Skocz do zawartości

Wieje z gniazdek elektrycznych - poddasze


gruby33

Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Przygód ciąg dalszy z domem... Chyba ogólny pozew na wszystkie niedoróbki w końcu będę musiał napisać na wykonawce bo na gębę wszystko ładnie pięknie i człowieka nie znającego się w temacie zagada,a potem wychodzi co innego.

Montując gniazdka elektryczne na poddaszu użytkowym poczułem lekki powiew, a przystawiając zapalniczkę płomień się odchyla. Dom jest już w pełni ocieplony i otynkowany. Dół jest stawiany z pustaków ceramicznych 25cm + 15cm styropian + klej i tynk. Góra jest murowana z pustaka na 1m i potem idą już skosy z płyt GK na stelażach drewnianych. Sam górny strop i ściany skośne są ocieplane wełną, a na dachu jest tylko folia i dachówka cementowa ceramiczna IBF. Dodatkowo są zamontowane schody strychowe na środku poddasza.

Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Wieje tylko z gniazdek na poddaszu (zarówno z tych niżej posadzi oraz tych wyżej na włączniki świateł), które są zamontowane w płytach GK (te na dole oraz na górze w ścianach murowanych nie wieją). I teraz czy to jest kwestia złego ocieplenia poddasza czy też może mieć to związek z nieotynkowaniem dolnego cokołu z tego tematu ( https://forum.budujemydom.pl/topic/36727-cokół-elewacji-bez-kleju-i-tynku/ )?

Napisano
28 minut temu, gruby33 napisał:

 Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Wieje tylko z gniazdek na poddaszu (zarówno z tych niżej posadzi oraz tych wyżej na włączniki świateł), które są zamontowane w płytach GK (te na dole oraz na górze w ścianach murowanych nie wieją). I teraz czy to jest kwestia złego ocieplenia poddasza czy też może mieć to związek z nieotynkowaniem dolnego cokołu z tego tematu ( https://forum.budujemydom.pl/topic/36727-cokół-elewacji-bez-kleju-i-tynku/ )?

Oczywiście, że nie powinno. Ale Twoje przypuszczenia są błędne. To jest skutkiem nieuszczelnienia przestrzeni wokół puszek pod płytami g/k i/albo, jeśli zastosowano wąż peszla do prowadzenia przewodów, nieuszczelnienia go na wlocie i wylocie. Powstają w ten sposób ciągi "kominowe" i wiatr sobie hula. Zjawisko bardzo upierdliwe, bo wokół gniazdek czy wyłączników na ścianach gromadzi się kurz, ich otoczenie szybko staje się widocznie brudne co robi fatalne wrażenie na osobach to oglądających.

Napisano
11 godzin temu, retrofood napisał:

ich otoczenie szybko staje się widocznie brudne co robi fatalne wrażenie na osobach to oglądających.

sądzisz, że jest wiele takich osób oglądających otoczenie gniazdek i wyłączników - i czerpiących z tego jakieś żywsze wrażenia???9_9 nawet elektryzujące ??? :takaemotka:

 

11 godzin temu, retrofood napisał:

To jest skutkiem nieuszczelnienia przestrzeni wokół puszek pod płytami g/k i/albo, jeśli zastosowano wąż peszla do prowadzenia przewodów, nieuszczelnienia go na wlocie i wylocie. Powstają w ten sposób ciągi "kominowe" i wiatr sobie hula.

Zaskakuje mnie siła takich wiatrow. To co dopiero jest - porównując przekrój peszla 20, 30 mm do gniazdka i zwykłej wentylacji 150x150 np. - jak otworzymy taką normalną wentylację i uchylimy okno. Toż to dziecko z kołyski może wyssać, nie mówiąc o kocie, czy papudze.... 

Zaraz zapcham wszystkie wentylacje gazetami, co by mi myszkę nie porwały, bo jakże tu bez myszki na forum...:zalamka:

Napisano
7 minut temu, zenek napisał:

jakże tu bez myszki na forum...:zalamka:

Można paluszkiem po ekraniku, można miziać po touchpadziku, też paluszkiem :icon_mrgreen: i myszkę może porywać...

Napisano
10 minut temu, zenek napisał:

 

Zaskakuje mnie siła takich wiatrow. 

Wiem, że Twoim nie dorównują, ale cóż! Nie każdy ma takie wiatry jak Ty.

Że dziecko z kołyski wypada.

Napisano
16 minut temu, retrofood napisał:

Wiem, że Twoim nie dorównują, ale cóż! Nie każdy ma takie wiatry jak Ty.

Że dziecko z kołyski wypada.

Kiedy u mnie nie wieje wiatr w peszlach. Jeno w ogrodzie, w konarach drzew duje...

Napisano (edytowany)

Dobra - ale widzę, że tematodawca się pojawił - zaraz nas opieprzy za pieprzenie nie na temat :zalamka:

I słusznie

Sorry panie @gruby33 :14_relaxed:

2 minuty temu, retrofood napisał:

A smród się ciągnie aż do sąsiedniej wsi

A to już każdy sądzi wg siebie :14_relaxed:

U mnie pachnie lasem, czasem smogiem..

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Więc tak. Dokopałem się do kilku zdjęć z etapu budowy. Nie było nigdzie peszli. Przewody były przyczepione do konstrukcji drewnianej na górze lub kładzione po obrysie ścian jeśli chodzi o gniazdka dolne bez żadnych osłon. Zobaczyłem też, że z tych co najbardziej wieje to jednak są puszki, które znajdują się w pustaku.

Screenshot_20191216-233008.jpg

Screenshot_20191216-232923.jpg

Napisano
12 godzin temu, gruby33 napisał:

Wieje tylko z gniazdek na poddaszu

A teraz serio - jeśli wieje zimnym powietrzem - to rzeczywiście mogą być jakieś nieszczelności w ociepleniu

1 minutę temu, gruby33 napisał:

Zobaczyłem też, że z tych co najbardziej wieje to jednak są puszki, które znajdują się w pustaku.

Teraz zobaczyłem twój post.

No to może te pustaki są mniej ocieplone, może jest jakiś mostek zimna przez wieniec, cokolwiek.

Bo jeśli by były ocieplone - to zimnem nie powinno wiać, najwyzej tylko jakiś ruch powietrza.

Napisano
13 minut temu, gruby33 napisał:

Więc tak. Dokopałem się do kilku zdjęć z etapu budowy. Nie było nigdzie peszli. Przewody były przyczepione do konstrukcji drewnianej na górze lub kładzione po obrysie ścian jeśli chodzi o gniazdka dolne bez żadnych osłon. Zobaczyłem też, że z tych co najbardziej wieje to jednak są puszki, które znajdują się w pustaku.

Tak czy inaczej, spróbuj się zorientować czy poprzez otwory w puszkach, w które wchodzą przewody, dasz radę zamknąć pianką te szczeliny w pustakach. Trzeba po prostu wsunąć tam rurkę od pianki, bo chyba prostszego sposobu nie ma.

Ja przy wykonywaniu instalacji stosuję piankę do zabezpieczania puszek w płytach g/k, ale przed montażem ostatniej, więc jest to robione z zewnątrz. Ale przy pustaku powinno się udać nawet od strony wnętrza puszki.

 

PS. Czym masz mocowane te przewody, bo niezbyt dokładnie widzę. Gwoździami?

Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tylko gdzie są aż takie szczeliny w ociepleniu, że aż wieje?

Właśnie - jak najpierw uszczelni puszki - to się nie dowie... 

Napisano

Mocowane kable są na jakieś specjalne klipsy w kształcie litery u lub po prostu była to duża zszywka :)

co do zapiankowania to dam radę. Nawet mogę puszkę bez problemu wyjąć bo się okazuje, że na ten pustak jest naklejona płyta gk na "placki" i puszki są typowe do GK więc mogę je wyjąć.

swoją drogą teraz wiem że jest cienka pusta przestrzeń między tą klejoną płytą, a pustakiem.

Napisano

W weekend będę miał trochę czasu więc wykręcę puszkę i sprawdzę dokładnie. Tak czy siak skądś musi podwiewać. Czeka mnie jeszcze wizyta na poddaszu ale wątpię że zobaczę czy gdzieś folii nie dali lub czy może jest przerwana. Brak wełny od razu rzuci się w oczy.

Napisano
13 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tylko gdzie są aż takie szczeliny w ociepleniu, że aż wieje?

Tam od razu wieje...

Chłodzenie jest aktywne..

Napisano

Każda taka dziura musi zostać zamknięta, gdyż jej pozostawienie oznacza wzrost zagrożenia rozprzestrzenianiem się pożaru!

1 minutę temu, MrTomo napisał:

Tam od razu wieje...

Chłodzenie jest aktywne..

Gorzej jak zaiskrzy w puszce i aktywnie przeniesie iskry w górę na jakiś łatwopalny materiał. Pożaru w kanałach nikomu nie życzę.

Napisano
10 minut temu, aru napisał:

a może wystarczy wsadzić wtyczki

i zatkać świnkom nozdrza :scratching:

Będzie wiało między ścianą i gniazdkiem (wyłącznikiem też) choćbyś nie wiem jak mocno próbował je osadzić "przytulone" do ściany. Tam zawsze będzie szparka, choćby na włos, co po roku, dwóch, będzie już na ścianie widoczne.

Napisano
3 minuty temu, joks napisał:

Gdzieś tam wcześniej padło że uszczelnić pianką ....lepiej jakimś silikonem albo akrylem , mniej palne są w razie ,,W''

Wszystko jedno czym, pianka ma tę zaletę, że ma długi "wężyk" i jest pod ciśnieniem, więc łatwiej wcisnąć coś w szczelinę. Silikonem czy akrylem nie tak łatwo operować to raz, a dwa - pianka puchnie i lepiej zatka szczelinę, przy silikonie nie będziemy pewni.

Rozpatrujemy przecież sytuację, kiedy puszka jest już zamontowana i dostęp jest wyłącznie przez jej otwory.

Napisano
Przed chwilą, retrofood napisał:

Rozpatrujemy przecież sytuację, kiedy puszka jest już zamontowana i dostęp jest wyłącznie przez jej otwory

Zdaję sobie z tego sprawę ale chyba Ty sam pisałeś wcześniej że peszle to dobry sposób na pożar gdzieś dalej a pianka to wiesz jak się jara  , ja bym powyciągał gniazdka , odłączył zasilanie na czas aplikacji i wymazał akrylem za pomocą palucha dowolnego wszystkie puszki na gładko od środka ...

Napisano

Wszystko można, jednak wężyk pianki jest długi i daje się wprowadzić dość daleko, więc po zatkaniu szczeliny nie ma ciągu i nie ma groźby "pociągnięcia" iskier (łuku) do góry. Dlatego nie widzę tutaj większego niebezpieczeństwa.

Ale jak ktoś chce to oczywiście, można nawet puszki zdemontować i dziury zagipsować.

Napisano
20 godzin temu, retrofood napisał:

Będzie wiało między ścianą i gniazdkiem (wyłącznikiem też) choćbyś nie wiem jak mocno próbował je osadzić "przytulone" do ściany. Tam zawsze będzie szparka, choćby na włos, co po roku, dwóch, będzie już na ścianie widoczne.

a Ty tak serio? aha.....

Napisano

ani nie otynkowanie, ani nie ocieplenie

peszle zapewne pociągnięte w miejsca "przewiewne" typu wentylacja, piony instalacyjne ip

tp

Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

ani nie otynkowanie, ani nie ocieplenie

peszle zapewne pociągnięte w miejsca "przewiewne" typu wentylacja, piony instalacyjne ip

tp

Zdarza się najróżniej i najczęściej ułoży się tak, że nigdy o tym nie pomyśleliśmy :) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...