
A tanie farby z marketów budowlanych? 10 litrów białej do ścian wewętrznych można było kupić na jesieni i zimą za 18 zł, teraz jest ok. 25-28 zł ta sama farba. Produkt jest ze znanej firmy.
Czy to dobry zakup?
Link do komentarza
Popieram Janusza!
Szczególnie, że to:
1. Nic nie kosztuje, bo po budowie zostaje sporo wapna.
2. Tak robiono zawsze. Zwykle maluje się dwa razy wapnem, a trzeci raz mieszanką wapna z farbą emulsyjną, aby sciana się "nie sypała", a jednocześnie "oddychała".
Link do komentarza
Gość Redakcja__
Opinie przedstawione na Forum świadczą, jak trudno jest przezwyciężyć stare nawyki w budownictwie. Pokrywanie surowego tynku wapnem, przy współcześnie używanych farbach nie ma sensu, a wręcz szkodzi jakości powłoki. Dawniej "białkowanie" służyło związaniu luźnych ziaren kruszywa i wygładzeniu podłoża. Wiązanie wapna następuje na skutek reakcji chemicznej z dwutlenkiem węgla zawartym w powietrzu i proces ten trwa długo (3 - 4 tygodnie). Jednocześnie zachodzi reakcja z kruszywem dzięki czemu może powstać twarda powłoka. Jednak grubsza warstwa wapna niestykająca się bezpośrednio z piaskiem ma znikomą wytrzymałość, a zatem tworzy powłokę o małej przyczepności, co po dwóch - trzech malowaniach spowoduje łuszczenie się farby. W efekcie pozorne oszczędności na przygotowniu tynku do malowania zwiększą koszty prac przy kolejnym odnawianiu pomieszczeń. Zastosowanie emulsji gruntującej nie tylko wzmacnia podłoże na głębokość kilku milimetrów, ale również zapewnia równomierne jego wysychanie co chroni przed pęknięciami skurczowymi. Koszt zagruntowania tynku emulsją nie przekracza 0.50 zł za metr kw. a jednocześnie zmniejsza zużycie farby nawierzchniowej.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Ja mam wszystkie ściany w domu wygipsowane i szlifowane jak maluje gruntem to pył z gipsu(chociaż były omiatane) łączy sie z gruntem tworząc zgrubienia i po wyschnięciu znowu trzeba szlifować ścianę.
A jeżeli zamiast grunto maluje odrazu farbą emulsyjną wszystko jest ok.
Czy nie malować gruntem a może ja coś źle robie??
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Cytat

Moim zdaniem tak zwykle się robi. Trzeba malować wapnem dwa lub trzy razy.
To najtańszy sposób pomalowania mieszkania.
Pozdrawiam



Tak i na pewno po paru latach wszystko będzie się trzymać i w ogóle będzie cacy.
Żyjemy w XXI wieku , tu się nie stosuje metod z PRL'u ciekawe kiedy będziecie doceniać prace naukowców i stosować odpowiednią chemię.

najbardziej rozbrajający temat na tym forum!!!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...