Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

9 błędów popełnianych podczas montowania grzejników


Recommended Posts

Ogrzewanie grzejnikowe można zainstalować w domu nowym, jak i podczas modernizacji instalacji w remontowanym. Oto 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas montowania grzejników.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/a/12049-9-bledow-popelnianych-podczas-montowania-grzejnikow

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Punkt 2 - "nie zawyżać mocy grzejników" Punkt 6 - "lepiej zamontować grzejnik o większej wydajności cieplnej niż za mały" I teraz, która opcja jest bardziej właściwa? 😊 Sam mierzę się z doborem grzejnika do łazienki w starym bloku, gdzie temperatura zasilania w C.O. nie jest stała (zmienia się w zależności od różnych czynników), także nie tak łatwo operować parametrami podanymi przy różnych modelach.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Gość Marcin napisał:

Punkt 2 - "nie zawyżać mocy grzejników" Punkt 6 - "lepiej zamontować grzejnik o większej wydajności cieplnej niż za mały" I teraz, która opcja jest bardziej właściwa?

 

A czy na pewno moc grzejnika to jest to samo, co jego wydajność cieplna?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawet z treści możnaby wywnioskować, że o to by chodziło. W przypadku "większej wydajności cieplnej" wspomina się możliwość ograniczenia "mocy" pokrętłem. Jeżeli źle to rozumiem i wiesz coś więcej na ten temat, chętnie przyjmę wskazówki.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi raczej o zachowanie pewnych rozsądnych granic. Nie ma sensu znaczne przewymiarowywanie, czyli zakładanie grzejników o mocy znacznie wyższej niż wynika z zapotrzebowania. Ale równocześnie, jeżeli np. nie jesteśmy pewni jaka moc będzie potrzebna, albo temperatura wody w instalacji nie jest stabilna, to bezpieczniej wybrać wówczas grzejnik o mocy nieco zbyt dużej (np. 20-30%) niż zbyt niskiej. Innymi słowy, lepiej zdecydować się na grzejnik 1100 W niż 900 W jeżeli spodziewamy się, że będzie potrzebne ok. 1000 W.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Gość Paweł
Mam takie pytanie.Czy prawidłowtm będzie podłączenie grzejników w następujący sposób: Od pieca gazoweko miedź 25mm,dalej ok 3metrach przejście na pexa 25mm do skrajnych punktów(rogi piwnicy) Następnie redukcja na pexa 16mm i podłączenie grzejnika( już w kondygnacji wyżej , czyli zaledwie metr dalej.Grzejnik 400×1400 .Następnie trójnik i dalej pex 16mm wyżej do pokoju ok 3metry w sumie grzejnik 600×1800.Będzie to grzało?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
2 godziny temu, Gość Marek napisał:

Taki dwufunkcyjny Na ciepłą wodę i na grzejniki Instalacja jest nowa Zamontowane jest 5 grzejników na parterze, Junkers wisi na wysokości 2 m pod nim jest rozdzielacz

W domach piętrowych zawsze kocioł jest niżej od grzejników na ostatnim pietrze :). To nawet działa w układzie grawitacyjnym z naczyniem przelewowym, a co dopiero w układzie zamkniętym z obiegiem wymuszonym. Jak wspomniał Ekspert Cezary - odpowietrzenie pionu a resztę załatwi pompa c.o. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Czy ten problem jest tylko z jednym grzejnikiem, czy kilkoma w instalacji?

Być może przepływ wody w grzejniku jest nadmiernie zdławiony? Może to być zła nastawa wstępna zaworu pod głowicą termostatyczną, nadmiernie przymknięty zawór na powrocie (ew. na rozdzielaczu) albo jakieś ograniczenie przepływu spowodowane np. nagromadzeniem osadów pobliżu zaworów. 

Być może też po prostu zbyt niska nastawa (bieg) pompy obiegowej i przez to zbyt mały przepływ. To akurat najłatwiej sprawdzić.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moc grzejnika z reguły reguluje zawór termostatyczny i przy niewielkim zapotrzebowaniu na ciepło efekt " zimnego dołu" jest zjawiskiem normalnym . Ważna jest temp. w pomieszczeniu a nie jej rozkład na powierzchni grzejnika.. 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich,   Wykonuję zabudowę okna dachowego i jestem na etapie płytowania, postanowiłem boczne glify rozszerzyć w stronę wnętrza pomieszczenia o w sumie jakieś 5 - 6 cm. Doczytałem kiedyś, że ma to pozytywny wpływ na ilość wpadającego światła do pomieszczenia. Teraz kiedy mam już wszystko wypełnione wełną i zafoliowane okazuje się, że niestety w rowki okna dachowego nie chce wejść płyta GK która jest odchylona na zew, Jak sobie poradzić z tym problemem ? Wydaje mi się, że pozostaje tylko skrobanie płyty od jej lewej strony na tyle, aż pozwoli ona się swobodnie odchylić się na zewnątrz. Tylko czy to nie osłabi płyty ? Kiedy próbowałem na jakimś kawałku GK  to na "siłę", czuć jak odgina się rama okienna, więc tak raczej być nie może.   Dziwne jest to, że nawet wkładając płytę prostopadle do okna też nie chce wejść. Jakby za szeroka płyta albo za wąski rowek w ramie. Próbowałem płyty dwóch różnych producentów i nic, okna to Velux.   Proszę o jakąś sugestię i/lub jakiś link gdzie mogę znaleźć rozwiązanie tej sytuacji.   Pozdrawiam Tadeusz.
    • Do ekspertów Joniec. Proszę podać w którym punkcie OWS piszecie o klasie betonu i konsystencji. Prosze odp na pytanie czy Beton z wytworni C20/25 był za słaby czy za mocny do waszych słabych pustakow (zabudowany oczywiście do 2h o których piszecie w waszych warunkach i temperaturze do 25 stopni)  Proszę napisać jakiej konsystencji ma być Beton S1,2, 3 czy inny.  Ten wasz tekst o odpowiedniej klasie, odp mieszańce kopiujecie na wszystkich forach gdzie ludzie piszą o tym że wasze bloczki nie nadają się do użytku w Polsce.  Odpiszcie tutaj na forum bez owijania w bawełnę bo chyba tylko to potraficie. 
    • daggulka,   Wszystko się zgadza  Działki są takie same (1700m2 każda), ale jedna będzie miała oddaną drogę w służebność. Rodzice są ok, więc to nie problem. Największym problemem będzie tutaj koszt przyłączy oraz zrobienie drogi dojazdowej. Co do odśnieżania też racja, jak zasypie to trzeba będzie z łopatą biegać... Ciężki wybór, obie mają swoje plusy i minusy. 1 działka ma dojazd bezpośredni, druga ma lepsze widoki
    • Ostatnio tak dosyć pobierznie robilem research po firmach i wybrałem akurat trzy, ale od razu wiedziałem że coś śmierdzi w Drutexie, bo w sumie są najtańsi, opinie chyba też niezbyt mieli ciekawe. Różnica na zwykłym oknie PCV była chyba 30% od tej najdroższej firmy. No i po zwykłym zapytaniu po prostu o cenę od razu słychać jak "wykfalifikowany" jest pracownik. Wiem że cena to ważne kryterium, ale ta różnica w cenie gdzieś zwykle jest ukryta. Nie odkryję Ameryki jak napiszę że w jakości. Najlepsze jest to, że 16 lat temu kiedy był głównie Oknoplast i pewnie długo nic, ja wybrałem z polecenia ze względu na znajomość z vice prezesem Oknostar, którego już pewnie nie ma i przez te 16 lat regulowałem tylko jedno okno z 13tu, bo ma największe skrzydło, a reszta żadnej usterki. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Obecnie mam tak jeśli jakaś pompka się włączy kominek ustawione 43stopnie lub system solarny temperatura na górnym czujniki kolektorów wyższa niż na dole bufora piec  ma odcienie zasilanie kompletnie go wyłącza. Myśle że dobre by było zamiast go odcinać blokować tylko i dać czas aby jakieś inne źródło mogło się wykazać tak jak ma być jeśli ma się sterownik od kolektorów wiessmanna.  wiec jeśli bym podłączył napięcie z pomp od kolektorów i kominka pod styki d1/d2 w module  am1 W kodowaniu ustawiamy, że przełączanie jest w tryb zredukowanyi ustawiamy niską temperaturę wymaganą pomieszczenia. czyli rozumiem ze moduł  am1 będzie pośrednikiem do komunikacji z piecem. Na piecu ustawiam zmieniam to kodowanie zredukowanej temp. ?  Czyli jeśli dobrze rozumiem jeśli będzie spełniony warunek włączy się któraś pompka piec dostanie informacje aby pracował na zredukowanej temp.  mam jeszcze pytanie odnośnie mojego regulatorów piecu czy ja jakoś mogę wykorzystać ustawiać jakieś opcje pracy  wiem ze posiada troszkę opcji sterowania obiegami grzewczymi jak to wyglada w praktyce. Teraz mam tylko 2 termostaty pokojowe jeden do podłogówki drugi na grzejniki  co na nich ustawie włączają pompki i tyle. cyrkulację tez mam zewnętrza pompę  kupiłem dostatnio tez czujnik auratona bezprzewodowy który wkoncu steruje cyrkulacja. Zamieszczę zdjęcia mojej kotłowni. Jedno zdjęcie  pieca druga rurka od lewej nie jest nigdzie podłączana do bufora 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...